00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרזיה עם טעם

כיצד מזון כשר לפסח עוזר לבריאות?

אחת ההמלצות הבריאות בפסח היא להמעיט באכילת פחמימות ולהגביר אכילת ירקות.

הפחמימות מסוג חיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל, המכילות גלוטן נחשבות כסוג של "חמץ" ושבוע ללא גלוטן, שהוא מרכיב עיקרי בפחמימות אלה נחשב שבוע שיכול להקל על מערכת העיכול כשיש בה חשד לרגישות כלשהי. מצב  זה מוגדר בעולם כמחלת הצליאק או כרסת בתרגום לעברית.
הרגישות לגלוטן לא תמיד ניתנת לזיהוי בבדיקות מעבדה, יחד עם זאת ידוע כי קיים קשר גנטי בין סכרת ורגישות לגלוטן (סכרת <=>כרסת) ובעיקר כי קיימת שכיחות גבוהה יותר של רגישות לגלוטן בקרב חולי סכרת מאשר בקרב שאר האוכלוסיה. ידוע כי אנשים עם מערכת עיכול רגישה לאורך השנה, ירגישו בחג הפסח הקלה בתפקודה ויחסכו כאבי בטן, אם יבחרו להמנע מפחמימות המכילות גלוטן (כולל מצות...) ולבחור במקומן פריכיות אורז או קינואה ,הנחשבות כשרות לפסח בהקשר הדתי בקרב חלק מהאוכלוסיה.
קיימות סיבות נוספות לקיום בעיה בצריכת מזון עשיר בפחמימות אך ללא גלוטן , בעיקר מכיוון שבאפיה ללא נוכחות של גלוטן בקמח, יש הפחתה ביכולת התפיחה של המאפה ולכן לפעמים בנפח קטן של מאפה יש ריכוז גבוה של חומרי התפחה, מלח ושומן רווי וריכוז נמוך יחסית של סיבים תזונתיים המשפרים בד"כ תחושת שובע ופעילות מעיים תקינה.
מאכלים על בסיס ירקות (אבל לא רק ירוקים ועל כך יבוא הסבר בכתבה הבאה...) בדרך כלל מאד בריאים, ידועים כמונעים נזק בריאותי למי שמחלת הסכרת מופיעה אצלו אפילו רק ברמה הגנטית ותורמים לגוף סיבים תזונתיים ללא חמץ ועם יותר ויטמינים מאשר במזון מוכן.

מצורף מתכון בריא וטעים וגם מידע חשוב ונוסף בנושא צליאק בקישור הבא.
באנגלית:
https://www.healthline.com/health/allergies/gluten-allergy-symptoms

מתכון לסלט קישואים בריא (3 מנות)

מרכיבים:3קישואים בינוניים
 בצל גדול1
 כף שמן קנולה1
 ביצים2
מלח ופלפל.


ההכנה: שוטפים היטב את הקישואים, קולפים במידת הצורך ומעבירים במיגרדת גסה.
קוצצים את הבצל לקוביות קטנות, מחממים במחבת את השמן ומטגנים במחבת עם כיסוי את הבצל. כשהבצל מתרכך ומתחיל להשחים מוסיפים את הקישוא המגורד. ממשיכים לבשל עם כיסוי מספר דקות עד שמתרכך ומשחים תוך בחישה מידי פעם.
מוסיפים את הביצים והתבלינים ומערבבים עד שמרקם הביצים מתקשה מעט.

מגישים חם או קר לצד מאפה בריא וסלט ירקות/פירות טעים.

 

סימון תזונתי

ל-100 גרם

קלוריות(אנרגיה)

48

חלבונים(גרם)

2

פחמימות(גרם)

5

שומנים(גרם)

2

 
 
 


בתיאבון והגעה קלה, נעימה וטעימה להרזיה עם טעם

ורד לוין, דיאטנית קלינית ומאמנת אישית.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דיאטנית בראש אחר אלא אם צויין אחרת