צרכנות לילדים ולגדולים : צרכנות, גידול ילדים, מתכונים, אירועים, ביקורת מסעדות ועוד...

נרשמים לבלוג
  • נרשמים לעדכונים ונשארים מעודכנים קוביה בצד..

בולגריה חלק 2 Devin PLOVDIV והסביבה

בבוקר היום הרביעי לטיול בבולגריה (על החוויות שלנו בימים הראשונים של הטיול ניתן לקרוא כאן) עזבנו את בית המארחים הנחמדים שלנו בגברובו, המשכנו לפלובדיב PLOVDIV, העיר השניה בגודלה בבולגריה.

שמנו וייז למרכז פלובדיב שם מצאנו חניה בחניון במחיר 3 לב לשעה.

התחנה הראשונה (בגלל שחיפשנו שירותים...) הייתה בחנות תה בה נמכרות תערובות תה מכל הסוגים והמינים. מדובר בחנות קצת פלצנית עם מחירים העולים אפילו על המחירים בארץ. לשם נימוס, רכשנו שם חבילת תה

הסתובבנו בין סמטאות העיר והחנויות

במדרחוב המרכזי הצטלמנו ליד השלט המכריז כי פלובדיב נבחרה לבירת התרבות של אירופה לשנת 2019 וצפינו במופעים של אומני רחוב

הבנות התחילו לנג'ז שהן רוצות להסתפר כמו הבנים (שהסתפרו כבר בעיר קרלובו) והתחלנו לחפש מספרה. בבולגריה רוב המספרות מחולקות לפי המין: לנשים ולגברים בנפרד (כך, שבמספרת גברים הבנות לא יכולות להסתפר..)

לאחר מספר דקות מצאנו את מבוקשנו:  אמא וליאל עשו תספורות ואלונה הקטנה קיצרה רק פוני. מחיר תספורת לנשים/בנות בוגרות 10 לבה

בשדרה המרכזית שבה מגוון חנויות ובתי קפה טעמנו מאפים מיוחדים ופיתה עם גבינה גולנז'

רצינו לקנות לילדים פיצה מרגריטה רגילה לילדים,אך התאכזבנו לגלות שרוב הפיצות מגיעות עם נתחי חזיר שמעליהם גבינה..הכי קרוב לפיצה שמצאנו היה לחם שום..

ליאל העדיפה להזמין קינוח מוכן לא מוצלח במיוחד

הפיצוי על הקינוח המגעיל היה פרוזן יוגורט טעים בדוכן רשת הגלידות הידועה בבולגריה RAFFY (לא נראה לי שקשורה לישראל:) בדוכני הרשת, שנמצאים כמעט בכל עיירה, ניתן לרכוש גלידה ופרוזן יוגורט במשקל בגביע או קופסה.

המשכנו לעיר העתיקה של פלובדיב, ממנה לא התרשמנו במיוחד, למעט התיאטרון העתיק שבכלל היה סגור

נפגשנו עם כלה מקומית והצטלמנו עם פסלים

התחנה הבאה שלנו הייתה מנזר Bachkovo בצקובו , בו קבורים נזירים חסידי אומות העולם, שהצילו יהודים בזמן מלחמת העולם השניה.

חנינו תמורת 3 לב בחניון המסודר ועלינו 300 מטר בשביל מסודר למנזר. בדרך עשרות דוכנים בהם נמכרים תבלינים, דבש ותה, כלי קרמיקה תוצרת אזור טרויאן שבבולגריה ועוד כל מיני מזכרות ושטויות .

לא היה באפשרותינו לרכוש סירי קרמיקה מיוחדים ב10לבה בלבד לסיר בגלל המשקל והגודל, אז הסתפקנו בכלי הגשה קטנים.

קנינו גם דבש לבן עשוי מפרחים מיוחדים, שנשבר ולא שרד את הטיסה חזרה לישראל....

לא הצלחנו להבין היכן קבורים הנזירים חסידי אומות העולם, אז עשינו אחורה פנה לרכב.

מהמנזר נסענו לכיוון הדירה שהזמנו בעיירת הנופש והסקי pamporovo , בדרך שעוברת בין כפרים ציורים וצמחיה עשירה

אחרי נסיעה נעימה הגענו אל מלון הדירות ב POMPAROVO firefly apartment

וייז הביא אותנו למקום שנראה די שומם. מעל הגבעה זיהינו קומפלקס בתי מלון ותחושת הבטן של הנהג אמרה שכנראה זהו המקום!

