00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יום בחיי ניהול ידע

עד מתי?
תוצאות הצבעה חזרה לסקר
עד מתי?
סקר זה פתוח למשתמשים רשומים בלבד. לכניסה או הרשמה- לחץ כאן
עליך לבחור תשובה
תשובה אחוזי הצבעה
 50%
בינוני 0%
הרבה  50%
קצת 0%
סה"כ מצביעים2
סקר למשתמשים רשומים בלבד
הצבעת כבר
הצבעת כבר

שיעור 4

השיעור היום, כמו היום כולו החל בצורה מעט עייפה. דובר על מוצרי ידע. שאלה הם מוצרים שערכם נובע מהטכנולוגיה שלהם. מוצר זה לא עולה למייצר שלו עבור כל יחידה אלא יש לו עלות פיתוח ראשוני ולאחר מכן כל עותק הוא ללא עלות יצור. עלתה השאלה ההגיונית הבאה: איך המוכר לא מגיע למצב שהוא מוכר את המוצר שלו בעלות אפסית, שכן העלות בשבילו לייצור המוצר היא אפסית( אחת והחזיר את עלויות הפיתוח. ניתן לראות מוצרי ידע אלה כמוצרים האופטימליים לכל אדם המעוניין למקסם את רווחיו. על ידי השקעה חד פעמית( פיתוח) הוא מבטיח לעצמו הכנסה ללא הוצאה- רווח נקי. כמובן שישנן השפעות רבות לסכום אותו היצרן יכול לגבות עבור מוצרו כגון מתחרים, צרכי השוק, עדכנות המצר ועוד. אך עדין קיים בידו מוצר שכל שהוא צריך בשביל למכור אותו הוא הרשאה לאדם אחר לשלם לו. ניתן לראות לעומת זאת מוצר שאינו מוצר ידע. ניקח קוטג' לדוגמה. בשביל לקבל גביע קוטג' אחד דרושה רפת בעלת הוצאות תחזוקה, חשמל, אבטחה וכו'. ברפת יש לגדל פרה שלה בעצמה יש עלויות רבות כמו אוכל, רפואה וסניטריה. מהפרה צריך להפיק חלב, בפעילות זו כרוכות עלויות בניית מכון חליבה, תחזוקתו, שכר החולבים. את החלב יש להעביר ממכון החליבה למחלבה על ידי מיכליות העולות כסף וצורכות דלק. במחלבה מעבדים את החלב בתהליך שדורש כוח אדם, חשמל, מצרכים וכלים שכולם עולים כסף. כל השלבים הנ"ל עולים כסף ומגולמים במחיר גביע הקוטג' שאנחנו קונים בסופר ( ועוד עליו עושים מחאות ומהומות). כאמור בנושא הרווח ישנו פער גדול כיוון שעבור מוצר שאינו מוצר ידע יש הוצאות והכנסות, בניגוד למוצר ידע שלו יש רק הכנסות. פרמטר נוסף בו יש הבדל בין המוצרים הוא הביטחון. מוצר שאינו מוצר ידע הנו מוצר בטוח שכן לא יבוא יום בו אנשים יפסיקו לצרוך קוטג' ואין קסם שיגרום לעלויות היצור להיות אפסיות, כך נוצר מצב שקיימת תחרות בשוק אך לכל המתחרות יש נתח שמאפשר התקיימות ורווח מסוים. בניגוד לכך מוצר ידע שכרגע נהנה מיתרון ושליטה מלאה בשוק יקום בבוקר יום אחד ויגלה שפותח מוצר טוב ממנו שמייתר אותו. באותו יום יפסיקו בבת אחת לקנות אותו ולא תהיה לו אף הכנסה. כדוגמה לזה ניתן לראות את הרשתות החברתיות המוקדמות - מסנג'ר וICQ שנעלמו כליל עם הופעת פייסבוק.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל טריפ123 אלא אם צויין אחרת