55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סימן קריאה!

פוליטיקה, מוזיקה, לשון עברית

כאן תאגיד מסחרי, שלום

>>> תאגיד מסחרי במסווה של שידור ציבורי

הדי־אן־איי שעליו מושתת תאגיד השידור הישראלי כאן הוא די־אן־איי של ערוץ מסחרי. לכן כל הפעולות, התוכניות, הסדרות והסרטים שנעשים בתאגיד מדיפים ניחוח מסחרי־משהו שאינו מתאים לערוץ ציבורי. כך יוצא שהצופים למעשה מרומים, הם חושבים לתומם שהם צופים בערוץ ציבורי, על כל המשתמע מכך, אך למעשה הם צופים בערוץ מסחרי שהם־עצמם מממנים בתוספת חברות שונות אשר מממנות את גודש הפרסומות בערוץ. אבסורד מארץ האבסורדים.

זהו די־אן־איי פגום מיסודו בעבור ערוץ שאמור להיות ציבורי. ערוץ ציבורי אמור להיות חף מכל שיקולי מדרוג ולהציע תוכניות שלא ימצאו את מקומן בערוצים המסחריים. אילו תוכניות? תוכניות שיְגרו את מוחו של הצופה, תוכניות שישכילו אותו, ילמדו אותו, ייתנו לו ערך מוסף, תוכניות בעברית יפה, תקנית, מוקפדת, עשירה ומשובחת. כאלה היו למשל תוכניות התעודה, המוזיקה, ההיסטוריה וגם הבידור האיכותי ששודרו ברשות השידור, הערוץ הציבורי הקודם.

והינה דווקא בערוץ שאמור להיות ציבורי תוכל למצוא תוכניות ריאליטי ומציצנות (יחידה מעורבת, חסידיסטוק, אנחנו על המפית, סליחה על השאלה), שעשועונים (המרדף ובקרוב שעשועון נוסף), פרסומות רבות גם באמצע התוכניות ועוד רכיבים המחקים את השידור המסחרי (סמליל שונה במעבר לפרסומות, המספר 11 שמופיע בסמליל בצבעים מתחלפים בדומה לערוצים המסחריים 12, 13).

סליחה על השאלה, אבל... יש לנו כבר כמה ערוצים מסחריים, לשם מה אנחנו זקוקים לערוץ מסחרי נוסף? וזהו ערוץ "ציבורי" שלמעשה משטה בצופיו ומאכיל אותם מאכלים מסחריים במסווה של ערוץ ציבורי. ומכיוון שכך הוא מתעלה על עצמו ומנסה להיות יותר מסחרי מהערוצים המסחריים הקיימים, כאילו היה בתחרות איתם איזה ערוץ מסחרי יותר.

מישהו פה התבלבל, רבותיי! תאגיד השידור הישראלי (אפילו בשמו לא מצוין שהוא ציבורי!) אמור להחליף את רשות השידור, שהייתה ערוץ ציבורי כשר למהדרין על כל המשתמע מכך (ואני לא נכנס כרגע לשחיתות שהייתה ברשות השידור, גם בתאגיד יש לא מעט שחיתויות, סכסוכי עבודה ומה לא), ולא להתחרות בערוצים המסחריים למי יש יותר "גדול". כך יוצא שהתאגיד הפך לערוץ יותר מסחרי מהערוצים המסחריים ומשדר הרבה יותר פרסומות במהלך התוכניות המשודרות - יותר ממספר הפרסומות שהערוצים המסחריים המקוריים משדרים! שהרי בהתאם לדי־אן־איי שלו הוא נמצא בתחרות למי יש יותר גדול גם במספר הפרסומות ואפילו במספר הפעמים שיוצאים לפרסומות.

ועכשיו אותו ערוץ ”ציבורי“ אמור להחליף את הטלוויזיה החינוכית בערוץ ”כאן ילדים“, שישדר את ארכיון החינוכית. ולא, החינוכית לא עוברת לתאגיד, החינוכית צפויה להיסגר בעוד כשבועיים. ברור לכל בר־דעת שאיכות התכנים החדשים לילדים שישודרו ב“כאן ילדים“ - אם בכלל יהיו תכנים כאלה - תרד פלאים, והרמה תרד.

אני פונה מכאן למנהלי התאגיד ולמנכ“ל אלדד קובלנץ, אם אינכם מסוגלים לספק את הסחורה ולהביא אל הצופה ערוץ ציבורי ככתבו וכלשונו, כפי שערוץ ציבורי צריך ואמור להיראות - אתם מתבקשים להחזיר את המפתחות ולתת למישהו אחר, מוצלח יותר מכם, לעשות את העבודה. אתם, כך מתברר, לא מבינים את תפקידכם ומשימתכם. אתם נכשלתם בניהול הערוץ הציבורי.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

הכי מעודכן
המאמרים הנצפים
המאמרים המוגבים
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל לשונאי10 אלא אם צויין אחרת