משפחה בדרכים

לונדון למתקדמים מאד - הסיטי ו medieval banquet

בוקר היום השני בלונדון. איזה כיף! מזג אויר מושלם מצפה לנו. אנחנו פותחות את הבוקר בארוחת הבוקר הנדיבה של המלון שלנו. בעיקרון, לא חייבים להזמין את ארוחת הבוקר. אם לא מזמינים את הארוחה, אפשר לגוון את הארוחות ולאכול בכל בוקר במקום אחר. מכיוון שארוחת הבוקר היא הארוחה האהובה עלי ביום, ומכיוון שללונדון יש כל כך הרבה מה להציע בתחום, יש לבחירה כזו יתרון. מצד שני, אני אוהבת לצאת מהמלון שבעה, ולא אוהבת לבזבז זמן מהטיול על חיפוש מקום לאכול... אולי בפעם הבאה, אם נגיע בזוג, אבחר לא להזמין ארוחות בוקר, ואז האתגר יהיה למצוא את ארוחות הבוקר הטובות ביותר בלונדון (ויש כל כך הרבה מבחר!!!). בכל אופן, בהרכב הזה, היה הרבה יותר הגיוני לאכול במלון ולצאת לדרך שבעות וטובות לב.

היום בחרתי לטייל בסיטי של לונדון. הסיטי היא האזור העתיק של לונדון. שם העיר התחילה, ושם אירעו לה כל המאורעות ההיסטוריים הגדולים, כגון: השריפה הגדולה. כיום, משמשת הסיטי כמרכז העסקים של לונדון. מבנה האיזור יפיפה משום שהוא משלב ישן וחדש, עתיק ומודרני. הסיטי אינו אזור מגורים אלא אזור עסקים. עקב כך, בערך בשעה 17:00 האזור די מתרוקן וגם המסעדות ברובן נסגרות. עובדי הסיטי, עובדים רובם בתחום הפיננסים. הבנק של אנגליה שוכן בסיטי ומן הסתם חברות רבות שעוסקות בכסף או בלעשות עוד כסף. עובדי הסיטי רובם ככולם לובשים חליפות 3 חלקים, ואילו הנשים טופפות על עקבים ולבושות בחליפות חצאית או מכנסיים מחוייטות. לעתים מצחיק לראות נשים שעובדות בסיטי לבושות במיטב מחלצותיהם מסתובבות ברחובות עם נעלי התעמלות שכלל לא תאמות את בגדי השרד. זאת מכיוון שהרבה יותר קל לעלות ולרדת במדרגות הנעות של הרכבת התחתית בנעלי התעמלות מאשר בנעלי עקב. את נעלי העקב הן מחליפות בכניסה למשרד. בשעה 12:00 בדיוק מתמלאים רחובות הסיטי בשחור. כל העובדים מתפרצים ממשרדיהם וממהרים לאכול ארוחת צהרים. כל בתי הקפה והמסעדות מתמלאים בעובדים רעבים. חלקם נשארים לאכול במקום וחלקם אצים רצים בחזרה למשרד עם שקיות חומות בידם. כמנהג הזמן גילינו בביקורנו זה רשתות אוכל רבות טבעוניות או צמחוניות ורשתות רבות שמכריזות על מכירת מזון בריא. חלק מהרשתות מוכרות אוכל טעים מאד העשוי ממרכיבים טריים וטבעיים. בסיטי הן ממלאות את האזור, כנראה שעובדי הסיטי מעשנים פחות סיגרים ומעדיפים יותר מזון בריאות. בשעה 17:00 כשהם מסיימים לעבוד, אין עובדי הסיטי ממהרים בחזרה הביתה. הם נוהגים להתכנס עם חבריהם לעבודה בפאב, לשתות כוס בירה, ורק אז, אחרי שהתאווררו ועשו מינגלינג חברי ובלתי פורמאלי לחזור הביתה לאישה או למטפלת שכבר העסיקו ושיעשעו, קילחו, האכילו והשכיבו את הילדים :)

הסיטי הוא אזור מאד אהוב עלי בלונדון, בתור מישהי שבילדותה בלעה את ספרי צ׳רלס דיקנס. אני אוהבת לדמיין את הדמויות מספריו מתרוצצות ברחבות האזור. היהלום שבכתר בסיטי, והאתר המפורסם ביותר הוא כנסיית סנט פול המרהיבה.

