55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להתמודד עם פסיכופתולוגיה

קוד חופשי

הסבל אינו המטרה הוא בן הלוויה של ההתמודדות  שהיא אמהּ הגדולה של הצמיחה להרצאות:  054-5753522

פסיכיאטרים: לומדים המון פסיכולוגיה ומטפלים באמצעותה

פסיכיאטרים: לומדים המון פסיכולוגיה ומטפלים באמצעות...

רבים מאוד חושבים שפסיכיאטרים כמעט לא לומדים פסיכולוגיה במהלך הכשרתם, כאילו הם לא מכירים שום דבר אחר מלבד 'המודל הרפואי' הביולוגי - אז"ש!

שהרי בויקיפדיה על הערך DSM נכתב בפירוש שעד לפרסום המהדורה החמישית ב-2013 כל אבחוני המטופלים בכל העולם נערכו על פי 5 צירים הבאים:

 

ציר I  - ההפרעות הנפשיות העיקריות 

ציר II - הפרעות אישיות ופיגור שכלי

ציר III - בעיות רפואיות שמשפיעות על ההפרעה

ציר IV - תנאים סביבתיים שתורמים להפרעה

ציר V - הערכת תפקוד כוללת 
 

מסקנות


1. מפרסום המהדורה הראשונה של ה-DSM ב-1952 ועד פרסום החמישית ב-2013 (לפחות) כל פסיכיאטר בעולם שרצה לאבחן מטופל כלשהו ע"פ ה-DSM היה חייב לבדוק היטב גם את מצבו ביחס לציר 2 - ציר האישיות - שהוא ציר מרכזי וללא תחליף למטרות אבחון וטיפול. 
 


2. ואולם ברור כשמש, שפסיכיאטרים בכל רחבי תבל לא יכלו לאבחן למשל 'הפרעות אישיות' כלשהי, אם במהלך הכשרתם הרפואית לא למדו הרבה ולעומק על אודות נושא ה'אישיות' - תחום רחב, עמוק, מרכזי וללא תחליף במדעי ההתנהגות. 
 

מ.ש.ל 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל צביאל רופא אלא אם צויין אחרת