משפחה בדרכים

לונדון למתקדמים מאד - I'm coming home

יש לי חברה שרוצה להספיק בחייה לראות כמה שיותר מקומות בעולם. לחדש. להתרגש. להיות מופתעת. אני יכולה להבין אותה כמובן, כי גם לי יש את התשוקה הזאת למקומות חדשים. ויחד עם זאת, יש לי גם את התשוקה לחזור שוב ושוב למקומות שאני אוהבת. למקומות שעושים לי את זה. שאני אוהבת את הריחות, הטעמים והמראות. המקומות שגורמים לי להרגיש בבית. יש משהו מרגש בזיכרון לגבי מקום שהוא גם זר וגם לא. הנה הבית קפה הזה שיבנו בו ביום גשום ושתינו קפה וטעמנו עוגה אלוהית. הנה הגן הזה שיש בו פינה נסתרת עם ספסל, הנה הוא... התיאטרון שתמיד מציג הצגות טובות. המוזיאון שתמיד מפתיע בתערוכותיו. המקום שאוצר בתוכו את כל הדברים שאני אוהבת: מסעדות טובות מכל סוג, בתי קפה, שווקים צבעוניים עם סחורות מפתיעות, אמנות, תרבות, ירוק, אורבניות, חנויות, אפור בשמים ושמש בלב, קצת גשם, ורכבות ובתוך העיר ומחוץ לעיר, והיסטוריה ועכשיו, מקום ששפתו היא שפתי השניה ולכן אני מרגישה בו קצת יותר בבית מבכל מקום אחר שדובר שפה שאני לא מבינה. כשאני מבינה את שפת השחקנים בתיאטרון ויכולה לדבר בחופשיות עם כל אדם וכל בעל תפקיד. כשאני לא צריכה עזרה או תרגום בקריאת השלטים, ובכל זאת זה לא ישראל... טוב, אתם כבר מבינים, זה הולך ומצטמצם. יש מקום אחד כזה. יש מקום שאליו אחת לכמה זמן בא לי לחזור. אפילו שכבר הייתי שם מלא פעמים. דווקא בגלל שהייתי שם מלא פעמים. אז בסוכות האחרון חזרתי ללונדון בפעם ה...5 :)

בכל פעם שאני חוזרת ללונדון יש לי הרגשה של חזרה הביתה. אני מכירה את השמים האפורים, את ניגון השפה, את הרחובות, הדרכים לכל מיני מקומות. את קוי הרכבת התחתית, הגישה אליהם, הגנים, פינות קטנות, בתי קפה ומסעדות. זה אולי לא ממש הבית שלי, אבל זה אחד המקומות בעולם שביקרתי בו כמה פעמים, מספיק כדי להרגיש פחות זרה... יש משהו מרומם נפש בלדעת שאני בדרך למקום שאני אוהבת, שממלא את ליבי שמחה. כזה:

I'm coming home

האמת היא שזה לא היה רעיון שלי לחזור ללונדון. לכבוד יום הולדתה ה - 70 של אמי, החלטנו לעשות טיול דורות: אמי, אני ובתי. כל מיני יעדים ואתרים נזרקו לאויר. לכולם הנערה עיוותה את פרצופה בתיעוב או בשיעמום. הנערה, שביקרה בלונדון כבר פעמיים, ולא דופקת חשבון לכן מקומות חדשים לא מקומות חדשים, רצתה לחזור למקום שעשה לה טוב. אמנם, זהו יום ההולדת של הסבתא, אבל אנחנו לא ממרים את פי הנערה. ולפיכך פה אחד נפל הפור: נוסעים ללונדון.

איך מתכננים טיול ללונדון ל - 3 דורות עם תחומי עניין שונים, קצב שונה, אופי שונה... אתגר. אמי גם לא ביקרה בלונדון כמונו. היא ביקרה בלונדון פעם אחת לפני כמה  שנים במסגרת טיול מאורגן. שם נסעה באוטובוס מאתר תיירות אחד לשני ולא באמת ראתה את לונדון. איך לא נחשוף אותה לשכונות, לשווקים, לאמנות הרחוב, לשיטוט ברחובות, לשילוב של עתיק ומודרני? ברור שנחשוף. איך לא נשעמם את הנערה שכבר היתה בכל המקומות הללו ותשוקתה היא לשוטט בחנויות שהן שיממונה של הסבתא? אתגר...

