ציון דרך - טיולים מנקודת מבט אישית

כרבולת אחת, שש ביצים בשקשוקה וארבעה תרנגולים שיצאו לכבוש את רכס הכרבולת של המכתש הגדול

10/12/2017

לטיול פתיחת עונת החורף במדבר בחרתי בטיפוס על רכס כרבולת המכתש הגדול. גם בגלל הנופים הדרמטיים, גם בגלל הצורך לנער את החלודה אצל כולנו וגם בגלל שזה מסלול שמתאים לתקופה בה המדבר עדיין לא קיבל את מנת המים העונתית שלו. מדובר באחד הקטעים הקשים בשביל ישראל אך בשל העובדה שבחרתי רק קטע קצר שלו (כ 10 ק"מ) המאמץ לא היה גדול במיוחד.

אוטוטו מגיעים

מפת המסלול (ירדנו ערוץ אחד לפני נחל מדור היכן שיש עיקול חזק בשביל לכיוון ה "נ" של נחל מדור)

השארנו את הרכב ברחבת החנייה בכניסה למפעל אורון והקפנו את הגדר של המפעל לכיוון צפון מערב על בסיס הכביש ההיקפי של המפעל, חצינו במעבר רכבת עילי ועלינו לכיוון בריכת המים והאנטנה וחברנו לשביל ישראל שמסומן היטב עד ההשתלבות עם קו המתח שחוצה את הרכס וירידה לכיוון שביל 4x4 וחזרה לחניון אורון. היה מוצלח במיוחד! את סיום הטיול בכרבולת חגגנו בשקשוקה חריפה עם 6 ביצים   וקפה שחור משובח! אתן לתמונות (בליווי הסברים) לדבר.

עולים אל קו הרכס המכורבל

זוויות חדות, שיפועים ומצלעות... וזוהי רק ההתחלה!

לאחר כשעה הגענו למרומי הרכס והתחלנו ללכת על הסכין. מזג אוויר מושלם קיבל את פנינו והראות הייתה מצויינת!

מתחתינו, בריכת המים והאנטנה בקצה השביל ממנו הגענו מאורון

נוף קדומים מאופק לאופק - פנורמת מכתש גדול

מרחוק רואים את מפעל אורון של קבוצת רותם אמפרט - בולט בכיעורו על רקע הנוף

הנה באה הרכבת

לא קלה היא, לא קלה דרכנו...

הכרבולת הקלאסית!

קשה להחליט לאן להפנות את המבט

מכאן נתחיל בירידה עם קו המתח לכיוון דרום מזרח עד החבירה המהירה והנוחה לציר 4X4 מסומן בסמ"ש אדום ואיתו נמשיך חזרה אל הרכב שמחכה לנו.

מאחר ולא ממש אכלנו כל היום, התארגנו לשקשוקה חריפה וטובה וקפה שחור מהביל! הזמנו זוג שביליסטים אמריקאים ממיזורי להנות מהארוחה ולטענתם זו הייתה השקשוקה הטובה ביותר שאכלו אי פעם... כנראה באמת היו רעבים cheeky.

יצאנו חזרה צפונה עם אור אחרון. סה"כ כ 5.5 שעות לא כולל שקשוקה.