33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

חידוש - "וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ – ר"ת "וְאַהַב"

 

טוב עין  - הוא יברך

חידוש - "וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ" – ר"ת "וְאַהַב"

 

×?מ×?× ×? קש×?ר×?

 

אמר שלמה המלך ע"ה (משלי כב, ט): "טוֹב-עַיִן הוּא יְבֹרָךְ", אל תקרי יבורך אלא יברך! והשולחן ערוך (אורח חיים קכח, יא) פסק שלשון ברכת הכהנים הוא "אשר קדשנו בקדושתו של אהרן וצִוָנו לברך את עמו ישראל באהבה" [גימטריה = 3813 = 15 = 6], והתלבטו המפרשים מנין למדו חז"ל שהציווי של הברכה הוא לברך "באהבה" [גימטריה = 15 = 6], מה שלכאורה אינו כתוב בפסוקים. כתב ה"מגן אברהם" (יח, וכן הובא במשנה ברורה בסעיף קטן לז): "באהבה – נראה לי דפרשו כמו שכתוב בזוהר: כל כהן דלא-רחים לעמא או עמא לא רחמין ליה לא ישא כפיו" [פירוש: כל כהן שלא אוהב את העם או שהעם לא אוהבים אותו - לא ישא את כפיו]. הזוהר קובע תנאי מעכב במצוה של ברכת הכהנים אם הכהן לא אוהב את הציבור העומד לפניו או לחילופין הם אינם אוהבים אותו, אין לו לשאת כפיו ולברך את הציבור! הציווי לברך הוא דוקא באהבה. (גד מכטה, "כי אחיך הוא", פרשת נשא).

חידוש – כתיב (דברים לג, א): "וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ [ר"ת "וְאַהַב" (חידוש: ת.א.ד.)] משֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתוֹ" – 'ואה"ב משה איש האלהים את בני ישראל לפני מותו' – משה רבינו אהב את עם ישראל – לכן הוא יכול לברך אותם! (חידוש – ת.א.ד.).

ולא ביכדי ראשי התיבות ואה"ב נמצאים בתוך המשפט בו מופיעות המילים: "הברכה" ו"ברך", שהן העיקר במשפט - "וְזֹאת [שֶ- מילת קישור, מילת שיוך] הַבְּרָכָה [בה' הידיעה] אֲשֶׁר [שְ- מילת קישור, מילת שיוך] בֵּרַךְ" [משה ברך]. שנאמר (שם): "וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ" ר"ת ואה"ב – להראות שרק מי שאוהב יכול לברך! (חידוש – ת.א.ד.).

משה רבינו אוהב ומברך את העם, שעשה לו כ"כ הרבה צרות, ולא פירגן לו ועוד היו שהעלילו עליו עלילות שוא ובכל זאת, עד הרגע האחרון, לפני מותו, משה רבינו עדיין  – אוהבם ומברכם! אדם שלא שולטות בו המידות, לא כעס, לא חרון אף – זה איש אלקים! לכן, אחרי 'ואה"ב משה' – מופיע הכינוי איש האלהים'ואה"ב [אהב, ועדיין אוהב] משה איש האלהים את בני ישראל לפני מותו'. (חידוש – ת.א.ד.).

ומיד אחרי פסוק זה אומר משה רבינו תשבחות להשם וברכות-השם לעם ישראל (דברים לג, פסוקים: ב-כט):

