משפחה בדרכים

פרובנס - לה בו דה פרובנס וסן רמי דה פרובנס

היום השני לטיול: יום שבת, 22.9.18 : לה בו דה פרובנס וסן רמי דה פרובנס

הפעילו את הפטיפון הישן, שימו עליו תקליטים חורקים עם שנסונים צרפתיים קלאסיים, והתחילו את היום השני בפרובנס. מדי בוקר היה יוסי מקבל את פנינו לארוחת הבוקר עם מוסיקה נפלאה. צרפתית או ישראלית, תלוי במצברוח. בבוקר היום השני פגשנו במיסטרל. מיסטרל הינה רוח חזקה האופיינית לאזור. הרוח מגיעה מהים כנראה ונוצרת עקב התנאים הגיאוגרפיים של האזור. היא יכולה להיות רוח חזקה מאד. לרוב היא נמשכת בין מספר שעות למספר ימים. המיסטרל בעונה זו לא ממש מפריע לטיול. המקומיים סיפרו כי בחורף, כשקר, המיסטרל פחות נעים. היא כן קצת מפריעה לארוחת הבוקר, ולכן בבוקר זה ערך לנו יוסי את הארוחה בתוך המבנה ולא בחצר הציורית של הוילה. אחרי שטעמנו ממיטב המטעמים, וסיכמנו עם יוסי באיזו מסעדה יזמין לנו מקום לארוחת הערב, יצאנו לדרך.

הדרך התפתלה בין שבילים צרים אפופים ירוק וכפרים ציוריים. לאורך הדרך ראינו רוכבי אופניים לרוב, ענף ספורט מאד פופולרי באזור. בקרבת לה בו דה פרובנס התפתלנו על שביל צר על צלע הר. הנוף היה יפיפה, הנהיגה קצת מאתגרת. בדרך עצרנו לצלם את הנוף העוצר נשימה.

נושא החניה בלה בו קצת בעייתי. לקח קצת זמן למצוא חניה פנויה, אך בסוף מצאנו. יש לשים לב שהחניות בתשלום, גם אלה המסומנות שלצד הכביש. (אנחנו לא שמנו לב לכך, ומחכים לקנס שודאי יגיע...)

לה בו דה פרובנס היא עיירה ימי ביניימית יפיפיה בצורה יוצאת דופן. למיטב הבנתי העיירה משמשת לתיירות בלבד ואין בה תושבים. יש בה חנויות קטנות לרוב הממוקמות בתוך המבנים העתיקים. החנויות מוכרות מזכרות לתיירים, אוכל מקומי, ישנן גלריות אמנות ועוד. העיירה ממוקמת על גבעה, כשבראש הגבעה ישנה טירה, ששימשה כמחנה צבאי. הביקור בטירה (שאטו) מרתק. בחצר מוצבים כלי נשק עתיקים כגון תותחים שיורים כדורי אבן, עם הסברים על הביצורים והקרבות שנערכו באזור. הטירה עצמה העלתה אסוציאציה אצל חובבי הז׳אנר המבקרים במקום לסדרה ״משחקי הכס״. מכיוון שאני אינני מצופי הסדרה, נהניתי מיפיה סתם כך. הנוף הנשקף מהטירה, הן של האזור והן של הכפר, עוצר נשימה.

אתר האינטרנט של העיירה ״לה בו דה פרובנס״

חצר בעיירה לה בו דה פרובנס:

סימטה בלה בו דה פרובנס:

חנות ממתקים מדליקה:

ועוד אחת:

הטירה:

הנוף מהטירה:

מראה גגות הכפר מהטירה:

אתר האינטרנט של הטירה שאטו דה בו הטירה פתוחה מדי יום בשעןת 9:30-18:30. בקיץ ובחופשות של הילדים מתקיימים אירועים בהם שחקנים משחזרים את הדמויות והאירועים שהתרחשו בטירה. בקופת הטירה ניתן לרכוש כרטיס משולב לטירה ולמחצבה בה מוצג המיצג האמנותי Carierres de Lumierres.

נהנינו מהביקור בטירה וכן משיטוט בסימטאות הכפר. לארוחת צהרים בחרנו בדוכן כריכים שהיו פשוט מעדן. ישבנו בגינה קטנה, אכלנו את הכריכים מלאי הכל טוב שנארזו בתוך בגט טרי ופריך, ונהנינו מכל רגע. את הקינוח רכשנו בחות שוקולדים ועוגיות מקומית (אני) ובגלידריה תוצרת בית, גלידה בטעם לבנדר (הגבר).