בתור נציגת המשפחה דוברת שפות הלכתי לחפש נפש חיה באזור. במלון הראשון לא מצאתי נפש חיה.  במלון הסמוך גם לא היה אף אחד בקבלה, וירדתי במדרגות למסעדה שהייתה חשוכה שם פגשתי איש נחמד ששמח לעזור והתקשר לחבריו מהמלון השכן

הגיעו שתי נשים נחמדות: גאלה, האחראית על המסעדה והשניה אחראית על המטבח, שהתקשרו לבעל המלון שלנו שישן..מסתבר, שלמרות שהזמנו דירה דרך אתר בוקינג, הוא שכח ולא המתין לנו בכלל. אחראית משק בית שלו הייתה בחופשה ורק יכולת שכנוע והבולגרית הקלוקלת שלי שכנעו את גאלה לקחת על עצמה תפקיד מארחת במלון השכן. היא השיגה מפתחות מחדר משפחתי אשר היה נעול הרמטי בלי חשמל אפילו ולספק לנו תנאי מחיה תוך דקות ספורות. גם בהמשך נעזרנו בה המון.

מלון הדירות עצמו יפה מאד עם שולחנות ביליארד וטניס שולחן בלובי הקטן.

הזמנו סוויטה מרשימה עם סלון גדול, טלויזיית פלזמה, מטבח יפה, מעוצב ויחסית מאובזר, שתי מרפסות (אחת מהן עם נוף מהמם).

החדרים גדולים, יפים ומעוצבים וכוללים שני חדרי שירותים : אחד עם מקלחון שני עם אמבטיית ג'אקוזי. שאלתי שוב ושוב האם המחיר ששילמנו, 270 ש"ח בלבד ללילה, הוא המחיר הנכון....

לא פלא שבערב לא בא לנו לצאת והעברנו אותו בסוויטה המהממת שלנו.

בבוקר הגענו לארוחת הבוקר שהוגשה עי גאלה החמודה. הארוחה כללה קורנפלקס,גרנולה, יוגורט טבעי, ריבות, דבש עוגות וביסקוטים, ירקות טריים,זיתים, קפה, שוקו, תה חופשי –ארוחת בוקר פשוטה ונהדרת!

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לטייל, כשהיעד הראשון היה הכפר הציורי Shiroka Laka  הנמצא כ15 דקות נסיעה מ- Pamporovo

זהו כפר יפה, שלאורכו נחל וגשרי עץ , בתי עץ מסורתיים וכמובן דוכנים לתיירים, בהם חלק מהרוכלים דוברי עברית קלה, המוכרים פעמונים, מזכרות ומוצרים סרוגים שונים

אחרי סיבוב בכפר המשכנו ליעד הבא Ecopateka strulitsa  לייד עיירת הספא והמעיינות החמים Devin

משם התחלנו במסלול בקניון עם נחל וגשרים תלויים

המסלול מתחיל ברגוע דרך יער עם צמחיה עשירה.

לאחר כ15 דקות הליכה הגענו לתחנת עצירה שם קרה לנו קטע מעניין. הילדים והאבא התחילו לקפוץ בין הסלעים עד שאלעד מעד ונפל למים ואבא אחריו להצילו.. זוג בולגרים מבוגרים זכו בהצגה חינם והתחילו לצחוק בקולי קולות.

אבא ואלעד יצאו מהמים אבא רטוב עד הברכיים ואלעד עד לכתפיים.

בקשתי מאלעד להוריד נעליים, גרביים ומכנסיים וסחטנו אותם בשיתוף פעולה מופתי עם הסבתא הבולגריה

בהחלט חוויה בלתי נשכחת .. סבתא צחקה וקראה לאלעד "גיבור"

אחרי שלבשו ונעלנו את הפריטים הרטובים אבא ואלעד המשיכו  עם שאר המשפחה לתחנה הבאה במסלול גשרי עץ מעל המיים המובילים למפל.