אנו יוצאות מהמלון לכיוון המונומנט. תחנתנו הראשונה. ממש קרוב למלון שלנו נמצאת מצודת לונדון. מי שזהו לו הביקור הראשון בלונדון חייב לדעתי לפקוד את המצודה. מכיוון שאנחנו כבר ביקרנו בה, אנחנו רק אומרים לה שלום מרחוק:

צופים מהגדה הצפונית לדרומית ומנפנפים למגדל השארד הגבוה:

כשצועדים ברחובות לונדון מגלים פרטים קטנים שמי שנוסע באוטובוס, לא כל שכן ברכבת התחתית, מפספס. למשל זה:

או הפסל הזה בראש בניין:

אנחנו מגיעות למונומנט. זהו עמוד מאד גבוה שנבנה לזכר השריפה הגדולה. גובהו של המונומנט 62 מ׳, כמו המרחק שבינו לבין המאפיה שבה פרצה השריפה הגדולה שהחריבה את כל לונדון. את המונומנט תכנן ובנה האדריכל הנודע קריסטופר רן שהיה אחראי על שיקומה של לונדון לאחר השריפה. הוא גם זה שתכנן את כנסיית סנט פול המפורסמת. השריפה הגדולה היא אחת הטראומות הגדולות של לונדון ואבן דרך בהיסטוריה שלה. היא קרתה ב 1666. השריפה החלה במאפיה קטנה, כאשר האופה נרדם. מכיוון שבתיה של לונדון היו עשויים מעץ השריפה התפשטה במהירות וכילתה את רוב רובה של לונדון. רבים רבים נותרו מחוסרי בית ורכוש והיו כמובן גם נספים. לאחר השריפה נדרש תהליך שיקום ארוך ויקר.

ניתן בתשלום זעום לעלות במדרגות תלולות אל ראש המונומנט ולצפות בנוף הנשקף ממנו. לצערי, הנערה, למודת אהבתה של אמה לטיפוס במדרגות תלולות לראשי מגדלים הכריזה no no  בקולי קולות, כך שנמנע מאיתנו לחוות את חוויית הטיפוס וההתפעמות מהנוף...

London monument to the great fire

אתר אינטרנט

כתובת: Fish st. hill

תחנת אנדרגראונד: london bridge / fenchurch / cannon st כולן במרחק הליכה

ממשיכות להסתובב ברחובותיה וסימטאותיה היפים של הסיטי. סימטאות צרות, רחובות שמודרני וחדשני צמוד לעתיק וישן. תחנתנו הבאה: מוזיאון הבנק של לונדון. בדרך עוברים במגדל ״המלפפון החמוץ״ (הגרקין בפי הלונדונים) מגדל מודרני שמזכיר להם צורה של מלפפון חמוץ ונמצא בכתובת st. Mari axe 30

עוברים ליד מבנה מרשים בסגנון רומי. בדיקה קצרה מניבה את ההבנה כי מדובר בבניין ה royal exchange. מדובר בבניין הישן של הבורסה הבריטית. בניין מפואר ומרשים מאד. בחצר הבניין פסלים מרשימים, ובחלל הפנימי בתי קפה וחנויות:

מבנה הבורסה המרשים נמצא צעדים ספורים ממוזיאון הבנק של אנגליה. איזה כיף שהכל כל כך קרוב! בדרך אנו עוברות ליד חנות נעליים לעובדות הסיטי. איך משלבים אלגנטיות ונוחות?

