00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יוסי רגב

העשיר יתעשר והדל ידולדל: (לה) יוטיוב גורם להקצנה

בקיצור: התהליכים שבבסיס יוטיוב ונטפליקס $$$ [4733]
אל רשימת התגיות המסודרת ( <- קליק על)
אל רשימת ההרצאות שלי ביוטיוב ( <- קליק על)
אל רשימת הפוסטים המסודרת בבלוג שלי  ( <- קליק על)
אל רשימת הנושאים שלי ( <- קליק על)
זה הסיפור להיום. אם זה מוצא חן בעיניכם, תבואו גם מחר. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, יחכה לכם סיפור חדש.
 
יוטיוב גורם להקצנה
       מחקר שעשה העיתונאי האמריקאי רוברט אבנס, ופורסם באתר belingcat. מגלה כי יוטיוב משפיעה על דיעותיהם של האנשים, וגורמת להם להקצין. אנשים הופכים להיות יותר ימניים, שונאי שחורים, שונאי מהגרים, שונאי יהודים, שונאי להט"בים ומתנגדים למימסד. ראשית, יש להבהיר מה קורה ומה הסיבה לכך. כאשר אתם צופים בסירטון ביוטיוב, בצד מופיעות תמונות של סירטונים אחרים, שלדעת האלגוריתם של יוטיוב (שיטת הבחירה של עוד סירטונים) אתם תמצאו בהם עניין. כאשר מסתיימת הסירטון בו בחרתם לצפות, אחרי כמה שנייות – יוטיוב תעביר אותכם באופן אוטומטי, אל הסירטון הראשון מבין אלה שמופיעים ברשימה המוצעת. לכאורה, התפקיד של האלגוריתם הוא לקלוע לטעמכם ולהציע לכם סירטונים, שבאמת הייתם רוצים לראות. אבל, למעשה הגדרת המטרה של האלגוריתם היא אחרת: לגרום לכם להרבות את מספר הסירטונים שאתם רואים ביוטיוב, שכן לפני כל סירטון אתם מקבלים פרסומת, שאתם חייבים לצפות בה משך חמש שניות, עד שאתם מקבלים אפשרות לדלג על הפרסומת ולצפות בסירטון עצמו. מה שאבנס גילה הוא שמשום מה, הסירטונים המוצעים לכם הם לרוב יותר ימניים ממה שצפיתם בהם קודם. למה יוטיוב מפנה אותכם לסירטונים יותר ימניים? מסתבר שסרטים ימניים הם מרגשים יותר, מעוררים יותר, ולכן יוטיוב מעדיפה אותם על סירטונים פחות מרגיזים. וכך, רבים מבין אלה שהצטרפו לאירגוני הימין הקיצוני בארה"ב, עשו זאת משום שהם צפו רבות ביוטיוב, עברו מסירטון אחד לשני, מסירטון מתון לסירטון קצת יותר קיצוני – עד שהגיעו לקצה הימני. הם עברו, לאט לאט, תהליך של Redpilling, בו אדם, קורא מסרים, רואה סירטונים – עד שהוא מגלה את ה"אמת", שהוא חי בעולם של שקרים, והאמת היא הפוכה ממה שאמצעי התקשורת הרגילים מספרים לו. יוטיוב מנטרת את הסירטונים שמועלים אליה, ומסלקת סירטונים שיש בהם הסתה ואלימות, אלא שבכל דקה עולות לרשת 300 שעות וידאו, וברור שיוטיוב אינה מסוגלת להתמודד עם כל השיטפון הזה.
       מה הקשר של הסיפור הזה לענייננו? האלגוריתם המגונה הזה של יוטיוב הוא אלגוריתם אפקטיבי ומשפיע – בגלל הבינה המלאכותית. הוא לא בנוי על תיכנות רגיל, מבוסס הקריטריונים, שמחפש מילות מפתח ופועל בהתאם. האלגוריתם מנסה לגלות את מחשבותינו וכך להציע לנו מה שידבר לליבנו. אם אנו אוהבים סירטונים שבהם יש מלך עם גבות מחוברות - תיכנות רגיל לא יעלה על זה, אם אף אחד לא חשב לפני כן על הצירוף הזה. לכן האלגוריתם הזה חזק יותר ממה שהיה לנו קודם, וכשהוא מקדם סירטונים שיקפיצו אותנו – התוצאה היא הקצנה של קהל הצופים, לצד ימין. ד"ר גיום צ'סלו (Guillaume Chaslot), מי שבנה את האלגוריתם הזה ליוטיוב, גילה שהאלגוריתם שהוא בנה, "ממלא תפקיד פעיל בהתפשטות מידע שקרי".
       אפקט ההקצנה ימינה, זהו אפקט שאנשי האלפיון העליון דווקא מסכימים לו, כי זה מרחיק את קהל המצביעים מן השמאל הדמוקרטי – אל הימין. אין נתונים בדוקים, אבל יש מקום לחשוב כי סירטונים מרגיזים, שתומכים בדונלד טראמפ, באופן גלוי או באופן אגבי, תרמו לניצחונו בבחירות בארה"ב. מה שידוע זה שהסירטונים בכיוון של טראמפ, זכו ליותר משלושה מיליארד צפיות ביוטיוב בתקופת הבחירות.
נטפליקס קוראת מחשבות
       ערוץ תקשורת אחר, שעושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לגלות מה ימצא חן בעינינו - הוא נטפליקס. הרעיון של נטפליקס הוא לייצר סרטים ולהפיץ אותם למנויים, לא בבתי הקולנוע, ולא בערוצי השידור בטלביזיה – אלא רק למנויים (פרט לסרט "רומא", שזכה להצלחה פנומנלית). לכאורה, זה נראה רעיון לא כל כך טוב. נטפליקס מתחרה בכל התעשיה האדירה של הוליבוד, ומראש מגבילה את עצמה למנוים, כך שדמי התשלום החודשיים של המנויים, רק הם שיכסו את ההוצאות העצומות של הפקת סרט מלא, או של הפקת סידרת טלביזיה. בדיעבד אנו רואים שנטפליקס כבר הגיעה ל-139 מיליון מנויים, שמאפשרים תקציב הפקות של 12 מיליארד דולר (לשנה?).
       גם פה הבסיס לכל הפרויקט הזה הוא הבינה המלאכותית. נטפליקס רושמת אילו סרטים אתם רואים, אילו סידרות טלביזיה, כמה פרקים אתם רואים מכל סידרה, וכמה זמן צפיתם בכל סרט, או בכל סידרה. נטפליקס גם מפיצה את הסדרות בבת אחת, כל הפרקים מתפרסמים באותו יום, וכך היא גורמת למנויים לצפות בסדרות בצפייה רצופה (בינג'), פרק אחר פרק, לילות שלמים. על סמך המידע הזה נטפליקס מציעה לכם עוד סרטים ועוד סידרות טלביזיה שעשויות לעניין אותכם, ולגרום לכם ליהנות מן השירות של נטפליקס, ולהמשיך לשלם את דמי המינוי, שהם עולים משנה לשנה, ככל שהמנויים הם כבר מכורים, ויהיו מוכנים לשלם יותר.
       אלה שני ערוצי תקשורת, שהצלחתם מבוססת על הבינה המלאכותית, לצורך השפעה על קהל האזרחים.
 