אחרי כחצי שעה הליכה מעל הגשרים (המסלול לא מעגלי) החלטנו לחזור (הנוף יפה אך התחיל לחזור על עצמו)

ביציאה מהמסלול הבטן התחילה לקרקר והחלטנו לעצור במסעדה Stulitsa שבה גם בריכה טרמו-מינרלית. מסתבר שבמסעדה קיימת העדפה לאורחי הבריכה, כך שאחרי 30 דקות המתנה למנות שהזמנו החלטנו לעזוב את המסעדה.

המשכנו לתחנה הבאה שלנו אקווה פארק דוין AQUA PARK DEVIN הנמצא כ11 דקות נסיעה מהמסלול.

כניסה למבוגר 10 לבה לילד 5 לבה ללא הגבלת זמן, כולל לוקרים בחינם.

בפארק בריכות מים רגילים ובריכות מים מינרליים מחוממים ל-26 ו-36 מעלות. בריכת זאקוזי עם זרמים.

מגלשות מים לילדים ומתחם עם מגלשות קטנות. בנוסף בריכה מחוממת מאוד לקטנטנים.

בקפיטריה שבפארק הזמנו קבבים וקציצות עם ציפס

בחוץ כבר היה טיפה קריר לכן התקפלנו מוקדם יחסית

סיימנו את הערב במסעדה מיוחדת ומומלצת בעיירה דוין Stara vrba restoran DEVIN

ערב ראש השנה, אחרי שקראתי המלצות על המסעדה באחד האתרים המקומיים (מדובר במסעדה בתוך שכונת מגורים) שלא ידועה לקהל הרחב ואפילו לא מופיעה בחיפושים בגוגל

הזמנו סלט שופקה מסורתי

לילדים הזמנו ספגטי ברוטב שמנת עם פטריות ושניצלונים ולעצמנו חזה עוף ברוטב פטריות

כל המנות מאוד טעימות - ארוחה מושקעת לראש השנה שחגגנו בבולגריה. סה"כ 36 לבה לכל הארוחה כולל שתיה.

ביום השישי לטיול יצאנו לכיוון מערת לוע השטן Devil throat הנמצאת בהרי רודופי ליד vעיירה Trigrad

הדרך למערה יפה מאד ועוברת בתוך קניון צר בין צוקים מרשימים.

חנינו בחניון הקטן מחוץ למערה והמתנו לכניסה קבוציתית מאורגנת למערה . כרטיס כניסה עולה 6 לבה למבוגר 3 לבה לילד .

מדובר במערה גדולה מאד ומרשימה, אם כי לא יפה במיוחד.

בזמנו נמצא פה מפל תת קרקעי הגדול ביותר באי הבלקני בגובה 60 מטר. בעבר, האמינו שבמערה ירד אורפי לחפש את אבריקה.

במערה מצאנו חריטה של אורפי המכיחה את השמועה.זמן פעילות המערה מ9 עד 18

בזמן השלטון התורכי המערה נקראה צרבר סיזיפה.

בזמן התורכים החזיקו שם פושעים  לכן השם שלה היה מפחיד.

ב1968 הייתה הצפה במעה אשר חלק גדול ממנה נשאר מתחת לאדמה ומשם בשם שלה לוע השטן

אחרי המפל יש עליה ב288 מדרגות ליציאה מהמערה

ביציאה מהמערה הילדים ואבא עשו אומגה קצרה בעלות של 5 לבה לגלישה.

המשכנו בנסיעה קצרה לכפר trigrad  בו אין יותר מדי מה לעשות

היעד הבא היה מערת הנטיפים יגודינה yagodina cave

חנינו בסמוך למערה ומיד עם יציאתנו מהרכב פנה אלינו נהג שהציע טיול גיפים לתצפית הידועה "עין הנשר"  Eagle Eye  או בבולגרית Orlovoto Oko בגובה 1700 מטר.  ההגעה לתצפית אפשרית רק באמצעות ג'יפים, כחצי שעה נסיעה לכל כיוון, במחיר 60 לבה לגיפ המכיל  8 - 6 איש. הנסיעה בדרך המשובשת במעלה ההר קצת מפחידה, אבל מדובר בחוויה

אחרי חצי שעה של נסיעה מטלטלת הגענו למעלה ההר לתצפית נופית מדהימה, שבה בתנאי ראות טובה נגלים נופים נפלאים.