ב וַיֹּאמַר יְהֹוָה מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבֲבֹת קֹדֶשׁ מִימִינוֹ (אֵשְׁדָּת) [אֵשׁ דָּת] לָמוֹ
ג אַף חֹבֵב עַמִּים כָּל-קְדשָׁיו בְּיָדֶךָ וְהֵם תֻּכּוּ לְרַגְלֶךָ יִשָּׂא מִדַּבְּרֹתֶיךָ
ד תּוֹרָה צִוָּה-לָנוּ משֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב
ה וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל
ו יְחִי רְאוּבֵן וְאַל-יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר
ז וְזֹאת לִיהוּדָה וַיֹּאמַר שְׁמַע יְהוָֹה קוֹל יְהוּדָה וְאֶל-עַמּוֹ תְּבִיאֶנּוּ יָדָיו רָב לוֹ וְעֵזֶר מִצָּרָיו תִּהְיֶה
ח וּלְלֵוִי אָמַר תֻּמֶּיךָ וְאוּרֶיךָ לְאִישׁ חֲסִידֶךָ אֲשֶׁר נִסִּיתוֹ בְּמַסָּה תְּרִיבֵהוּ עַל-מֵי מְרִיבָה
ט הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לֹא רְאִיתִיו וְאֶת-אֶחָיו לֹא הִכִּיר וְאֶת-בָּנָו לֹא יָדָע כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ
י יוֹרוּ מִשְׁפָּטֶיךָ לְיַעֲקֹב וְתוֹרָתְךָ לְיִשְׂרָאֵל יָשִׂימוּ קְטוֹרָה בְּאַפֶּךָ וְכָלִיל עַל-מִזְבְּחֶךָ
יא בָּרֵךְ יְהוָֹה חֵילוֹ וּפֹעַל יָדָיו תִּרְצֶה מְחַץ מָתְנַיִם קָמָיו וּמְשַׂנְאָיו מִן-יְקוּמוּן
יב לְבִנְיָמִן אָמַר יְדִיד יְהֹוָה יִשְׁכֹּן לָבֶטַח עָלָיו חֹפֵף עָלָיו כָּל-הַיּוֹם וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן
יג וּלְיוֹסֵף אָמַר מְבֹרֶכֶת יְהוָֹה אַרְצוֹ מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת
יד וּמִמֶּגֶד תְּבוּאֹת שָׁמֶשׁ וּמִמֶּגֶד גֶּרֶשׁ יְרָחִים
טו וּמֵרֹאשׁ הַרֲרֵי-קֶדֶם וּמִמֶּגֶד גִּבְעוֹת עוֹלָם
טז וּמִמֶּגֶד אֶרֶץ וּמְלֹאָהּ וּרְצוֹן שֹׁכְנִי סְנֶה תָּבוֹאתָה לְרֹאשׁ יוֹסֵף וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו
יז בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו אַפְסֵי-אָרֶץ וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה
יח וְלִזְבוּלֻן אָמַר שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ וְיִשָּׂשׂכָר בְּאֹהָלֶיךָ
יט עַמִּים הַר-יִקְרָאוּ שָׁם יִזְבְּחוּ זִבְחֵי-צֶדֶק כִּי שֶׁפַע יַמִּים יִינָקוּ וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל
כ וּלְגָד אָמַר בָּרוּךְ מַרְחִיב גָּד כְּלָבִיא שָׁכֵן וְטָרַף זְרוֹעַ אַף-קָדְקֹד
כא וַיַּרְא רֵאשִׁית לוֹ כִּי-שָׁם חֶלְקַת מְחֹקֵק סָפוּן וַיֵּתֶא רָאשֵׁי עָם צִדְקַת יְהוָֹה עָשָׂה וּמִשְׁפָּטָיו עִם-יִשְׂרָאֵל
כב וּלְדָן אָמַר דָּן גּוּר אַרְיֵה יְזַנֵּק מִן-הַבָּשָׁן
כג וּלְנַפְתָּלִי אָמַר נַפְתָּלִי שְׂבַע רָצוֹן וּמָלֵא בִּרְכַּת יְהוָֹה יָם וְדָרוֹם יְרָשָׁה
כד וּלְאָשֵׁר אָמַר בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר יְהִי רְצוּי אֶחָיו וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ
כה בַּרְזֶל וּנְחשֶׁת מִנְעָלֶךָ וּכְיָמֶיךָ דָּבְאֶךָ
כו אֵין כָּאֵל יְשֻׁרוּן רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים
כז מְעֹנָה אֱלֹהֵי קֶדֶם וּמִתַּחַת זְרֹעֹת עוֹלָם וַיְגָרֶשׁ מִפָּנֶיךָ אוֹיֵב וַיֹּאמֶר הַשְׁמֵד
כח וַיִּשְׁכֹּן יִשְׂרָאֵל בֶּטַח בָּדָד עֵין יַעֲקֹב אֶל-אֶרֶץ דָּגָן וְתִירוֹשׁ אַף-שָׁמָיו יַעַרְפוּ-טָל
כט אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּיהֹוָה מָגֵן עֶזְרֶךָ וַאֲשֶׁר-חֶרֶב גַּאֲוָתֶךָ וְיִכָּחֲשׁוּ אֹיְבֶיךָ לָךְ וְאַתָּה עַל-בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ

ומה הברכה אשר ברך אותם משה?

"יְהֹוָה אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵכֶם יֹסֵף עֲלֵיכֶם כָּכֶם אֶלֶף פְּעָמִים וִיבָרֵךְ אֶתְכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם" (דברים א, יא) – אומר משה רבינו לעם ישראל: "וִיבָרֵךְ אֶתְכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם" – זה מאיתו יתברך, מה שאני מברך אתכם זה, ש"יֹסֵף עֲלֵיכֶם כָּכֶם אֶלֶף פְּעָמִים"!

אם אדם שמח שיהיה לחברו כפליים ממנו, נֹאמר עליו שמקיים מצוות (ויקרא יט, יח): "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" בהידור. מה נאמר על אדם שרוצה בשביל חברו אלף פעמים יותר מאשר לו?! ואז נבין את משה רבינו, איש האלוקים, שמברך את עם ישראל באהבה, שהשם יוסיף עליהם אלף פעמים.

גימטריה "וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ" = 1369 = 19 = 10 = 1

וגימטריה "יֹסֵף [יוסף כתיב מלא] עֲלֵיכֶם כָּכֶם אֶלֶף פְּעָמִים" = 757 = 19 = 10 = 1

גימטריה "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" = 830 = 11 = 2

וגימטריה "יְהֹוָה אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵכֶם יֹסֵף עֲלֵיכֶם כָּכֶם אֶלֶף פְּעָמִים וִיבָרֵךְ אֶתְכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם" = 1262 = 11 = 2

(חידושים של ת.א.ד. בעלת: "תורת חסד על לשונה – תורת השם תמימה").

אמן, כן יהי רצון!

 

 

כל הזכויות שמורות לזכות ת.א.ד. בעלת: "תורת חסד על לשונה – תורת השם תמימה".

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות}       

    יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת