00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

niholieda

ניהול ידע שיעור 4

למה חברות "נועלות" אותנו?

היום בשיעור למדנו על תחרות בין מערכות - כאשר מספר חברות מתחרות על הלקוחות או כאשר חברה רוצה למקסם את הרווח שלה היא משתמשת בשיטה שנקראת lock-in אנו כלקוחות מרגישים שיטה זאת בכך שניתנת תחושה שהחברה "נועלת אותנו" ובעצם מחייבת אותנו להרגלים מסויים כמו פורמטים או רכישת מוצר משלים מסוג מסויים בלבד ועוד. 

שיטות בהן חברות משתמשות על מנת "לנעול" משתמשים בשיטת lock-in:

1. חוזים - חברות רבות מחייבות את הלקוח להישאר לקוח שלהם באמצעות חוזה חתום למשל בעת רכשית חבילת אינטרנט ביתית החברה דורשת התחייבות לשימוש בשירותיה למשך כמה וכמה חודשים, בכך החברה מבטיחה את השארות הלקוחות גם אם יקבלו מחיר טוב יותר מחברה אחרת.

2. מוצר משלים - כאשר חברה מוכרת מוצר הפועל ספציפית עם מוצרים שונים שהלקוח צריך לרכוש גם היא מחייבת את הלקוח לקנות גם מוצרים אלו וכך מצליחה "לסחוט" עוד כסף מן הלקוח דוגמאות לכך הן דיו למדפסת, אייפון X אליו נדרש לקניות אוזניות מיוחדות כיוון שיצרו אותו ללא חור לאוזניות, מכשירים עם מטענים ספציפים ועוד.

3. תוכנה - דומה למוצרים חומריים ישנן תוכנות בשוק שעובדות אך ורק עם תוכנות אחרות או בפורמטים מסויימים ובכך מחייבים את הלקוח לרכוש תוכנה נוספת או להשתמש רק בשירותייה של חברה אחת. יש לכך דוגמאות רבות.

לסיכום חברות רבות משתמשות בשיטה זו כדרך להתחרות בחברות אחרות וכדרך להגדיל את הרווחים את הלקוחות זה נוטה לעצבן אבל בעולם של היום אי אפשר שלא להבין את מה שעומד מאחורי תהליכים אלו. לדעתי ככל שתדעו יותר אודות נושא זה יהיה לכם קל לזהות מתי החברה משתמשת בשיטות אלו תדעו טוב יותר כיצד לפעול בעתיד ותוכלו לחסוך כסף רב, מקווה שלימדתי משהו, יום טוב

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל rakniholma אלא אם צויין אחרת