00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כי זה כל האדם 2

משה

 

ויְהִי בַּיָּמִים הָהֵם, וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל אֶחָיו, וַיַּרְא בְּסִבְלֹתָם, וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי מַכֶּה אִישׁ עִבְרִי מֵאֶחָיו.
וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה, וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ, וַיַּךְ אֶת הַמִּצְרִי, וַיִּטְמְנֵהוּ בַּחוֹל.
וַיֵּצֵא בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי, וְהִנֵּה שְׁנֵי אֲנָשִׁים עִבְרִים נִצִּים, וַיֹּאמֶר לָרָשָׁע: 'לָמָּה תַכֶּה רֵעֶךָ?!'
וַיֹּאמֶר: 'מִי שָׂמְךָ לְאִישׁ שַׂר וְשֹׁפֵט עָלֵינוּ?! הַלְהָרְגֵנִי אַתָּה אֹמֵר כַּאֲשֶׁר הָרַגְתָּ אֶת הַמִּצְרִי.

מהמקרא שלפנינו עולה לא סתם התערבות .

אלא מפה כולית ושלמה של טוב צרוף ואך טוב.

 משה מלידתו היה תשקיף נאמן של הטוב האלוקי.

לא בכדי נאמר על אימו כי כבר בלידתו הבחינה בו

לאמור : "ותראהו כי טוב הוא".

 גם בת פרעה כשראתה אותו לראשונה עם פתיחת התיבה

 נאמר עליה : "ותראה נער בוכה." 

הוא בכלל תינוק של שלושה חודשים

והיא בת פרעה  כבר מזהה בבכיו

התבטאות של נער .

שבכיו מפזר אין סוף מסרים

אותם המנערים את האדם ומטלטלים אותו.

 ובת פרעה הטיבה לפענח את המוטיב המרכזי

של כל אותם מסרים על כן קראה שמו משה

 לא "משוי" או "נמשה". עוצמה הנאצרת אך פנימה.

אלא משה שכוחו לא בעבורו עצמו .

אלא בעבור הכלל .

שהוא פקעת של כח וכישרון לחלץ ולמשות אחרים .

 אותם הזקוקים לישועה.

 והנה "ויגדל משה". כח המשייה התעצם בקרבו

והרצון להיחלץ במשהו בעבור אחיו המדוכאים 

 כבר היה בלתי נשלט.

שעד אז בת פרעה הייתה זהירה שלא לחשוף את הילד- נער

למראות אחיו הקשים .

 אך כאמור הוא "יצא אל אחיו" ודוק

צליל של "מרד נעורים"יש באלה המילים"..

 והנה הוא נחלץ לחלץ עברי המוכה על ידי מצרי

 בניגוד לאמירתו של הרשע העברי

משה לכתחילה לא התכוון להרוג את המצרי

 וגם התורה מדייקת לאמור : "ויך את המצרי".

 אלא שעוצמת האגרוף שהנחית משה על המצרי

  גרמה להתמוטטתו  ומתתו 

 ומשראה שהוא מת לפניו הטמין אותו בחול.

 והנה דרגת טוב אלוקי שכזה

איננה יכולה לעבור חלק בגוף האדם 

 הקיטור שלו המבעבע תדיר

התבטא בדיבור היוצא מקוטע .

מין של הבהרות  המרחפות באויר

 משל מחפשות סיוע של חיבור אלוקי 

שיחבר אותן שוב לכלל למילים תקניות .

 הלב הסוער למראה עושק ודיכוי

לא אפשר לו למשה אף פעם רוגע ולו יחסי

 של דיבור של נחת .

 המילים אף פעם לא היו לו כמתחלקות מהפה בחלקת לשון 

 במילים אחרות לב גדול באמת

יכול שיתבטא

  חיצונית דווקא בכבדות של פה ולשון .

 את זה יכל הקב"ה לרפא

כדי לעודד את משה

לקבל את שליחותו אך בכוונת מכוון

 הותיר האלוהים את זה ה"פגם".

שכאמור זה שיקף מהות עצומה של טוב

שמזמין שיתוף של חיבור אלוהי .

 אז הנה כי כן ,מושיעם של ישראל תמיד יהא מגמגם

עם רייטיניג עלוב. בפוליטיקה של היום קרוב לוודאי שהיה הוא דחוי

  שגם אין בו בו את הדחף של פולטיקאים רדודים.

 לעטוף הכל במילים חלולות 

לחבר ולירות נאומים חוצבי להבות 

 הלוכדות כל מסך והמנשבות 

 לכל רוח ולכל כיוון.

 גם "משיח" יהא

התגלמותו של 

 "משה-חי"

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל moshe aharon1 אלא אם צויין אחרת