משם צעדנו ברגל מרחק כמה דקות הליכה אל אטרקציה מקומית מפורסמת נוספת: carrieres de lumieres. מדובר במחצבה ישנה שהוסבה למן גלריה מיוחדת. בגלריה מוצגים מיצגים הכוללים הקרנה של יצירות אמנות, מלוות במוסיקה על קירות המחצבה. אחת לכמה זמן מתחלף האמן המתואר במיצג. ההקרנה התחילה במיצג מקסים לשירי הביטלס ועם ציורי צוללת צהובה. ולאחר מכן הגיע המיצג הראשי שיוחד לאמן פאבלו פיקאסו. המיצג כלל את יצירותיו הראשונות, שהיו יפות ורגילות, ובעצם מתאר את השינויים וההתפתחות שעברה יצירתו של פיקאסו עד לפיתוח הסגנון המיוחד לו. המיצג מרתק ואפילו מרגש, ונותן תחושה של ״להיות בתוך היצירה״. מקסים!!

אתר האינטרנט של ״קרייר דה לומייר״ בתקופת התיירות (אפריל - אוקטובר) המקום פתוח בין 9:30-19:00. בחורף השעות קצרות יותר. המקום פתוח 7 ימים בשבוע.

כשהסתיים המיצג גילינו שבילינו חצי יום בלה בו דה פרובנס בלי להתכוון...

מלה בו דה פרובנס נסענו לסן רמי דה פרובנס. שוב, שבילים צרים בין ירוק משגע. בדרך נתקלנו לראשונה בשדרות הדולב המהממות שעוטפות ביופיין כבישים רבים בפרובנס.

חנינו בחניון הסמוך ללשכת התיירות. נכנסנו ללשכת התיירות, לקחנו מפה וכמה המלצות.

היעד הראשון שלנו היה המנזר ששימש בית חולים פסיכיאטרי ואשר בו אושפז הצייר ואן גוך לאחר שכרת את אזנו. כאן המקום לציין כי פרובנס היוותה מוקד משיכה לציירים מפורסמים רבים ביניהם ואן גוך ופיקסו ועוד רבים אחרים. הדרך מלשכת התיירות עד למנזר, המשמש עד היום כבית חולים פסיכיאטרי היא כק״מ אחד. בדרך יש שלטים ובהם ציורים שונים שצייר ואן גוך כששהה בסן רמי דה פרובנס. הציורים מלווים במכתבים שכתב לבני משפחתו מבית החולים.

בחצר המנזר, יש גינה יפיפיה אותה צייר ואן גוך בציוריו. אחרי הביקור בגינה ניתן לעלות לחדר בו אושפז ואן גוך אשר עוצב בהתאם לציור שצייר במקום. מבחינתנו, חובבי האמנות, הביקור היה מרגש.

על מסלול ההליכה בעקבות ואן גוך בסן רמי דה פרובנס

חצר המנזר בו אושפז ואן גוך, ואשר מופיעה בציוריו:

החדר בו אושפז ואן גוך ואשר גם הוא מופיע בציוריו:

לאחר הביקור בבית החולים, חזרנו בחזרה לעיר העתיקה של סן רמי דה פרובנס. בשלב זה כבר היינו קצת מוצפים מאתרים ומידע, והחלטנו פשוט לשוטט להנאתנו בסימטאות העיירה היפיפיה והציורית הזו. בגינה קטנה התכוננה להקה צרפתית למופע שייערך בערב, והנעימה את הרחובות בצלילים נעימים. בקצה העיירה התנהל לו יריד - לונה פארק כמו של פעם, מורכב ממשאיות כשעל כל משאית מתקן, או דוכן הגרלות, כמו שהיה בלונה פארק כשאני הייתי ילדה. עשינו קצת קניות. קנינו סבונים ועוד מוצרים ריחניים אופייניים לאזור בחנות מקסימה. שם ניהלנו שיחה קצרה עם המוכרת שהיגרה לכאן מבולגריה. אחר כך קנינו יין פרובנסיאלי מקומי, ולא פסחנו על חנותו של השוקולטייר הנודע Joel Durant שם טעמנו שוקולד אלוהי! כולל כמובן שוקולד בטעם לבנדר cool

תראו מה מצאנו בסן רמי בחנות למוצרי אמנות:

חנות סבונים פרובנסיאלית בסן רמי דה פרובנס. איזה ריח ניחוח:

אתר האינטרנט של חנות השוקולד של השוקולטייר הנודע ז׳ואל דורן

אחרי הסיור האיטי והקסום בסימטאות העיירה, שמנו פעמינו למסעדה בה הזמנו מקום, בכפר רוביון הסמוך לצימר שלנו. המסעדה הינה מסעדת בשרים. מסעדה טובה מאד. לא נפלנו מהמנות, בארץ אכלנו במסעדות בשר טובות יותר, אך היה בהחלט טעים ונעים. עובדי המקום אינם דוברי אנגלית, והתפריט בצרפתית בלבד. השתמשנו באפליקציית גוגל טרנסלייט כדי להבין מה בתפריט...

אתר האינטרנט של מסעדת הבשרים בה אכלנו ביום השני. מסעדת Au boeuf qui fume. ציון 3.5/5. מסעדה טובה בהחלט. אך היו בטיול טובות ממנה.

הארוחה בלה בף:

תם לו היום השני לטיול בפרובנס. חזרנו לצימר מבוסמים מיין, נופים ואוירה.