אני אוהבת אתגרים, אוהבת את לונדון ואוהבת את שתי שותפותי למסע. ולכן, התנפלתי על האתגר בשמחה. ולפניכם טיול לונדון שלנו, טיול ב - 3 דורות:

לינה

כשגרנו בארה״ב כל הזמן צחקנו על האמריקאים שהם חוזרים חופשה אחר חופשה לאותו מקום. וגם אם אינם חוזרים לאותו מקום, הרי שהם מסדרים לעצמם את המציאות ככה, שהיא תהיה מוכרת להם ושהם ידעו להסתדר בתוכה. כך למשל, רוב רובם של בתי המלון האמריקאיים נראים אותו דבר ונותנים את אותו שירות וכמעט את אותן ארוחות בוקר. כך מרגיש האמריקאי בבית גם כשהוא הרחק מהבית. כנראה שאימצתי לי שאת ההרגל האמריקאי הזה, למרות הצחוק. כי מאז שגיליתי את רשת בתי המלון האנגלית Premier inn, בכל פעם שאני נוסעת ללונדון אני מתארחת בה. הסיבה: החדרים נקיים, המיטה נוחה וארוחת הבוקר מצוינת. בנוסף, גם המחיר סביר ביותר. לרשת מלא בתי מלון ברחבי העיר. אנחנו תמיד ישנים בסיטי. גם כי אנחנו כבר מכירים, וגם כי זו נקודת מוצא טובה לכל כיוון.

בפעמיים האחרונות, כולל פעם זו, התארחנו במלון Premier inn Aldgate

הסעות משדה התעופה ללונדון, מאז שאני נוסעת עם הילדים, אני נעזרת בשירותיו של Arik cars ומעולם לא התאכזבתי. תמיד מגיעים בזמן. אמינים. שירות מאד אדיב. מונית ספיישל משדה התעופה למלון בעיר איננה אופציה זולה. למעשה זו אופציה יקרה למדי. אך כשנוסעים עם משפחה וכבודה משמעותית, אני מוצאת שזו הדרך הנוחה ביותר. כשאני בחופשה הנוחות משחקת תפקיד משמעותי.

הפעם הכל שיחק לטובתנו. לא היו יותר מדי פקקים והדרך לעיר היתה די מהירה. כך שבשעות הצהרים כבר הגענו למלון והתמקמנו בו. גווענו ברעב, ולכן איך שיצאנו מהמלון נכנסנו למסעדה הראשונה שראינו והיא... פלאפליה בבעלות ישראלית :) מדובר ברשת שנקראת pilpel ויש לה סניפים נוספים ברחבי העיר. המקום כנראה מבוקש מאד כי לפני הדלפק השתרך לו תור של עובדי סיטי רעבים. אני מניחה שגל הבריאות והצמחונות ששוטף את העולם מעלה את הביקוש לפלאפל שלנו. מה רבה היתה השמחה לפגוש במוכרת דוברת עברית ולפטפט בשפתנו. ניתן להזמין את הפלאפל עם סלט בקופסא, או כמובן בפיתה. בריא, טרי, טעים, משביע וזול. הדיל המושלם!

שבעות, שמחות וטובות לב, עשינו את דרכנו אל תחנת הרכבת כדי להנפיק לעצמנו travel card לתחבורה למהלך השבוע. אני תמיד בוחרת באופציה זו, מכיוון שמלבד העובדה שהיא מקנה נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה בעיר, היא גם מקנה אופציה של 1+1 בכניסה להמון אתרים שווים. את הכרטיס ניתן להנפיק רק בתחנות הרכבת העילית, ונדרשת תמונת פספורט שיש להכין מבעוד מועד.

