צרכנות לילדים ולגדולים : צרכנות, גידול ילדים, מתכונים, אירועים, ביקורת מסעדות ועוד...

נרשמים לבלוג
  • נרשמים לעדכונים ונשארים מעודכנים קוביה בצד..

בולגריה חלק Bezbog PIRIN BANSKO 3

ביום השמיני לטיול שלנו בבולגריה (על החוויות שלנו בימים הראשונים של הטיול ניתן לקרוא כאן),  לאחר ארוחת בוקר חגיגית לקראת העזיבה שלנו (גאלה החמודה הכינה במיוחד בשבילו נקניקיות עוף לילדים), עזבנו את הדירה בפמפורובו לכיוון בנסקו BANSKO, נסיעה של כ-3 שעות

עברנו דרך כפרים המסולמי גורוכובו וכפר שירוקה לקה. על הכביש פגשנו פרות ענקיות חופשיות

אחרי כשעה וחצי של נסיעה עצרנו בעיירה המוסלמית  DOSPAT דוספט (בבכפרים רבים בבולגריה מתגוררת אוכלוסיה מוסלמית וניתן למצוא מסגד). בעיירה עצמה אין יותר מדי לעשות ומומלץ להמשיך כ15 דקות נסיעה לתצפית באזור האגמים המלאכותיים Yazovir Dospat . אנחנו עצרנו בדרך (לנהג שלנו לא הייתה סבלנות להגיע לאגמים עצמם).

בתצפית קטנה שם עשינו פיקניק קטן עם חטיפים ואיירן (יוגורט עיזים טעים), בדקנו את טמפרטורת המים באגם והתרשמנו מהנופים

שמנו לב המקומיים מגיעים עם ג'ריקנים וממלאים מים מברזי מים מינרליים. רוקנו את המים שלנו ומילאנו גם אנחנו.

אחרי כעשרים דקות נסיעה עצרנו בשוק בעיירה נוספת וקנינו קילו ענבים בלבה אחת בלבד, בוטנים לא קלויים ורימון מיבוא.

לקראת צהריים הגענו למלון הדירות שהזמנו בבנסקו שלנו Mountain view  , שהיה ברמה נמוכה יותר מהמלון בפמפורובו, אבל עדיין טוב.

אחרי שהתמקמנו, נסענו כחצי שעה לרכיבת סוסים בכפר הסמוך בניה Bania (במחיר של 20 לבה לחצי שעה, 30לבה לשעה לאדם) בחוות הסוסים של ויקטור שבכפר. התקשרנו לויקטור ותאמנו. ויקטור ובתו הצעירה המתינו לנו יחד עם חמישה סוסים בחוותם

ההורים והילדים הגדולים ליאל ואלעד קיבלו סוסים גדולים ורציניים ואלונה קיבלה סוס קטן, שהיה איטי מידי לטעמה.

התברר שדווקא הסוס של אמא היה הפראי ביותר בחבורה. עשינו סיבוב קצר של חצי שעה (לשים וי על חווית הסוסים). נחמד לא יותר מזה

ויקטור הבחין באכזבתה של אלונה וכדי לפצותה נתן לה לעשות סיבובים חופשיים ומהירים יותר בזירת הרכיבה בחווה.

משם המשכנו למתחם הבריכות התרמו-מינרליות Izgreva Iza בכפר בניה. בכניסה למתחם הקיפו אותנו ילדים צוענים קטנים שבקשו נדבות..הם היו מלוכלכים ועם בגדים בלויים (בבולגריה אין רווחה:). גם אחרי שתרמנו להם כמה מטבעות, הם ביקשו עוד ועוד ואלונה הקטנה ריחמה עליהם ותרמה להם את כל המטבעות שהיו ברשותה..הילדים המסכנים התנפלו על הגרושים האלה כאילו מדובר באוצר..פשוט ילדים מסכנים..עצוב היה לראות אותם.

כניסה משפחתית לזוג ושלושה ילדים (ילדים מגיל 2 משלמים) עולה 35 לבה לזמן בלתי מוגבל.

הספא מחולק לשלוש בריכות בטמפרטורות שונות. בראשונה הטמפרטורה 37 מעלות, השניה קרירה יותר והשלישית חמה מאד , כ-40 מעלות. פגשנו לראשונה משפחה ישראלית נחמדה עם 3 ילדים אתם העברנו בנעימות שעתיים במים (בהמשך ניפגש שוב עוד מספר פעמים).

