00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כי זה כל האדם 2

תגובות למאמרים על עשרה בטבת [השואה והתקומה]

בס"ד.

תגובות למאמרים באתרים הדתיים

 

. הניחו לשופרות הארכאיים שאנו על שפת ים הגאולה.

ולעניין זה "שפחה" של היום רואה טוב

מכל גדולי ישראל שבעבר
אל תשעו לשופרות ארכאיים שלא נחרבו בתים ראשונים אלא משום שלכתחילה היה הדבר צפוי .

שכך היה צרוב בדי.אן.איי. שלהם ,כי כל תכליתם גיבוש של תקופת הביניים הא ותו לא.

במקום לבכות עליהם עמלו להכשיר עצמנו להיות ראויים לבית שלישי.
בבית שלישי שעל סיפו אנו עומדים הכל שונה ואחרת .

משום ששני בתים ראשונים היה מקום משכן של רעייה "יתומה" בלי ילדיה - בנות ישרושלים.

והשכינה שכנה אומנם בחדווה אך  בצפייה גדולה לבית שלישי .

עת בניינו יהא חלק בלתי נפרד מהגאולה השלמה

ואשר יהא בית תפילה לכל העמים.
לפיכך בחר הקב"ה בדרך האתחלתא בכוונת מכוון.

 ודווקא בדמות "אתחלתא"של מדינה בעלת צביון אזרחי וכללי .

כחלק מהטמעת ערכים אוניברסאליים :

לקבץ את כל האנושות סביב עם ישראל .

ולהכשיר הקרקע לבניית הבית השלישי.
בית שלישי יהא מוקד אחדות של כל האדם .

ולפיכך כל מהותו תהא שונה בתכלית מהבתים הראשונים.

שכאמור בד.אן.אי שלהם היה צרוב החורבן וחוסר התכליתיות .

[פונקציות של תקופות ביניים].
לכן יש לקדש האתחלתא על כל מערכיה .
אין ולא תהיה עוד גלות .

 מקסימום גלויות פנימיות =גירושים מחבלי הארץ.

כל חטאינו ימורקו בחבלי גאולה בארץ ישראל

במסגרת הנאמר בסוף שירת האזינו :

"וכיפר אדמתו עמו"
הניחו לכל הפילפולים וההלכות המחמירות

של בן אדם למקום .
קדשו את מצוות שבין אדם לחברו ותראו להיווכח
איך אנו גומעים בקפיצות את הדרך לימות המשיח.

 

הנקודה הרעיונית הבסיסית חסרה ותעוייה (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
השואה איננה מהנביאים והיא איננה עוד פיסת היסטוריה -.
השואה היא מהתורה והיא לב ליבו של נאומו האחרון של משה.

והיא הנבואה המרכזית בכל מורשתינו שבגינה אף זכה משה לתואר אבי הנביאים.

הנבואה שבפרשת וילך לאמור :

ואני ידעתי כי אחרי מותי השחת תשחיתון וקראת אתכם הרעה באחרית הימים.
הרעה של אחרית הימים היא היא השואה הנוראה.
בעבורה ובעבור התקומה שבעקבותיה גם נכתבה שירת האזינו.
הנה כי כן אי אפשר להבין ולפענח את התקומה

ללא הפנמה תיאולוגית אופטימלית של השואה.
לא פלא שאנו מקרטעים עתה וחיים באוירה של בוקה ומבולקה
לא פלא שהציונות הדתית היותר שפויה לכאורה ירדה לאשפתות
המודל של זכר יצאת מצרים לא בא אלא כמודל ודוגמית היסטורית
לזכרון הגדול של השואה והתקומה שבעיקבותיה. כן כן .
זאת ועוד השואה הייתה צריכה להיכתב

כחומש שישי והתקומה עם הגאולה השלמה כחומש שביעי.
אני יודע שרבים מכם זעים עתה בחוסר נוחות .
ואולי "מרחמים" על הכותב לו יהי .
הזמן כבר ינגן את תווי האמת ואולי תזכרו אם תזכו גם באלה הדברים
הנה כי כן אם בכלל תשעה באב היה צריך

כל כולו להיות יום השואה והתקומה .

יום של עצב ושמחה מהולים .

חציו של היום צום ותענית על השואה .

וחציו כמבוא לחג העצמאות בחגיגת התקומה

כעולה משירת האזינו

[הרנינו גויים עמו]
וכך הלאה .....................................................

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל moshe aharon1 אלא אם צויין אחרת