00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מודלים בניהול ידע - שובל כספי

חדשנות רדיקלית

בהרצאה השלישית הזכרנו את המושג "חדשנות רדיקלית"

בקורס "שיווק מוצרים חדשניים" שמעביר ד"ר גיא יוגב הוא מלמד כי יש מאפיינים מסוימים שעוזרים לנו להגדיר איזה מוצר נתפס רדיקלי:

  • מוצר שפותח קטגורית מוצר חדשה, הוא רדיקלי, זו כמעט ההגדרה של רדיקלית.
  • מוצר שהומצא במעבדה, כלומר מישהו לקח רעיון ושילב לתוכו את הטכנולוגיה במעבדה, ולא עלה מהשטח (השוק). למשל האייפון הראשון – שום לקוח לא אמר שרוצים מסך מגע, זה לחלוטין רעיון שפותח בתנאי מעבדה.
  • נובע מהתפתחות טכנולוגיות ושינויים בסביבה, למשל עכשיו כשיש רכבות חשמליות (התפתחה טכנולוגיה) ישנם מוצרים שבנו את הרצון אליהם – כמו רחפן לבקרה של תשתיות חשמל. זה רדיקלי.
  • קושי בהגדרה מיהו קהל יעד, כלומר לא ידוע למי המוצר יימכר קודם. זה לא מוצר טריוויאלי שמתבקש על ידי אוכלוסייה מסוימת.
  • אם המוצר משבש את השוק, הוא רדיקלי

מידת החדשנות לא נמדדת אמפירית, לא ניתן לעשות ניסוי ולדעת מה מידת החדשנות של המוצר. המאמץ (לקוח) הוא זה שמחליט כמה המוצר הוא רדיקלי. על מנת להעריך כמה מוצר חדשני, ניתן להשתמש במאפיינים אלו.

מוצר רדיקלי הינו מוצר שעונה על רצון שלפעמים לא ידענו שקיים אצלנו, לא על צורך ולא על דרישה ספציפית. ההבדל בין צורך, רצון ודרישה:

  • צורך זה משהו עמוק, יסודי, כמו צורך בביטחון, חברה וכו'. טכנולוגיות חדשות ומוצרים חדשים לא יוצרים צרכים חדשים.
  • רצונות הן צורה רצויה ע"י הלקוח לתת מענה לצרכים ולבעיות. רצונות חדשים מתעוררים לאור שינויים בסביבה, בטכנולוגיה, מגמות חברתיות ופעילות שיווקית. מענה לרצונות חדשים נוטה להיות חדשנות מהפכנית. זו הקטגוריה עליה נדבר בקורס.
  • דרישות הן תצורה ספציפית, במונחי תכונה של מוצר או שירות. דרישות חדשות עולות כאשר יש מודעות לבעיה ממוקדת והן ספציפיות. החדשנות לגביהן תהיה פחות מהפכנית ויותר אינקרימנטלית.

 

נתונים אלו עוזרים לנו להגדיר בצורה מעט יותר קלה, אם כי לא חד משמעית, איזה מוצר הוא רדיקלי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל שובל כספי אלא אם צויין אחרת