נכנסים למוזיאון הבנק של אנגליה שהכניסה אליו היא חינמית (!!!) devil. בכלל, אפשר לבקר כמעט בכל לונדון ובאתרים מרכזיים מאד לגמרי בחינם! הכותרת של המוזיאון נשמעת די משעממת, אבל האמת היא שהמוזיאון מאד מעניין. הוא מתאר את התפתחות הבנק והחליפין באנגליה ומלמד המון על התפתחות המסחר והבנקאות בכלל בעולם. המוזיאון הוא אינטראקטיבי ומאד מאד נחמד. גולת הכותרת של המוזיאון הוא מטיל זהב אמיתי שאפשר להרים (בעודו בתוך כספת שקופה כמובן) ולראות כמה הוא שוקל. מאד נחמד ומעניין!

Bank of England museum - אתר אינטרנט

כתובת: Bartholomew Ln

מחיר: חינם

ציון: 3.5

אחרי הביקור הנחמד במוזיאון, המשכנו לשוטט בסימטאות היפות. נכנסנו לנות ספרים מהממת וקנינו כמה ספרים, ונכנסנו לכנסיה הקרובה לחנות: סנט מארי לה בו שהומלצה בהמון מקומות, אך בסוף התגלתה מבחינתי כמאכזבת... בראש הכנסיה יש מגדל יפה. בקומת המרתף יש בית קפה שהיו לגביו המלצת רבות.

מידע על הכנסיה

את ארוחת הצהרים החלטנו לעשות בשוק לידנהול. שוק לידנהול ממוקם במבנה מרהיב ביופיו. במקום שוכן שוק כבר מאז המאה ה-15! המבנה המרהיב של השוק שימש כזירת צילום לסצנות מתוך סרטי הארי פוטר! המקום יפיפה ופוטוגני. יצאנו מכנסיית סנט מארי לה בו בדרכנו לשוק לידנהול וחשכו עיננו. המדרכות והמסעדות היו מפוצצות באנשים ונשים בחליפות אצים ורצים יותר נכון שועטים לקראת ארוחת הצהרים שלהם. אנחנו עשינו לנו את דרכנו באיטיות בוחנות את אפשרויות האוכל השונות, אנחנו הרי לא צריכות לחזור לעבודה, אנחנו בחופש :)

שימו לב ללובשי החליפות המתגודדים בפתחי המסעדות...

האמת היא שבלידנהול היה קצת צפוף, וגם לא מצאנו משהו שמשך אותנו אליו. בחרנו לחזור ולהיכנס לאחת מרשתות האוכל הבריא שראינו בדרך. בחרנו להיכנס ל pod שנמצאת מעבר לכביש ותפריטה כולל תבשילים בריאים טריים חמים וטעימים וגם כריכים עסיסיים. מרקים טובים, שתיה קפה ואפילו קינוח, והכל במחיר שווה לכל נפש. היה כיף לשבת ולאכול ולהעמיד פנים שאנחנו מאנשי הסיטי הממהרים...

אחרי שנחנו, אכלנו ושבענו שמנו פעמינו למוזיאון העיר לונדון אשר מתאר בדרך מקסימה את התפתחותה של לונדון מימי האדם הקדמון ועד ימינו...