סיימנו את הערב במסעדה טובה שבמתחם שם הזמנו לילדים לחם פיצה, שניצלונים,ציפס ולמבוגרים תבשיל בולגרי טעים וריזוטו עם עוף ושני מרקי שעועית

ארוחה פשוט מצויינת כולל שתיה ב35 לבה בלבד לכל המשפחה

למחרת יצאנו לטיול בהרי פירין PIRIN MOUNTAINS

המסלול בשמורת פירין מתחיל מבקתת VIHREN (כ-50 דקות נסיעה בכביש מפותל מבנסקו). מגרש החניה הקטן הסמוך לבקתה היה מלא, כך שנאלצנו לחנות בצדי הדרך, במקום לא כל כך נוח

עם הגעתנו, עטף אותנו לראשונה בטיול קור אמיתי, כ-6 מעלות, כך שאפילו מעילים יחד עם עליוניות לא עזרו וחסרים היו כובעי הצמר שלא הבאנו איתנו לטיול

מדובר במסלול (לא מעגלי) ברמת קושי למטיבי לכת. העליה היא על אבנים גדולות באופן קבוע..בדרך פגשנו תיירים מסקוטלנד שחיזקו את החששות שלנו לגבי קושי המסלול..

כבר בתחילת המסלול ליאל לא הרגישה טוב וביקשה לפרוש..

דווקא אלעד ואלונה (במיוחד אלעד) טיפסו במהירות למעלה, כאילו מדובר הליכה קלילה ברחוב....

לפנינו נפרס נוף יפה רק חבל שהערפל הפריע

עלינו במסלול האדום כשעה וחצי, אך כשהבנו שיש עוד יותר משעת הליכה לאגם ושמזג האוויר גרוע, עשינו אחורה פנה וחזרנו

בגדול מדובר במסלול לא קל, במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים- הילדים שלנו עשו חצי ממנו בגבורה

אחרי הטיול חזרנו לכיוון בנסקו. בדרך ראינו מהכביש את תחנת הרכבל Banderitza, שם יש מתחם פעילות לילדים. כשהגענו לבנסקו הבנו שניתן להגיע למתחם זה רק באמצעות הרכבל הלא זול מבנסקו, אך מסתבר שאפשר להגיע גם עם רכב. חנינו בחניון מסודר ב6 לבה, אך אפשר לחנות לצדי הכביש בחינם..

במתחם Banderishka meadow פגשנו שוב את המשפחה הישראלית מאתמול- דני ודנה עם שלושת ילדיהם

בנוסף לשימוש חופשי במתנפחים יש גם גינה מגניבה מעץ

האטרקציה העיקרית והמגניבה ביותר לילדים הייתה גלישה באבובים בשני מסלולים- אחד עם נחיתה כיפית בסיום על מזרון מתנפח והשני מסלול ישר : https://youtu.be/jDyqiYwfN1s

הילדים נהנו בטירוף ועשו 3 פעמים כל מסלול (6 סיבובים עלו 10 לבה)

שתינו קפה בבית קפה-מסעדה באתר, שכצפוי המחירים בו גבוהים למדי (גם ביחס למחירים בישראל).

אחר הצהריים יצאנו לטייל בעיירה בנסקו. מכיוון שהיה זה חודש ספטמבר, החלש מבחינה תיירותית, העיירה הייתה מנומנמת למדי, חנויות ומסעדות רבות היו סגורות ומעט אנשים ברחובות.  אכלנו במסעדה נחמדה קבציטה, שם הזמנו חזה עוף ברוטב פטריות, קציצות, מרק עדשים טעים, וסלט שופקה מסורתי

קנינו דברי מתיקה, בגדים במבצעים ומזכרות

עיירה תיירותית ונעימה להעביר בה אחר צהריים

בדרך חזרה למלון עצרנו להתרשמות במלון הפאר קמפינסקי. מסתבר שלילה בחדר לזוג במלון עולה 350 ש"ח בלבד בתקופה זו של מחוץ לעונה.

מלון מאוד יפה, עם עיצוב יוקרתי ומוקפד

בדרך נדבק לחולצה שלי צרצר שלא הסכים לעזוב אותי עד למעלית

למחרת יצאנו לכיוון מסלול נוסף, היוצא מבקתת Bezbog בכפר דוברינישצה Dobrinishte

הקלדנו בוייז Lift to Bezbog והגענו לרכבל הכיסאות (עלות הרכבל די יקרה 18 לבה למבוגר 8 לבה לילד בכל גיל). אחרי חצי שעת עליה נינוחה הגענו לתחנת בקתת bezbog

אפשר גם לרדת מהרכבל בתחנת הביניים ולטייל, אך אנחנו המשכנו לתחנה האחרונה

מיד עם הירידה מהרכבל וליד בקתת בזבוג, מתגלה אגם יפה וצלול. מהבקתה מתחיל מסלול של שעתיים (לא מעגלי) לאגם Popovo

המסלול מתחיל בעליה ברמת קושי בינונית. אחרי עליה של כשעה המסלול מתמתן להליכה בשטח ישר וקל יחסית.

אחרי כשעה וחצי של הליכה ראינו את האגם השני באופק והחלטנו לחזור (המסלון לא מעגלי כאמור)

עשינו תחרות בין קבוצת הצ'יטות שכללה את אלעד אלונה ואמא וקבוצת האריות שכללה את אבא וליאל

כמובן שהצ'יטות ניצחו ביתרון מובהק

חזרנו עם הרכבל אל מגרש החניה. היינו ממש רעבים, כך שההזמנה שקיבלנו מבחור צעיר ונחמד למסעדת Alpina הסמוכה הגיעה בדיוק בזמן. במסעדה ניתן לדוג דגים ואחרי זה לאכול אותם

קיבלנו חכות ודגנו שני דגים שסיימו את חייהם על הגריל במטבח....

הילדים הצליחו לדוג שני דגים יפים מהבריכה שבמסעדה אותם קבלנו תוך זמן קצר יחסית בצלחת עם לימון

הזמנו גם מרק דגים טעים מאד, מרק שעועית, סלט כרוב עם גזר, סלט פלפלום קלוים, ציפס, קציצות וקבבים ושתיה, כולל כוסית רייקה. כל זה עלה לנו 39 לבה-  בלי כסף!

משם נסענו לעיר הקטנה Razlog . חנינו במרכז העיר במחיר לבה לשעה וקיבלנו כרטיס חניה מושקע, אותו שמרנו למזכרת. בבולגריה עדיין ניתן לחנות בשירות אישי, כשפקחית החניה מגיעה עד אליכם

עצרנו לאתנחתא בבית הקפה המגניב CASA DE PAPI . הזמנו עוגת רפאלו ומשקאות שוקולד חמים, אחד קלאסי והשני לא מתוק מדי עם פלפל

הילדים התנסו בנסיעה במכוניות ממונעות בכיכר המרכזית ושיחקו בגינת המשחקים

קינחו בגלידה טעימה, תירס חם ונקניקיה בלחמניה

קנינו לליאל ואלונה נעליים ברשת המקומית בולדוזר והשלמנו קניות בסופר LIDL

למחרת עזבנו את בנסקו לכיוון העיירה SAPAREVA BANYA ,שם הזמנו צימר במתחם RILSKI TERRACES

מדובר בבית עץ עם שני חדרים וסלון מאוד פונקציונלי. בכל חדר מגורים יש שירותים נפרדים וטלוויזיה. בחדר הילדים מיטת קומותיים. בחוץ גינת משחקים קטנה לילדים ופינת מנגל. כל הטוב הזה עלה לנו בהזמנה ישירה 200 לבה לשני לילות

בדרך עברנו דרך נוף ים תיכוני המזכיר את הכרמל שלנו

התמקמנו בדירה ויצאנו ל-Ecopateka beli iskar - טיול קליל בין גשרים בתוך יער

מדובר במסלול מעגלי של כשעה המתאים גם לילדים קטנים.  ניתן לפרוש בכל קטע של המסלול  ולחזור דרך הכביש.

בכל קטע של המסלול גשרים מעץ ואבן

ביער ניתן לעשות פיקניק על גדות הנחל

אחרי טיול נסענו לעיר הקטנה והאפורה למדי Samokov , שם טיילנו במרכז וקנינו קצת בגדים לילדים

סיימנו את היום במסעדה שווה GARDEN  Gradinkata , שבה יש גינת משחקים ומיני פארק חבלים לילדים. בזמן שחיכינו למנות הילדים שיחקו בגינה (חינמיים כמובן)

הזמנו מרק תפוחי אדמה מוקרם, מרק עוף ומרק וטעים עם כדורי בשר, סלט שופקה, לחם שום,  פיצה מרגריטה ענקית ושניצלונים עם ציפס לילדים. המנות היו מאוד טעימות וכל הארוחה עלתה כ35 לבה בלבד

בדרך חזרה (בנוסף לשקיעה) גילינו פארק יפה והחלטנו לחזור ולבקר שם שוב

בבוקר הגענו למסלול שהיה מבחינתנו גולת הכותרת של הטיול:  שבעת האגמים Seven Rila lakes

שמנו בוייז Lift to Rila lakes  לתחנה Pionerska שם חונים בתשלום 5 לבה לפני עליה לרכבל, שעלותו 18 לבה למבוגר ו-12 לבה לילד מגיל 5.

רכבל הכיסאות מטפס בנינוחות בדרך שלווה ופסטורלית הנמשכת כחצי שעה (אפשר לעלות גם ברגל כ10 קמ) סביבה המון עצים ונוף להרים

החלק הראשון במסלול הוא טיפוס של שעה בדרגת קושי בינונית, שלאחריו מגיעים לרכס מישורי ונוח להליכה שלאורכו מתגלים אגמי טורקיז יפייפים. מזג האוויר האיר לנו פנים וקיבלנו יום שמשי ובהיר

אחרי טיפוס של כשעה נגלו לעיניינו שני האגמים הראשונים

בהמשך הגענו לשלושה אגמים נוספים, כל אחד מדהים ביופיו

באיזה שהוא שלב הילדים החליטו להעסיק את עצמם בצילום וולג

באגם הרביעי פגשנו והאכלנו סוסים יפים, שגילו דווקא עניין באמא:) (כנראה בגלל האוכל שבתיק..)

אחרי האגם החמישי מתחילה עליה תלולה לאגמים השישי והשביעי, עליהם החלטנו לוותר לחזור

בתמונה האגם החמישי והאחרון

ממה שהצלחנו להבין ממטיילים אחרים, ניתן לחזור לרכבל בשתי דרכים: המשך במסלול מעגלי האורך כשעתיים נוספות והשניה פשוט לחזור כשעה באותה דרך בה הגענו.

את המסלול, כאמור לחמישה אגמים בלבד, עשינו בשלוש וחצי שעות הפסקות רבות בדרך לרגיעה וצילומים.

לסיכום, אם אתם צריכים לבחור מסלול אחד בבולגריה- זה המסלול, פשוט מדהים ביופיו.

לאחר הטיול קנינו פרות יער בשם ברוסניקה מתוקה שצבעה שיניים בצבע שחור

חזרנו לעיירה ספרבה בניה למסעדת שבע אגמים, אך ויתרנו לאחר שגילינו שרוב המנות הבשריות מכילות חמאה או חלב. במקום אכלנו במזללה - שווארמיה בסגנון ישראלי Scara diner ,שם הזמנו המבורגרי טלה ועוף בפיתה ונקניקיה בלחמניה.  בעל המקום סיפר שביקר בישראל (אולי אצלנו למד להכין שווארמה בפיתה..)

מספרבה בניה נסענו חצי שעה למבצר Tsari mali grad  בכפר בלמין.

חניה בחינם בחניון מסודר למרגלות המבצר, אליו ניתן להעפיל בשתי דרכים: 2 דקות נסיעה במעלית-רכבל (כרטיס משפחתי ב- 8 לבה בלבד) , או טיפוס רגלי כ-20 דקות בשביל מסודר. מעניין שליד כל מעלית שכזאת עומד איש שמשגיח על פתיחתה וסגירתה. שעמום של עבודה:)

מוזיאון האתנוגרפיה מציג פריטים מימי הביניים: מטבעות ישנים, בגדים, תכשיטים, פרטי אריגה. ממרפסת המוזיאון נשקף נוף יפה.

אחרי הסיור במבצר, הליכה קצרה הוליכה אותנו לפארק חבלים וגינת משחקים חינמיים וממש נחמדים - שווה ביקור

את היום סיימנו בפארק המים התרמו מינרליים Aqua Club Kotwata  ב- Sapareva banya ברח Germanea 38

כניסה למבוגר 15 לבה לילד מעל 110 סמ 8 לבה ללא הגבלת זמל

מדובר באתר של שלושה מתחמי בריכות

אז, כאמור, התמקמנו מהתחלה רק בשתי בריכות הראשונות עם מים מינרליים אחת לגדולים עם גאקוזי מובנה פנימי ושניה לילדים עם מגלשה קטנה

לאחר שעה גילינו עוד שני מתחמים עם בריכות זרמים, בריכות חמות ובריכה עם קיר טיפוס, חבלים ואפילו מיני בר שהיה כבר לצערנו סגור.

בנוסף, הייתה עוד 2 בריכות לילדים אחת לפעוטות ושניה לילדים גדולים יותר עם מגלשה.

חוויה מקסימה לחצי יום לפחות לכל המשפחה!

סיימנו את הערב במסעדת PANIZISHE  בספארבה בניה - מסעדה מרווחת עם חצר חיצונית יפה שם ישבנו ליד שולחן עץ

הזמנו דג פסטרץ טעים, תבשיל מטלה, אורז טעים עם ירקות, סלט עגבניות פיקנטיות ושניצלונים טעימים לילדים.

הכל עלה 40 לבה בלבד מסעדה ממש שווה!

היה קשה לנו להיפרד מעיירה הכייפית SAPAREVA BANYA והבטחנו לעצמנו שנחזור לכאן שוב (אולי בלי הילדים:)