התצפית משקיפה אל הרי רודופי, הרי רילה, פמפורובו, גבול עם יוון הנמצא כ-10 קמ והרי פירין - הראות הייתה מצויינת

20180910_141722.jpg20180910_141736.jpg20180910_141739.jpg20180910_141717.jpg20180910_141747.jpg20180910_141812(0).jpg20180910_141746.jpg20180910_141630.jpg20180910_141721.jpg20180910_141632.jpg20180910_141630(0).jpg20180910_141516.jpg20180910_141534.jpg20180910_141546.jpg20180910_141527.jpg20180910_141741.jpg20180910_141609.jpg20180910_141608.jpg

הצטלמנו בגיפ וחזרנו חזרה למערת יגודינה

למערה אפשר להיכנס רק בסיור מאורגן עם מדריך מקומי. הספקנו להגיע לסיור האחרון למערה בשעה 16:30

לפני הכניסה למערה עשינו אתנחתא במסעדת גודינסקה פשרה Yagodinska peshe הנמצאת מול הכניסה למערה

הזמנו מרקים (סוף סוף לא על בסיס חלב! ) מרק עוף עם אטריות, מרק שעועית עם לחם שום טעים, סלט שופסקה בליווי בירה . נגטס עוף בציפוי קורנפלקס וצ'יפס לילדים.  ארוחה מאוד טעימה ונחמדה ב 27 לבה בלבד

אחרי הארוחה נכנסנו למערת הנטיפים. למרות מזג האוויר החמים, בתוך המערה קר- 6 מעלות בלבד וחשוב להצטייד בבגדים חמים . לאחר הסבר קצר בבולגרית (מסתבר שהמדריך יודע כמה מילים בעברית), נכנסו למערה. כניסה למבוגר 8 לבה למבוגר ו4 לבה לילד.

המסלול בין קילומטר אחד אורך 40 דקות של הליכה איטית בין נטיפים בצורות שונות (מותר לצלם רק בחלק אחרון של המסלול - זה שפחות מעניין ויפה:)

מערה נחמדה עם מסלול קליל, ההסברים בבולגרית היו מענינים ומטובלים בהומור:)

אחרי שיצאנו מהמערה, מצאנו דוכן של ירי ברובה אוויר ב2 לבה ל6 יריות והילדים קבלו אטרקציה נוספת במחיר זול

בדרך חזרה למלון נתקלנו בפרות משוטטות בחופשיות במרכז הכביש.. שוב הרגשנו כמו בהודו..

בבוקר למחרת נסענו ל- Nevyastata eco trail מסלול קצר בן קילומטר לכל כיוון באזור העיר סמוליאן Smolyan

בכניסה למסלול מיני פארק חבלים וקיר טיפוס שלא היו פעילים

מדובר במסלול קצרצר עם מעם פינות ישיבה הראשון עם סלע יפיפייה והשני עם גינת משחקים לילדים הילדים שחקו מחבואים וחזרנו. המסלול אינו מעגלי.

משם המשכנו 15 דקות נסיעה לעיר סמוליאן Smolyan

התחלנו בארוחת צהריים במסעדת pamporovo house , שם הזמנו פיצה ונגטס עוף לילדים ולעצמנו סלט שופקה  קפה ועוגה. המנות חוץ מסלט לא היו משהו.

אך כל הארוחה הייתה מאוד זולה כ17 לבה.

המשכנו לטייל במרכז העיר במדרחוב המרכזי - עיירה נחמדה לא יותר מזה.

המשכנו מהעיר לטיול באזור פרליק Perlik למקום עצמו לא ניתן להגיע עם רכב אלא בכביש אפר משובש. התחלנו את המסלול והתיאשנו באמצע. לא משהו ששווה בגללו לנסוע..

המשכנו ליעד הבא, עליו קיבלנו המלצה מבולגרים במלון - אתר סנזנקה Snezanka מגדל טלוויזיה בגובה של 158 מטר באתר הסקי פמפורובו. בראש המגדל תצפית יפה ובית קפה . האתר יפה מאוד וייחודי בעונת החורף במיוחד.

הגענו לא בעונה וחלק מהמסעדות באתר היו סגורות (אפשר להגיע לשם גם ברכבל וגם עם רכב).

שילמנו 5 לבה למבוגר ו3 לילד ועלינו במעלית לקומה העליונה לתצפית. מומלץ להצטייד בבגדים חמים - מאוד קר למעלה והרוח חזקה.