בדרך המשכנו להנות ממראות הסיטי:

לאחר צעידה לא ארוכה ונעימה ברחובות הסיטי, הגענו אל מוזיאון העיר לונדון. אנחנו כבר ביקרנו במוזיאון בעבר עם הילדים, אבל רציתי שגם אמי תחווה את החוויה. אני חושבת שבעיקר כשמגיעים עם ילדים, כדאי מאד לבקר במוזיאון אשר סוקר את התפתחותה של לונדון ותחנות שונות בהיסטוריה של לונדון ואנגליה. המוזיאון הוא אינטראקיבי ויש בו המון פעילויות נחמדות, מוצגים מרתקים, סרטים ומה לא, ומפעם לפעם הוא מתפתח ויש בו עוד ועוד דברים מעניינים. יש למשל כל מיני הדרכות, לפעמין על מוצגים מסוימים. אנחנו הוזמנו על ידי מדריכה קשישה ונחמדה להצטרף להדרכה על שמלת קרינולינה מהודרת ולשמוע את סיפור השמלה, לאיזה אירוע נתפרה ומי היתה ברת המזל שהשמלה נתפרה עבורה (עד עכשיו אני לא לגמרי מאמינה שהיתה בחורה כזו שהמתנים שלה היו באמת כל כך צרות...). מסתבר שהשמלה אולי יפה אבל מאד לא נוחה ולא פרקטית, כך שברת המזל לבשה אותה פעם אחת בלבד לאירוע המיוחד לכבודו היא נתפרה...

המוזיאון מומלץ ביותר ואפשר לבלות בו כמה שעות בקלות. יש גם בית קפה נחמד.

החומה הרומית, שעל שמה נקרא הרחוב בו נמצא צוזיאון העיר לונדון: London wall

מוזיאון לונדון, שחזור של חלון ראווה מלונדון הויקטוריאנית

מוזיאון העיר לונדון, שחזור רחוב בלונדון בתקופה הויקטוריאנית

אתר האינטרנט של מוזיאון העיר לונדון

מחיר: חינם

כתובת: 150 London wall

ציון: 4

התכנית כללה גם ביקור בכנסיית סנט פול, אבל לא הספקנו, היתה לנו תכנית בילוי בערב, ורצינו להספיק לעבור במלון ולהתקלח ולהתרענן. חזרנו למלון באוטובוס שתחנתו ממש צמודה למוזיאון. כל כך נח ויעיל.

לאחר מנוחה והתרעננות, צעדנו אל התכנית המרגשת של הערב: דינר שואו בשם Medieval Banquet

המלון שלנו קרוב כמעט לכל מקום, ואנו צועדות אל המקום ברגל, הליכה של כ 20 דק׳. המקום בו מתקיים הערב ממוקם באזור של מרינה יפיפיה. הגענו מוקדם ולקראת שקיעה וטיילנו לנו בכיף במרינה. כך יכולנו לראות שמדובר במקום בילוי שיש בו הרבה מסעדות, בתי קפה ובעיקר ברים, למשל בר יין כיפי שצד את עיני...

הכניסה למדייבל בנקט

המרינה היפה שליד המסעדה

בשעה הייעודה פותחים את שערי המקום. מדובר בדינר שואו, בתוך מרתף אבן ישן ומעורר השראה. את פנינו מקבלים שחקנים בלבוש תקופתי: הנרי השמיני, נשים בשמלות מפוארות, להטוטן ולוליינית. הם מקבלים את פנינו ומושיבים אותנו במקום. מי שרוצה, יכול גם להשכיר תלבושת תקופתית כדי להיכנס עוד יותר לאוירה. עד שכולם מתיישבים, הלהטוטנית חדה שלנו חידות ממש קשות. הערב כולל ארוחה דשנה, ומופע הכולל שירה, ריקודים הופעות של  להטוטים ולוליינות. ממש ממש כיף ושמח! הזמנתי מראש גם מנה מיוחדת לנערה הצמחונית והיה טעים, נעים, ממש כיף! מומלץ ביותר!

Medieval Banquet אתר אינטרנט

כתובת: Katherines docks

להלן מפת המסלול ביום טיול זה:

היה יום טיול פשוט נפלא. מעניין, טעים, שמח וכיפי. מומלץ מאד!

אחרי היום המעייף שבו טיילנו ברובו ברגל, חזרנו אל המלון, אל המיטה הרכה והנקיה לשנת לילה מצוינת!

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )