ציון דרך - טיולים מנקודת מבט אישית

נחל חרמון - מפל עוצמתי טנק סורי הפוך וביניהם Bridge Over Troubled Water

24/08/2018

בזמן שכל המדינה בהיסטריה מהעכברת החלטנו לנצל את המצב לטובתנו ולצאת לטייל בצפון היכן שאין סכנת עכברת ואין כמעט מטיילים נוספים. הפור נפל על שמורת נחל חרמון (הבניאס) ליד קיבוץ שניר. הגיע הזמן לראות סוף סוף את השביל התלוי שחוגג השנה 8 שנים להקמתו. החלטתי לשלב גם מסלול מחוץ לשמורה בה אסורה הכניסה למים... מטעמים מובנים. אז נתחיל עם שיר ואח"כ נמשיך devil

Simon and Garfunkel - Bridge Over Troubled Water

הגענו בצהרי יום שבת לשמורה וברחבת החנייה חנו כ 15 רכבים... לא משהו שאתה מצפה לראות בשבת בשיא חופשת הקיץ. רכשנו מנוי מטמון ויצאנו לדרך. בחרנו ללכת נגד הכיוון המומלץ והמתומרר - תחילה למפל הבניאס המרשים, אח"כ לשביל התלוי שבסיומו לא חזרנו אל החניה למעלה אלא המשכנו דרומה דרך שער קרוסלה חד-כיווני לעבר הטנק הסורי שנפל במלחמת 6 הימים לערוץ הנחל. יחסית לזמן שהוא נמצא שם - 50 שנה - מצבו לא רע בכלל. סטייה של 10 דקות מהמסלול הכבוש ואנחנו בגן עדן! והפעם גם אפשר להיכנס למים (לדברי אנשי רט"ג - גם שם לא אמורים להיכנס). טבילה במים קריםםםם, ארוחת צהריים שמבוססת על סמבוסק הארזים שקנינו בדרך בחורפיש - מושלם! אתן לתמונות לדבר

מפל הבניאס

השביל התלוי

בדרך אל הטנק

בסיום יש לחזור מעט חזרה לצומת השבילים הקרוב ולעלות שמאלה עם סמ"ש שחור עד לצומת נוסף, פחות או יותר מול מפל פרא היבש כעת, בו פונים ימינה בסמ"ש ירוק עד לבית העלמין של שניר. משם יש ללכת בתוך הקיבוץ ולקוות שקיבוצניק עם לב טוב יפתח עם השלט את השער הצהוב שמוביל חזרה לחניון של רט"ג בו הרכב ממתין בציפיה. לסיכום טיול מושלם לעונת הקיץ, זרימת מים חזקה וצוננת, נופים מהיפים שיש לארצנו להציע. צאו לטייל!