44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מה? איפה? כמה? למה?

קלין איטינג- ספרה של פאולין שובל לאורח חיים בריא ומאוזן לכל המשפחה ומתכון טראפלס בריא

אז השנה התחילה.

זמן נהדר להסתכל קדימה, לראות מה קיים, ומה אנחנו מבקשים לעצמנו.

גם מבחינת התזונה.

וגם אם אנחנו בכלל לא צריכים לרדת במשקל.

אלא מהמקום שבו אנחנו מבינים, היום יותר מתמיד, שהגוף שלנו ואנחנו זה מה שאנחנו אוכלים.

וקצת כמו שאנחנו מוודאים שהדלק ברכב שלנו הוא מתאים ואיכותי - אותו העיקרון תקף גם למכונה הזו  - הגוף שלנו.

כמובן שבניגוד לרכב - אנחנו "תקועים" עם אותו גוף כל החיים, ולמעט חלקי חילוף - את הרב באמת שלא ניתן להחליף.

ומצד שני, ההבנה שהחיים המהירים האלה מפתים כל כך לצרוך מכל הבא ליד.

מהיר, זמין, שלעיתים קרובות מתרחק מהמקור, ובדרך עובר תהליכים שונים ועיבוד ברמות שונות.

ספרה של פאולין שובל שיצא לאחרונה, הוא ספר בישול המפרט את עקרונות השיטה, ומציע מתכונים לפי עקרון של אכילה נקייה.

על הספר, וגם מתכון "נקי" לדוגמה מהספר, של טראפלס שוקולד ופסיפלורה - ממש כאן!

.

.

 

 

.

.

 

 

קלין איטינג מאת פאולין שובל

לאורח חיים בריא ומאוזן לכל המשפחה

וטראפלס שוקולד "נקי"

 

.

.

פאולין שובל לא המציאה את המונח "קלין איטינג". זוהי שיטה מוכרת שהפכה בשנים האחרונות מאד פופלארית וביסודה דוגלת באורח חיים המעדיף תזונה המבוססת על שימוש ברכיבים לא מעובדים.

זו לא דיאטה במובן של איבוד משקל, אם כי השינוי התזונתי והורדה של סוכרים ושמנים מעובדים - סביר שיביא גם לירידה במשקל. ובכל מקרה, לתחושה טובה ואנרגטית.

הרעיון המרכזי הוא להעדיף את האוכל בצורה הכי קרובה שלו למקור וכמה שפחות מעובד. לא ממש "דיאטה" אלא עקרון שנשמע סך הכל מאד הגיוני. והעקרון הזה גם מתאים בעצם לכולנו. לא משנה אם אנחנו צמחוניים, טבעונים, פאלאו, נמנעים מגלוטן, קטוגנים או כל רעיון אחר שקיים או שעוד לא - הכל מתאים לשיטה, והשיטה, או העקרון - מתאים לכולם.

הספר של פאולין שובל הוא גם מדריך להבנת עקרונות השיטה וגם כולל עשרות מתכונים התואמים להם.

.

החלק של המדריך

מעבר לעקרונות השיטה, הספר מדריך ומלמד איך לקנות חכם, לבשל חכם ולאכול חכם. הוא מראה לנו טריקים ושיטות ההטעיה של יצרני מזון, הוא כולל הסברים מה חיוני לגוף שלנו ואיך להוציא את המקסימום מכל מרכיב ומרכיב, ושם דגש על חשיבותה של תזונה בריאה גם אצל הילדים, ונותן כלים מעשיים איך להתמודד עם נושא התזונה במסגרת משפחתית.

המדריך כתוב בצורה מאד ברורה לדעתי. נהנתי לחזור ולקרוא, ולחדד לעצמי פרטים. לחשוב שוב מה אני יכולה לשנות בתזונה, ולעשות מעט שינויים בסל הקניה שבדיוק התגבש מהסופר (כמו לדוגמה להחליף את הסולת והקוסקוס למלאים, להעדיף מלח הימאליה על פני הרגיל וכיוב), וגם לנסות לעשות שינויים קטנים בשוטף, כמו לדוגמה להפחית חצי כפית סוכר בתה של הילד ולשים כמה טיפות סטיביה כדי שלא ישים לב). אלו פרטים קטנים, אבל אני לגמרי מאמינה שכל שינוי - הוא שינוי לטובה. והרגלים טובים מתבססים מפרטים קטנים שמשתרשים.

המדריך מדבר על נושאים כמו דיאטה (מפסיקים לעשות!), שתיית מים, גודל מנות, הרעיון שאוכל מלא זה מלא אוכל, התיחסות לקניה של מוצר שלם לעומת אריזה סגורה, הסברים על שומן רווי, על קריאת תווית המזון, על להיות משפחה מהעדה הבריאה, על בישול וחיים בקצב השעון, והפרק האחרון של המדריך מתייחס למטבח ואיך לבשל חכם.

.

מתוך הספר: "שיטת קלין איטינג היא דרך חיים שלמה, אמנות ה"לחיות טוב ולאכול טוב", איך להכין אוכל טעים ולהינות ממנו ברמה כזו ששוכחים כי מדובר ב"אוכל בריא". הפתרון הוא לא לספור קלוריות, אלא באיכות המזון שאנו צורכים. עלינו לאכול יותר איכותי, יותר טרי ויותר חכם." (עמוד 11)

.

המתכונים

אז אמנם יש מדריך מפורט על השיטה, אך למעשה זהו ספר בישול. והוא מציע עשרות מתכונים (כשרים!) שמתחלקים לפי:

ארוחות בוקר (עם לדוגמה מתכון לפנקייק דגנים מלאים עם יוגורט ופירות יער, מתכון לסמודי לבוקר חטוב, או מתכון לפנקייק דני אפוי – הפנקייק הטעים בעולם)

ארוחת צהרים (כמו למשל סלט שעועית שחורה על מצע בטטה אפויה, טורטייה במלית עוף ותפוחים, מיני פריטטה של ירקות, גבינת פטה ופסטו, פילה סלמון בזיגוג רימונים)

ארוחת ערב (ניוקי בטטה ברוטב ריקוטה ודלעת, קציצות עוף אפויות, תבשיל עוף אפריקני בחמאת בוטנים, דניס אפוי עם ירקות גינה)

ומתכונים לקינוחים (עוגת בננה ושמן זית, עוגת גזר ואגוזים בניוח תפוזי, סורבה תות ורימונים - וגם טראפלס שוקולד ופסיפלורה, שאותו ניסיתי ואת המתכון שלו אצרף כאן)

.

.

 

מתכון טראפלס שוקולד ופסיפלורה

 

.

.

אהבתי את הרעיון של שילוב הפסיפלורות וניסיתי.

יצא מרענן ואחר. מתוק וכייפי!

.

 

.

הרכיבים:

2 פסיפלורות בשלות

250 גרם שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

50 מ"ל שמנת

1 כף דבש או מייפל

2 כפות חמאה או שמן קוקוס

אבקת קקאו לציפוי

.

.

 

הוראות ההכנה לפי הספר:

1. חוצים פסיפלורות וסוחטים את המיץ. מסננים כדי להיפטר מהגרעינים (אני השארתי אותם בשביל הפצפוץ)

2. שוברים שוקולד לקוביות קטנות ושמים בקערה

3. שמים בסיר קטן שמנת, דבש, חמאה ומיץ פסיפלורה. מביאים לרתיחה קלה. יוצקים את התערובות החמה מעל השוקולד ומשהים כמה דקות. מערבבים לקבלת תערובת אחידה.

4. מצננים במקרר במשך שעתיים

5. כאשר התערובת קשתה, יוצרים באמצעות הידיים וכפית כדורים בגודל אגוז, מצפים אותם באבקת קקאו ומצננים לפני הגשה.

אני למען האמת המסתי הכל יחד, במיקרו.

ואת הכדורים שמרתי במקרר בשביל פינוק מתוק ומדוד, שהוא גם בריא.

.

.

השיטה המקוצרת... הכל יחד ולמיקרו..

.

.

כדורים של פינוק

.

.

נו טוב, אז יצא בגודל אגוז מלך... או אגוז קוקוס....

 

.

.

 

 

 

על המחברת

פאולין שובל היא אם ל- 3 ילדים, תושבת השרון, יוצרת מתכונים וסטייליסטית מזון, שהכרתם ואהבתם בתוכנית מאסטר שף 3. נושא התזונה תמיד היה בראש סדרי העדיפויות של פאולין, וכאימא היא שמה דגש על תזונה נכונה לכל המשפחה. 

הספר "קלין איטינג – לאורח חיים בריא ומאוזן לכל המשפחה" הוא ספרה הראשון, הצילומים בספר הם של איל גרניט, והספר יצא לאור בהוצאת "דני ספרים". בספר 151 עמודים, כריכה קשיחה, ומחירו לצרכן 128 ש"ח. 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מפקדת הערוגה אלא אם צויין אחרת