00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תפוז עסקים - הבלוג

כיצד לחזק את פרופיל הקישורים שלכם בלי להזיע?

כיצד לחזק את פרופיל הקישורים שלכם בלי להזיע?

 

בניית פרופיל קישורים נראית לפעמים כמו ספר הוראות למקדמי אתרים: ערבבו כמה קישורים מהחלפות מאמרים, שימו קצת קישורים באינדקסים ועוד כמה באתרים של הלקוחות שלכם והכול יהיה בסדר. אבל בניית קישורים זה קצת יותר מזה, ולפעמיים דווקא הדברים שמסביב הם אלו שעושים את ההבדל.


קישורים פנימיים

אם קישורים חיצוניים הם מקור "המיץ" שלנו (Link Juice), אז הקישורים הפנימיים הם הצנרת שקובעת לאן בדיוק המיץ הזה יזרום בתוך הבניין. לכן, המחשבה שצריך לקבוע רשימה של עמודי יעד שלכל אחד מהם ינותבו קישורים אחרים היא פשטנית מדי. זרימה אפקטיבית של אותו מיץ קישורים חייבת להתחשב גם בקישורים הפנימיים שמובילים מעמוד לעמוד ולקשר שיש בינם לבין עצמם.

לדוגמה, אם יש לנו קישורים שמובילים לעמוד על קידום אתרים ויש לנו מספר עמודי משנה באתר על "חבילות קידום אתרים" או "קידום אתרים לעסקים קטנים", לפעמים הרבה יותר קל ופשוט לנתב את מיץ הקישורים הזה באמצעות קישורים פנימיים בין העמודים האלו מאשר לבנות עוד קישורים חיצונים לעמודים הללו.

אחת הדרכים האפקטיביות לעקוב אחרי הקישורים הפנימיים באתר היא בעזרת כלי ה-Search Console של גוגל (יש אומנם כלים מתקדמים יותר, אבל גם עקומת הלמידה תהיה בהתאם). כדי שזה יהיה אפקטיבי, חשוב לתת לכל עמוד כתובת (URL) עם משמעות, ולא יהיה קשה מאוד לדעת מה בדיוק יש בכל עמוד. בנוסף, לעמודים הראשיים באתר עשויים להיות כמה אלפי קישורים פנימיים שמובילים אליהם עקב קישורים רוחביים שמופיעים בכל עמודי האתר, וצריך לשים לב לזה.

 

 

 

אופטימיזציה פנימית לעמוד

למרבה הצער, לא כל החברות לקידום אתרים משקיעות את הזמן הנדרש באופטימיזציה הפנימית של האתר (On Site) ולכן גם עמוד עם בניית קישורים חכמה לא תמיד יהיה מדורג גבוה. העיקרון שלפיו פועל גוגל שאומר שככל שמקשרים יותר לעמוד מסוים, כך הוא יותר איכותי ופופולארי עדיין תקף, אבל עדכונים כמו פנדה ופינגווין הראו לנו שהרבה פעמים זה פשוט לא מספיק.

הדבר תקף גם לכל מה שנוגע לביצועים הטכניים של העמוד: לדוגמה, עמוד שלא מותאם היטב למובייל עשוי להופיע במיקומים נמוכים מתחת למתחרים שהעמוד שלהם כן עבר אופטימיזציה טובה

איך לא לפספס הזדמנויות טובות לקבלת קישורים?

הזדמנויות לקבלת קישורים איכותיים לא חסרות, אבל חשוב לא לפספס אותן. לדוגמה, אם אתם מקבלים קישור ממאמר באתר אחר ומתחייבים לתת משהו בתמורה או לספק את המאמר בעצמכם, קבעו לוח זמנים עם הצד השני ועמדו בו. זה משדר אמינות וגם יקל עליכם לקבל קישורים בעתיד.

בנוסף, גם משא ומתן צריך לדעת איך לנהל: לא תמיד כדאי להשיג קישורים בכל מחיר אם הם לא משרתים את המטרה שלכם. לעומת זאת, לפעמים יהיה שווה להשקיע יותר משאבים בקישור שמשרת בדיוק את מה שאתם צריכים.

 

גיוון בקישורים

כל מי שתשאלו אותו לגבי תמהיל הקישורים שהוא בדרך כלל רוצה לבנות, ייתן לכם תשובה אחרת לחלוטין. אחת הסיבות לכך היא שקיימות המון נישות שונות ולכל אחת יש דרישות שונות. אז אולי אין כאן נוסחה אחידה, אבל יש כמה עצות וכללי אצבע שכן יכולים לעזור:

  • לא מספיק לגוון בטקסט הקישור ומילות מפתח, אלא צריך לחשוב גם על הקשרים שונים (שם של מוצר, המלצה, שם מדויק של העמוד וכך הלאה). קישור "שתקוע" באופן מוזר גם לא נראה טוב.
  • לפעמים גם קישורים באמצעות תמונה או קישורי URL עם כתובת במקום טקסט יהיו אפקטיביים ואף יותר רלוונטיים.
  • כיום הדעה הרווחת היא שלקישורי nofollow יש ערך בפני עצמם, אבל גם אם לא תראו את ההשפעה שלכם, תוכלו לקבל תנועה אורגנית לא רעה בכלל מאתרים פופולאריים. לדוגמה, ויקיפדיה.
  • רלוונטיות – למרבה הצער, עדיין אפשר לראות הרבה קישורים שמגיעים מדפים לא רלוונטיים או כאלו שלא יושבים באופן הגיוני בתוך המאמר/הדף המקשר. רצוי כמובן להימנע מזה.

 

לראות את פרופיל הקישורים בצורה ויזואלית

כלים כמו Moz או Majstic מאפשרים לראות את פרופיל הקישורים בצורה ויזואלית על פי מאפיינים שונים כמו למשל טקסט קישור. בכל שירות הכלי הזה נקרא בשם אחר, אבל רובם מספקים את אותם נתונים בסיסיים. לדוגמה, הכלי של Moz נקרא Link Explorer (סרטון).

 

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת dooble digital marketing – סוכנות קידום אתרים

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tapuz Asakim אלא אם צויין אחרת