00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרזיה עם טעם

אחרי החגים: משימות לתזונה בריאה

בכל חג או אירוע משפחתי כשמכניסים לגוף יותר קלוריות באכילה, ממה שמוציאים בפעילות גופנית וטיולים, יש סיכוי גדול לעלייה במשקל.

במידה ויש לנו חשיבה בריאה על הקשר בין הרגלי האכילה והבריאות שלנו, נוכל להשתמש בה בצורה יעילה  כדי לחזור לתזונה מאוזנת ובריאה.
תקופת חג הפסח ומאכלים מסורתיים המאפיינים אותה ידועים כבריאים ויחסית דלים בפחמימות מחד (פרט למצות עצמן, עוגות ועוגיות של פסח שעשירות בפחמימות ממקור של סוכרים פשוטים), אולם מאידך, על מנת שיהיו משביעים, המתכונים מכילים לעיתים כמות שומן וקלוריות גבוהה מהרגיל.

אחד היתרונות הנפלאים של תזונה בפסח מזה שנים רבות  היה היותה "מופחתת פחמימות"  באופן יחסי, ומועשרת בירקות שאינם מכילים חמץ ואם כבר יש חמץ, מקורו רק בקטניות עבור חלק מהאוכלוסייה . לדוגמא: גזר מתוק כמו "צימס", מרק עם פול, שעועית ירוקה, ולבסוף מופלטה שדווקא עשירה בפחמימות אבל תמיד ניתן לבחור למרוח עליה ממרח בריא בכמות סבירה ואחר כך לרקוד המון ריקודי בטן .


עבור רובינו קיימת בפסח נטייה מבורכת לאכול הרבה ירקות ירוקים כמו כרוב , ברוקולי , פטרוזיליה , מלפפונים,  פלפלים ועבור חלק מאיתנו גם קטניות כמו אפונה ופול.  אחד המרכיבים התזונתיים האופייניים למזונות אלה הוא ויטמין k המשתתף בתהליכי קרישה של דם בגוף וחסרים/ עודפים בצריכתו עלולים להשפיע על תגובת הגוף לתרופות המטפלות בקרישת דם כמו קומדין. ידוע כי קיים קשר בין תקופה זו של חג הפסח ושכיחות גבוהה יחסית של הפרעות בקרישת דם ,הידועות לעיתים כלא מאוזנות עקב היותן קשורות לצריכת עודף ויטמין k בתקופה זו, בעיקר ממקור של קטניות ירוקות וירקות ירוקים. מידע חשוב בנושא פורסם ב 2014  באתר ה"כללית".
https://www.clalit.co.il/he/medical/pharmacy/Pages/vitamin_k.aspx

 כדי לשמור על הרכב גוף בריא ותפקודי קרישת דם תקינה:
*
חשוב לאכול ירקות ירוקים כל השנה אך בכמות מוגבלת,במיוחד אם ידוע על הפרעות בקרישת דם בקרב בני משפחה.
*
מומלץ  לשלב בארוחה ירקות בצבעים שונים. לכל צבע אופייניות תכונות בריאות קצת שונות:
ירקות ופירות כתומים-  מכילים בעיקר ויטמין A המשתתף בשיפור תהליכי ראייה ופעילות מערכת החיסון.
ירקות ופירות אדומים - מכילים חומר חשוב הנקרא ליקופן. עוזר במניעת תהליכי חמצון ובהפחתת סיכון למחלות לב, דם וסרטן הערמונית.
ירקות ירוקים - מכילים מינרלים נוגדי חמצון (לוטאין) השומרים בעיקר על בריאות העין וויטמין.k  כפי שפורט קודם, חלק מאיתנו צריכים לבחור צריכה מוגבלת שלו.
מוצרים לבנים - מכילים לרוב תרכובות גופרית כגון אליצין וחומרים נוגדי חמצון שמסייעים לתפקוד תקין של כלי הדם והלב ובהתמודדות של הגוף מול חיידקים ודלקות.
ירקות ופירות סגולים - מכילים אנטוציאנינים היעילים בהגנה עלתפקוד כלי הדם ומסייעים בהאטה של תהליכי הזדקנות המוח והגוף.

חמשת הצבעים בתזונה ידועים כמגוונים את אספקת רכיבי התזונה הבריאים לגוף ומומלצים בשנים האחרונות באתר " אפשרי בריא"  של משרד הבריאות.
http://m.efsharibari.gov.il/#/article/125?rm=1


נסיים באיחולי הרזיה עם טעם & המון בריאות בעזרת מזון טרי צבעוני ובריא אחרי החגים!!!
ורד לוין, דיאטנית קלינית ומאמנת אישית. M.A.N, R.D, B.Sc

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דיאטנית בראש אחר אלא אם צויין אחרת