00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרזיה עם טעם

צימעס-פסח טעים בריא ונעים

שוב מגיע חג הפסח ואיתו חוויות של אביב ופגישות חשובות עם ארוחות ומשפחות וגם ערב שכדאי שיהיה בו הרבה סדר בהכנות.

בבישולים הייחודיים של החגים ובכלל, חשוב לשים לב לצד אסטטיקה וטעמים, גם לאיכות הבריאותית של מרכיבים שבאה לידי ביטוי בניקיון, בתכולה סבירה של קלוריות ומרכיבים תזונתיים  ובצורות הבישולמצורפים כמה טיפים חשובים לתזונה בריאה בחג הפסח:

  • לא להגיע לארוחת ליל סדר מורעבים. בדרגת רעב גבוהה מידי עלולים לאבד את השליטה ולאכול ללא כל בקרה.
  • לאכול מעט מצות ולא להתייחס אליהן כאל תוספת הכרחית לארוחה. אוכלי קטניות יכולים להמיר מצה אחת ב – 4-5 פריכיות אורז!
  • להקפיד על שתייה מרובה - לפחות שמונה כוסות מים או משקאות ללא סוכר ביום
  • להימנע מצריכות חטיפים ופיצוחים בין הארוחות ובעיקר להמעיט בעוגות ובעוגיות עתירות השומן של פסח.
  • להעדיף יין יבש או חצי יבש (95 קלוריות לכוס) על פני יין אדום מתוק (170 קלוריות לכוס).
  • להרבות בצריכה של ירקות טריים ומבושלים בכל ארוחה רצוי לאכול אותם בתחילת הארוחה ובהמשך הארוחה להסתפק בכמות קטנה משאר מאכלי החג.

 לצד הכנה טעימה של מאכלי חג רצוי להימנע משימוש בבשרים מעובדים ובמרכיבי הכנה ותיבול שיש בהם סיכון תזונתי.

(FDA (Food& Drug Administration אתר בריאות עולמי, מפרסם בכל כמה שבועות עדכונים על תבלינים ומזון צמחי שמומלץ לשימוש        ומופיעים בקישור הנ"ל: 

https://www.accessdata.fda.gov/scripts/cdrh/cfdocs/cfcfr/CFRSearch.cfm?fr=182.20&SearchTerm=peppermint

   "על האש"     גם בעיתונות  הישראלית פורסם השבוע מאמר חשוב על חשיבות של הימנעות ממאכלים

הסיבות לכך הופיעו לפני מספר שנים באתר של האגודה למלחמה בסרטן ולקראת חול המועד, יום העצמאות ול"ג בעומר חשוב לקרוא וליישם את המידע.

מצורף מתכון שהתבלינים בו הוזכרו לא מזמן  בבלוג כחשובים לבריאות וכמובן שיש גם ערכים תזונתיים של רכיבי תזונה ומינרלים.

פסח שמח נעים וטעים לכולנו!

מתכון  לגזר צבעוני ובריא – 10 מנות.

 מרכיבים:

1 ק"ג גזר צבעוני שטוף היטב, קלוף וחתוך למקלונים דקים ( כמו פסטה)

30 גרם מרגרינה בטעם חמאה או 2 כפות שמן קנולה

50 גרם צימוקים שטופים וקצוצים

1 תפוז

2 כפות סוכר חום

 2 כפות ליקר תפוזים או יין מתוק

תבלינים: 1 כפית שטוחה קינמון טחון , 1/2 כפית זנגביל מגורד. קורט מלח .

ההכנה:

מחממים את השמן / מרגרינה בסיר רחב ומוסיפים את מקלוני הגזר. מערבבים ומבשלים עם כיסוי כ20 דקות עד שהגזר מתרכך מעט.

מגרדים את קליפת התפוז וסוחטים אותו למיץ. מוסיפים את הקליפה המגוררת, את המיץ ואת הסיבים שנוצרו בסחיטה לסיר יחד עם הצימוקים החתוכים.

מוסיפים סוכר יין ותבלינים מבשלים עוד כמה דקות עם ערבוב

מגישים עם קישוטים, אפשר לשלב  ולערבב קצת קניידלך קטנים. זה מוסיף תחושת שובע ויכול להפחית צריכת פחמימות אחרות בארוחה.

ערכים תזונתיים למנה אחת (עד 120 גרם) :

 

 

סה"כ סימון תזונתי למנה

 

 

אנרגיה (קלוריות)

131

חלבונים (גרם)

1.5

פחמימות (גרם)

26

שומנים (גרם)

2.7

כולסטרול (מ"ג)

0

נתרן (מ"ג)

37

סיבים תזונתיים (גרם)

4.7

סידן (מ"ג)

46

ברזל (מ"ג)

0.6

מגנזיום (מ"ג)

26

אבץ (מ"ג)

0.5

אשלגן (מ"ג)

43

 
 
 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דיאטנית בראש אחר אלא אם צויין אחרת