תחנת הרכבת הקרובה למלון שלנו היא תחנת Fenchurch והיא נמצאת במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון. מגיעים אל התחנה, רוכשים את הכרטיסים ומקבלים מהפקידה חוברת ובה הקופונים לאתרים השונים. אני כבר הכנתי את הקופונים לאתרים בהם אני מעונינת עוד מהבית, והדפסתי לי אותם כדי שיהיו מוכנים לשליפה. מצוידות בכרטיסי הרכבת, אנו עוצרות בחנות של גלויות ומתנות ורוכשות לעצמנו כמה גלויות משעשעות. משם צועדות מרחק דקות ספורות לתחנה הראשונה בטיולנו: תצפית חינמית על העיר לונדון ממרומי בניין ה sky garden. מדובר בתצפית חינמית, אבל את הכרטיסים יש להזמין מבעוד מועד. הזמנתי אותם עוד מהבית. יש יום ושעה בשבוע בו צריך להיות מוכנים, נדמה לי שכ 3 שבועות לפני המועד בו רוצים לבקר במקום. ההזמנה היא דרך האינטרנט והכרטיסים די נחטפים. הכרטיסים הם לפי יום ושעה, ואם פספסתם את המועד, הפסדתם את הזכות לעלות למגדל... מאד קשוחים בעניין הזה, כנראה כדי לא ליצור עומסים שלא יוכלו לעמוד בהם. אנחנו הגענו קצת מוקדם ולא נתנו לנו להיכנס. הורו לנו לחזור בשעה היעודה. ״בלית ברירה״ נאלצנו להסתובב באזור, ובעיקר בחנויות האזור. ה sky garden הוא מגדל חדש יחסית (לא ראינו אותו בביקורנו הקודם בלונדון) וממוקדם בסיטי, אזור העסקים של לונדון. באזור חנויות רבות. היה מאד קר. לונדון תמיד מפתיעה אותי ברמת הקור שלה. וכמה שאני חושבת שאני כבר מכירה ומוכנה, אני אף פעם לא באמת מוכנה. כאמור ״בלית ברירה״ סרנו לחנות של רשת Next הסמוכה ורכשנו כובע צמר וצעיף. עכשיו, מחוממות ושמחות לבב חזרנו אל המגדל, הפעם כדי להיכנס. עולים במעלית עד למרומי המגדל. מקום התצפית הינו רחב ידיים ויש שם גם בית קפה / מסעדה. הנוף מחלונות המגדל עוצר נשימה! ניתן לעשות סיבוב מסביב לאולם ולהסתכל דרך חלונות הענק על כל צדדיה של לונדון הנשקפים מהמגדל. מקסים!!!

sky garden

כתובת: 20 Fenchurch st

מחיר: חינם

ציון: 4

שבעות מהנוף אך כבר רעבות לארוחת הערב עשינו את דרכנו לקובנט גרדן למסעדה של ג׳יימי אוליבר, לשם הזמנתי מקומות מראש. בפעם הקודמת בלונדון קינחנו את היום הראשון לטיול בארוחת ערב במסעדה זו, והנערה התעקשה שמסורת זו מסורת. נסענו לקובנט גרדן באוטובוס, חוויה נהדרת שהפכה להיות המועדפת עלינו במהלך הטיול (עדיפה בהרבה על הרכבת בתחתית!). הנוף בדרך לתחנת האוטובוס:

מכיוון שהגענו קצת מוקדם, היה לנו זמן לקפוץ לסימטה היפה והצבעונית Neals yard:

סימטה קטנה ויפיפיה עם בתים צבעוניים. נכנסנו גם לחנות של נילס יארד קוסמטיקה, שאגלה לכם שמאז טיול זה הפכתי להיות ללקוחה אדוקה שלהם.

לאחר שנפעמנו לאזור היפה צעדנו כמה דקות לכיוון המסעדה. לניווט השתמשתי בגוגל מפס בטלפון, מה שחייב להסתובב עם מטען נייד ולתדלק את הטלפון הבזבזן כל הזמן...

השולחן חיכה לנו מכיוון שהזמנו מראש. האוכל במסעדה טעים, אבל... היה הרבה פחות מלהיב מהפעם הקודמת. השירות היה משועמם והתייחס אלינו כאל מובנות מאליו. האוכל היה בינוני למדי... לא מלהיב ומרגש כמו שזכרנו. היה טעים, אני לא אומרת שלא, אבל לא מרגש...

הזמנתי לארוחה זו שובר של 1+1 מגרופון, דבר שהפך את המחיר לכדאי ביותר.

Jamies Italian Covent Garden

כתובת: 11 Upper St Martin's Lane

מחיר: סביר

ציון: 3

זהו, תם היום הראשון. היום הראשון תמיד ארוך מבחינת המסע וההתשה וקצר מבחינת הספקי הטיול. חזרנו למלון עייפות ושמחות לשנת לילה מתוקה ולקראת מחר, יום שמלא הפתעות לונדוניות.

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )