33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חיים רק פעם אחת

צרכנות ,טיולים ,אוכל ,ספורט ,אומנות

2 תחרויות בינלאומיות באשדוד לנגינה תחרות העוּד -ע"ש סמי אלמגריבי ותחרות הקמנג'ה / קמנצ'ה - ע"ש ישועה

2 תחרויות בינלאומיות באשדוד לנגינה תחרות העוּד -ע"ש סמי אלמגריבי ותחרות הקמנג'ה / קמנצ'ה - ע"ש ישועה אזולאי

הפרסים לזוכים/ות: השתתפות בקונצרט בפסטיבל      "תור הזהב" בפסח 2019 , ופרסים כספיים.

שתי התחרויות יתקיימו באותם הימים, בזו אחר זו. בהרכב שופטים/ות שונה!

שלב ראשון - ביום חמישי, ד' תשרי  13.9.18 בין השעות 19.00-21.00 )

ושלב הגמר - ביום ראשון, ז' תשרי, 16.9.18 בין השעות 19.00-21.00)

במשכן לאמנויות הבמה, ואולם מונארט – אשדוד

 

תחרות העוּד ע"ש סמי אלמגריבי - אשדוד

התחרות נוסדה בשנת 2017 והיא מחזירה עטרה ליושנה. התחרות נוסדה בזמן בו נמצאת ומתארגנת מחדש תעשיית התרבות בארץ ומעמידה במרכז את חשיבות העוד בתרבות בארץ ובעולם, במוזיקה הקלאסית והאתנית.  

העוד, כלי נגינה קדום, מהעתיקים בעולם הנחשב למלך הכלים, בהיותו בסיס לתבנית המוזיקאלית של המוזיקה, המאקמים, ההלחנה וביסוד לימודי הנגינה במזרח. בארץ העוד נלמד בבתי ספר למוזיקה, קונסרבטוריונים ובהוראה פרטית. העוד זכה לתחיה ומעמד בזכות פסטיבלי העוד, פריחת התזמורות האנדלוסיות, הפצת הפיוט ואהבת הקהל למוזיקה קלאסיקה ערבית ומוזיקת עולם. כך הפך העוד לכלי נגינה רב תרבותי ורב דורי.

על סמי אלמגריבי 1922-2008 : יליד מרוקו.  זמר, חזן, פייטן, מלחין, משורר ונגן עוּד ואחד ממבצעיה הגדולים של המוזיקה המסורתית הפופולארית, האנדלוסית ושל פיוט יהודי מרוקו. סמי אלמגריבי היה המנהל הפדגוגי הראשון של המרכז לפיוט ושירה-אשדוד ומי שהניח את היסודות להקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, שלימים זכתה בפרס ישראל, על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

 

תחרות הקמנג'ה - הקמנצ'ה, ע"ש ישועה אזולאי – אשדוד

הקמנג'ה, כלי מיתר מהמזרח המנוגן עם קשת. בחלק התחתון, במספר כלים, יש יתד אותה משעין הנגן על ברכו בזמן נגינה בישיבה. כך זכה הקמנג'ה לכינוי "כינור ממוסמר". המונח על הברך בנגינה, במקום מתחת לסנטר.

ומדוע נקרא שמו של הכינור במרוקו ובארצות המגרב קמנג'ה? במרוקו לא היה כינור מערבי, אלא כלי הדומה לכינור, רבב, בעל שני מיתרים וקשת שניגנו בו על הברך. כשהכינור האירופי הגיע למרוקו, הדמיון לרבב גרם לכך, שינגנו בכינור על הברך. צליל הכינור השלים את התזמורת, וקראו לו לכמל-ג'ה שפרושו "המשלים הגיע".

הכלי, זכה למעמד בזכות מרכזיותו בתזמורות האנדלוסיות והוא נמצא בשימוש רחב, על סוגיו, בתרבות המוזיקה של מדינות המגרב, ארצות ערב, טורקיה, מרכז אסיה ופרס.

תחרות הקמנג'ה מעלה על נס את הנגן המיתולוגי ישועה אזולאי ז"ל, אשר חבר לתזמורת האנדלוסית אשדוד מיום הקמתה ועל שמו התחרות.

להצלחת כלי הנגינה בארץ והפצת נגינתו היום גם תרם הנגן המנוח שלום אזולאי ולהבדיל הנגנים המוכשרים מארק אליהו, יוסי שריקי ואחרים. ובזכות אהבת הקהל למוזיקה מדרך המשי ומכאן.

על ישועה אזולאי, 1931-2006 : יליד מרקש מרוקו, למשפחת מוזיקאים, למד מוזיקה מאביו, הפליא לנגן ולשיר וכבר מגיל 8 ניגן בהרכבים וליווה את הזמרת זוהרה אלפסיה, איתה הופיע בחצר מלך מרוקו, מוחמד החמישי. בגיל 25 עלה לישראל והתיישב בנתיבות. הופיע רבות עם ג`ו עמר, אלברט סוויסה ואחרים. נמנה עם הצוות המקים של התזמורת האנדלוסית הישראלית, ועמד בראש האנסמבל האנדלוסי של התזמורת, כמנהלה המוזיקאלי ונגן, בשנותיה הראשונות. בנו יורם אזולאי, משמש כנגן ראשי וכיועץ המוסיקלי של התזמורת האנדלוסית הישראלית, אשדוד.

 

תקנון

התחרות פתוחה לכל הגילאים. ב 2 קטגוריות: צעירים/ות עד גיל 25 , בוגרים/ות

על המתחרים/ות לבצע קטע אלתור / תקסים במאקם לפי בחירה וקטע מולחן: תושיה או חלק מנובה סמעאי, לונגה, קטע מודרני או קלאסי מתרבויות העולם. משך נגינת 2 הקטעים עד 10 דקות.

השופטים רשאים להפסיק נגינת מתחרה גם לפני תום הזמן המוקצב, שופט/ת שאחד מתלמידיו משתתף בתחרות לא ייקח חלק בשיפוט תלמידו/תו, החלטות השופטים סופיות ואינן ניתנות לערעור.

שלב גמר התחרות, פתוח לקהל הרחב להאזנה, בכניסה חופשית.

 

פרסים  

הזוכים במקום הראשון בתחרות, בכל קטגוריה, יוזמנו להופיע כאורחים במסגרת פסטיבל תור הזהב, אשדוד.

כן יחולקו פרסים כספיים על סך 6.500 שח לכל קטגוריה, בכל תחרות,

סה"כ יחולקו פרסים כספיים בשתי התחרויות ע"ס 26.000 שח.

חלוקת הפרסים לפי החלטת השופטים/ות. 

 

שופטי תחרות העוד: מרינה טושיץ,- יו"ר, ד"ר ניזאר רדואן, משה חבושה וזיו יחזקאל.

שופטי תחרות הקמנג'ה: שמול אלבז – יו"ר, אסתי קינן עופרי, יאיר דלל, יורם אזולאי ויוסי שרייקי.

 

חברי/ות הנהלת התחרויות: קורין אלאל, ד"ר אבי עילם אמזלג, אביגיל ארנהיים, אבנר גדסי, גלית גיאת, יאיר דלאל, יא יא כהן אהרונוב, ליז ממן, ירון נאור, פיטר סאייג, רוני סומק, פרופ' אדווין סרוסי, סופי צדקה, מור קרבסי, סוהיל רדואן, אבי שושן, מנשה ששון.    

מייסדי התחרות: מוטי מלכא ואלי גרינפלד,

הפקה: המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל

מנהל התחרות: אלי גרינפלד

 

מוטי מלכא, יו"ר המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל:  "סמי אלמגריבי וישועה אזולאי היו 2 מוסיקאים דגולים שתרמו רבות למוסיקה האנדלוסית הקלאסית בכלל והיו מעמודי התווך בהקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית-אשדוד, כלת פרס ישראל. זכיתי לעבוד במחיצתם ובחרנו לקרוא לתחרויות אלה על שמם, גם כהוקרה והכרת הטוב לפועלם ולתרומתם לתרבות האנדלוסית".

 

אלי גרינפלד , יועץ אמנותי, יזם פסטיבלי העוד בארץ, מייסד תחרויות העוד והקמנג'ה ומנהל התחרויות:

"תחרויות העוד והקמנצ'ה, שמות במרכז הבמה, את כלי הנגינה המשותפים למוזיקה מו המזרח, דרך המשי, צפון אפריקה והיום גם סביב מדינות רבות הים התיכון. העוד והקמנצ'ה הם כלי הנגינה המהווים גשר בין דורות ומסורות מוזיקאליות מאז ועד היום, כלי נגינה שהם סמל לכך שהמוזיקה חסרת גבולות וזמנים"

לינק לאתרים :

www.oudcompetition.com

www.kamanchacompetition.com

 

התחרויות זוכות לשיתוף "קלימבה", חנות כלי נגינה אתניים, הגדולה בארץ. שיעניקו תשורות לזוכים/ת בתחרויות.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל yoramya1 אלא אם צויין אחרת