00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרזיה עם טעם

מרק בצל דמעות וחיוכים

27/12/2018

 הוא קם בשישי בבוקר והסניף ריחות נעימים ובריאים שאמא ואבא יצרו. ברוב ימות השבוע הם היו עסוקים בעבודה ובמנוחה שאחריה. במטבח, היו  כמעט בכל ערב עיסוקים קלים בסלט, כריך, חביתה או מזון אחר, שמכינים, אוכלים ומפנים במהירות יחסית.
 עם השנים ובצעדים קטנים לצד ההורים, נוצרו אצלו בשעות אחר הצהרים בחמישי ובשעות היקיצה של שישי בבוקר, זכרונות וכישורים קסומים שהפכו אותו לשף אמיתי ונערץ. 
 הוא סיפר איך בשישי חורפי וגשום, זכרונות של תזונה משפחתית בריאה, מביאים איתם עד היום, עם המשפחה הצעירה, חוויות העוטפות את כל הבית. לעיתים זוהי שותפות של חוויות יצירה וטעמים במטבח ובפינות האוכל בזמנים שונים של היום. לעיתים זוהי שותפות של חוויות יצירה וטעמים במטבח בזמנים שונים של היום ולעיתים זוהי רק פנטזיה על ריחות וטעמים שהחוויה איתם קרתה  מחוץ לבית המשפחתי ועל מסלול בו הן ינווטו יום אחד פנימה דרך המטבח הביתי של מי שקורא את המתכונים.
כשהוא נזכר במרק בצל, הוא סיפר על אבא, חוזר מהשוק עם שקיות כבדות מלאות בפירות וירקות. יחד עם אמא הוא בא לעזור לו במיון האוצרות  ויחד הופעל הדמיון ליצירת אומנות טעימה שיכינו באותו יום. אחת המשימות המאתגרות בתהליך היתה  קיצוץ של בצל, שבעקבותיו זלגו דמעות. עם השנים נמצאו שיטות לענות על שאלת האתגר: למה בוכים כשחותכים בצל ואחת המשימות הנעימות שבסופו, היתה להנות מטעם נעים, חמימות טעימה ומתכונות בריאותיות רבות המאפיינות ירקות לבנים שצריכתם עלתה מאד בשנים האחרונות, כפי שמתואר במאמר מדעי משנת 2016 על שום ובצל.

מתכון בריא וטעים למרק בצל חורפי (10 מנות)

חומרים:

 2 גזרים  קלופים ומגורדים גס בפומפיה.

שורש סלרי קטן חתוך לקוביות + 2 גבעולים.

שורש פטרוזיליה קטן חתוך לקוביות+ כ-10 גבעולים קטנים

2 כפות שמן

20 ג' חמאה

6 בצלים גדולים קלופים חתוכים באמצע ופרוסים לעיגולים דקים

8 כוסות מים

3 כפות קמח

תבלינים: 2 כפות אבקת מרק בצל,  כפית מלח ( מומלץ מלח כמהין ) ומעט פלפל שחור גרוס.

הכנה:

 1. מכניסים לסיר  ומאדים בשמן  את הגזרים המרוסקים, הסלרי והפטרוזיליה. מערבבים וכעבור 2- 3  דקות מוסיפים תבלינים ומים . מביאים לרתיחה ומבשלים במשך כחצי שעה.

 2. בינתיים  קולפים ופורסים את הבצלים. מטגנים אותם  על אש קטנה  במעט חמאה בסיר מכוסה תוך ערבוב כל כמה דקות עד שמשחימים. כשמשחימים.

3. כעבור כחצי שעה מרתיחת הנוזלים מסננים את החומרים שבסיר הירקות , שומרים את הנוזלים בקערה גדולה ומעבירים לסיר את הבצל המטוגן ועליו את הנוזלים. 

4.בסיר בו בושל הבצל, מוסיפים 3 כפות קמח, מערבבים  שוטפים בחלק מהנוזלים את שאריות הבצל והקמח שבסיר השני.

5. מוסיפים תבלינים במידת הצורך וממשיכים בישול  אחרי רתיחה נוספת, כשעה על אש קטנה עם ערבובים מידי פעם.

מעבירים לצלחות מרק קטנות. ניתן לפזר 1 כף של פרמזן מגורד  על כל מנה. 

 בתיבון והרזיה טעימה חמימה ונעימה גם בשנת 2019.

                                                           1 מנה של מרק בצל (כ-350 מ"ל)

אנרגיה (קלוריות)

105

חלבונים (גרם)

1.8

פחמימות (גרם)

13.1

שומנים (גרם)

5.3

נתרן  (מ"ג)

400

סידן (מ"ג)

136
 

 

תשובההעברה

   

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דיאטנית בראש אחר אלא אם צויין אחרת