00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

♥

נינטנדו והשלום החסר.

מה אם אגיד לכם שהאחים סופר מריו 2 לנינטנדו המקורי לא היה אמור להיות במקור משחק בו זורקים ירקות על אויבים?

כבר אמרתי שבמקור, מריו 2 מבוסס על משחק קודם בשם "יומה קוג'ו דוקי דוקי פאניק" בו הדמויות לקוחות מן הסיפור הרוסי "הלפת הענקית". הקרוי גם סבא אליעזר והגזר.

במקור. נינטנדו עבדו על פרוייקט סודי שהיה אמור להיות מחשב בעל שש עשרה סיביות הכולל כונן דיסקטים. המחשב נועד במקור לצרכי שלום וקידום עניינים במזרח התיכון והוא נועד לחינוך של ילדים ישראלים וערבים למען דו קיום.

 לצערינו,באותן שנים ישראל עדיין היתה במלחמה עם אומות ערב ודו קיום לא שרר כאן. לכן נינטנדו ראו ששיתוף פעולה עם ערב ועם הישראלים לא בא בחשבון וגם לא היה בידה משאבים מספיק לייצר את אותו מחשב של שש עשרה סיביות. לכן. באופן מסחרי, הפך המחשב הזה לפאמיקום 8 סיביות שאנחנו מכירים.

למעשה. בעת שלום באותו הזמן, מכשיר השש עשרה סיביות לא היה אמור להיות ביתי אלא מוצג במרכזים קהילתיים ובסיפריות ומוזאונים לצרכי לימוד. לכן בנייתו היתה אפשרית אף מהסיבה הזו, שכן מלכתחילה לא היה אמור ממש להיות לשימוש פרטי וביתי. מפעל החלומות לפאמיקום דיסק סיסטם היה אמור להיות במקור משחק זריזות ידיים חינוכי בשם "מפעל האפונים של חביבה". הדמות הראשית היתה אשה ערביה שלפעמים נקראה חביבה אך היה ניתן לשנות את שמה בהתאם לאיזור הספריה והמוזאון על ידי טכנאי מטעם החברה המורשית מטעם נינטנדו בארץ שלעיתים היה קופץ למוסד החינוכי עם כמה דיסקטים לעדכון גירסאות בהתאם לקצב ואורח הלימוד. המשחק עסק בעבודת כפיים. אפונים היה השחקן זורק לסל ומוציא מהאדמה תוך קפיצה מעל מכשולים כמו עכברים רעבים וקיפודים משוננים. הבעל הערבי היה שולח את חביבה, אשתו למשימות שונות בהן היא היתה צריכה לעמוד כדי לספק פרנסה לביתה. זה היה אמור להיות שעשוע חברותי לילדים בגילאי בית ספר בעיקר. הרבה מסתבר, הוא דווקא מעט!

זה גם  היה אמור להיות המשחק היחיד שיצא עבור המחשב האלמותי ולא היו אמורים להיות עוד משחקים נוספים בפרוייקט הזה מלבד אולי קובץ לומדות חינוכי שהרי, בעת של שלום,העם  הנוכח במזה"ת ובארצות ערב היה עוסק בעיקר בעבודת כפיים ודו קיום והכנת ארוחות משותפות ולא במלחמה. לכן. לקהל שלא ידע יותר מזה. משחק שש עשרה ביט אחד היה מספיק אפילו לשלושים וחמש שנה. הדבר הזה כמובן לא יצא לפועל בשל המלחמות שאנחנו ממשיכים לנהל כנגד שכינינו הערבים והדיכוי שאנו עושים בעזה כנגדם ונגד מבקשי אשרת העבודה, המלחמה עם סוריה וכו' והם מסתמא כנגדינו, בימינו, הטכנולוגיה התפתחה עד כדי משחקי תלת מימד של קול אוף דיוטי על הפלייסטיישן והאקסבוקס האגרסיביים. חשבו לכם שהיינו מסתדרים עידנים עם מכשיר אחד של 16 ביט. פשוט .. תשכחו מסוניק, מריו, קראש בנדיקוט, מאסטר צ'יף ודומיהם ותחלמו חלום רטוב על שלום איתנו ועם הערבים בו אף אחד לא נהרג במלחמה וכולנו היינו משחקים זה עם אלו ומכינים אוכל לארוחות בצוותא.

יפן. בכל אופן מאד חלמה על שלום, והדיסק סיסטם המקורי היה חלום שנגנז. דרים פקטורי, הוא רמיזה עלומה למה שהיה יכול להיות כאן. על מה שהיה יכול להיות המשחק האמיתי שנינטנדו תיכננו לעשות. לכן. מכל. אני מתאווה לשלום שהיה יכול להיות כאן במזרח התיכון.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל playtrip אלא אם צויין אחרת