11
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

B Different (בי דיפרנט)

לימוד הפקת אירועים וייעוץ עסקי

יצירתיות, קונספט ורעיון

היי שבוע טוב, 

היום אתחיל בנושא החשוב בהוויה של כל אירוע- יצירתיות, קונספט ורעיון איך הכל נולד? 

יש לנו לקוח. בין אם מדובר בסקטור הפרטי או העסקי/ ציבורי. לכל לקוח יש את ההגדרה שלו לאירוע אותו הוא מבקש להפיק. לכל לקוח יש את קהל היעד הספציפי לאירוע. אם מדובר בלקוח עסקי, קהל היעד יכול להיות לקוחות החברה: קימעונאים, זכיינים, קהל הרחב או עובדי החברה. באירוע פרטי על אותו עיקרון רק פחות מורכב, משפחה או חברים וחברים מהעבודה. או אירוע חתונה הכולל את כולם. 

קהלי היעד של הלקוח, מטרות האירוע והתקציב מהווים את יריית הפתיחה להגדרת קונספט האירוע. קונספט= סיפור המסגרת של הרעיון. לדוגמא- אירוע בקונספט ״גיבורי על״. זהו סיפור המסגרת שלנו, ומכאן נפתחים ערוצי הרעיונות והיצירתיות על כל מרכיבי האירוע: ניתן לחשוב על פעילות מקדימה המבשרת על האירוע, עיצוב ההזמנות, בחירת לוקיישן, תכנים מתאימים, מופעים, עיצוב חלל האירוע, תלבושות למלצרים, קייטרינג ועיצוב המנות, הפעלות, גימיקים וכד׳. 

כל רכיב באירוע אמור לקבל ביטוי הולם לקונספט הנבחר והכל במסגרת התקציב המוגדר. לכן תמיד מציינים שבאירועים השמיים הם הגבול. ברגע שנבחר הקונספט וערוצי היצירתיות והרעיונות נפתחים, יש אין ספור אפשרויות לבטא את הרעיון של האירוע. ולהכניס את קהל היעד שלנו להוויה ולהזדהות מלאה עם הקונספט הנבחר. במידה ומדובר באירוע עסקי, המטרה גם לכלול ולשזור בדרך חוויתית כזו שתוטמע בקרב קהל היעד את המטרות של הלקוח. בין אם מדובר ברכישת מוצרים, יצירת תדמית, השקת ליין מוצרים חדש, חשיפת טכנולוגיה וכד׳. 

מה שחשוב להבין שלכל קונספט יש הרבה מאוד אפשרויות של ביטוי בתקציבים שונים. היצירתיות מתבטאת לעניות דעתי, דווקא במקום שהתקציב אינו גדול. כי אז צריך להמציא ו ׳ליצור יש מאין׳. מבחינתי זה הדבר היה יפה בתעשיית הפקת האירועים. 

בחרתי לשתף אתכם בטקסט מתוך הספר של הבמאי דוויד לינץ׳ ״לתפוס את הדג הגדול״. הטקסט מדבר על ׳רעיון ותשוקה׳ שיצית בכם את להט היצירתיות שאולי נחבא ומבקש לצאת, או שהוא כבר קיים בכם ויחדש לכם דבר מה:  

"רעיון- רעיון הוא מחשבה. זו מחשבה שיש בה יותר ממה שנדמה לך כשהיא רק מבצבצת בראשך, אבל כבר ברגע הראשון יש ניצוץ. כמו הנורה שנדלקת מעל דמות בקומיקס כשעולה במוחה רעיון. זה קורה בשנייה. ממש כמו בחיים"

"תשוקה- תשוקה לרעיון היא כמו פיתיון. פעולת הדיג מצריכה הרבה סבלנות, אתה נועץ את הפיתיון בקצה החכה ומחכה. מה שימשוך את הדגים אל הפיתיון שלך הוא התשוקה.
היופי הוא כאשר אתה מעלה בחכתך דג שאתה אוהב, אפילו אם מדובר בדג קטן, שביב של רעיון, הדג הזה ימשוך אחריו דגים נוספים והם יתחברו אחד לשני. עכשיו אתה כבר בדרך. די מהר מצטרפים עוד ועוד שביבי רעיונות ומתוכם נובע הרעיון השלם. אבל תשוקה היא שמחוללת את הכל". 

מקווה שניהנתם. ואם בא לכם לשתף, לשאול להתייעץ. אני כאן. 

שלכם, מזי 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל B Different אלא אם צויין אחרת