המלצה
       אם לא קראתם עדיין, או שאינכם זוכרים את מה שקראתם מזמן, אני ממליץ בפניכם לשוב ולקרוא את כל הפוסטים על
האלפיון העליון
 
 
     האם אני צודק? אל תסכימו אתי.
       מה אתם חושבים? מה אתם מרגישים?
יוסף רגב
-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-=-~-
   המונה היומי: עד היום היו 925,135 כניסות לבלוג שלי, וזאת מאז שהתחלתי ב-22.2.2006
 
 
תגובות
      אם בהמשך הקטע (הפוסט) הזה יש תגובות, קיראו גם אותן. כשאנשים מתווכחים אתי, עולות נקודות חשובות, שלא נכנסו למסמך המקורי שכתבתי.
      אם הדברים שכתבתי פה מעוררים אצלכם מחשבות, והרי לשם כך אני כותב אותם, אנא, הגיבו לדברי בבלוג עצמו, ע"י קליק על "הוספת תגובה", כדי שאדע שקראתם וחשבתם עליהם.
      אם התגובות שלכם מתייחסות לנקודה מסוימת במה שכתבתי, סמנו אותה בשדה "נושא" ע"י מספר בסוגריים מרובעים כפולים, לדוגמה [[1]], ואני אכניס את המספר הזה בתוך הטקסט שלי.
      כיתבו תגובות. אל תהססו. אין צורך להיות בלוגר רשום. אין חובה לתת כתובת דוא"ל. כל אחד יכול לכתוב את שמו – ולהגיב (עד 500 מילים).
      אם האותיות קטנות וקשה לכם לקרוא – לחצו על מקש ה-CTRL ביחד עם מקש התו "+" (פלוס), ואז האותיות יוגדלו.
 
תגיות
   את רשימת התגיות מסודרת לפי מספר הפוסטים תוכל לראות אם תרדו למטה.
       את רשימת התגיות מסודרת לפי סדר אלפאבתי, ניתן כאמור לראות בכתובת:
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/7347329
       חיפוש מאמר, או נושא, בשדה "חפש בבלוג הזה", בפינה הימנית העליונה של החלון הזה.
        את רשימת הנושאים בבלוג שלי וגם את הוראות השימוש, ניתן לראות בכתובת:
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=897416
 
תגיות: האלפיון העליון, מחשבים, בינה מלאכותית, יוטיוב, נטפליקס, ימין ושמאל, דונלד טראמפ,

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

סטטיסטיקה
מספר כניסות לבלוג מה - 02/2006
966,662
תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יוסי רגב אלא אם צויין אחרת