00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תפוז עסקים - הבלוג

חמש עצות זהב לנהג הצעיר המתחיל

חמש עצות זהב לנהג הצעיר המתחיל

         

 

רוב הצעירים רק מחכים כבר להגיע לגיל שבו ניתן להתחיל ללמוד נהיגה, להוציא רישיון ולהשוויץ עם האוטו החבוט של אמא (שאגב, היה חדש ונאה עד שהנהג החדש אימץ אותו). מה בכל זאת כדאי לאותם נהגים לדעת ולהפנים, כדי לעבור בשלום את התקופה הראשונה על הכביש?

 

ביטחון עצמי עד גבול מסוים

כלל הזהב הוא תמיד לשמור על קור רוח. הכביש מזמן הרבה מאד מצבים מלחיצים, לא צפויים ולפעמים גם מסוכנים. בתור נהג צעיר מצופה ממך להתנהל כמו נהג מנוסה. הרי אם חלילה תיקלע לתאונה, זה לא יעזור שתגיד לעצמך שאתה נהג חדש, ושזו לא אשמתך. עליך להיות מוכן לכך שכל דבר עלול לקרות על הכביש, שזה אומר מצד אחד לנסוע במתינות ולא מהר מדי, לא לעקוף בפראות גם אם נדמה לך שהנהג שלפניך מזדחל באיטיות מעצבנת. מצד שני, גם אסור לך לנהוג לאט מדי, כי אז אתה עלול לגרום לתאונה. גם כנהג צעיר אתה יכול – וגם צריך – לשמור על קור רוח מירבי ככל האפשר. לא להיבהל ולאבד את עשתונותיך כשמישהו מצפצף לך,  לסמוך על ההחלטות שלך, ולתקן בנחת ולא בהיסטריה כשאתה מבין שעשית טעות. הלחץ גורם לטעויות נמהרות, אבל גם עודף ביטחון עצמי הוא בעייתי. אתה כרגע נהג חדש, אל תשכח את זה, אתה אולי חושב שאתה יודע לאמוד מרחקים ולצפות התנהגויות של נהגים אחרים – אבל אתה לא.

 

לא לעקוף חוקים וכללים

אנחנו יודעים שכאשר אתה נוסע עם אחד ההורים שלך, אתה רואה איך הם עושים לעצמם קיצורי דרך, לפעמים על חשבון חוקי התנועה. אל תתפתה לעשות את זה, גם אם זה אומר שתצטרך כל ערב לעשות עיקוף גדול ומעצבן בכניסה לרחוב שלך. סיבה ראשונה לכך שלא כדאי לך לעשות זאת, שיש סיבה לתמרורים.  אם מהנדס תנועה החליט שצריך לעשות עיקוף ולא "לחתוך" ישר – כנראה שיש סיבה שאתה לא מודע אליה. הסיבה השנייה היא, שאם כרגע תהיה מעורב בעבירות תנועה, הרישיון שלך עלול להילקח ממך. הפיקוח על נהגים חדשים הוא נוקשה, ובצדק, והענישה היא בהתאם. אגב, גם בהקשר לכל החוקים שחלים עליך בתור נהג חדש: אסור לך לנסוע אחרי שעות מסוימות בערב, אסור לך לקחת מספר מסוים של נוסעים ברכב, אסור לך בהתחלה לנסוע ללא מלווה – אלה חוקים נוקשים, שממש לא כדאי לך בשום אופן להפר, מה גם שהם נועדו לשמור עליך ועל ביטחונך כנה ג צעיר.

 

להקפיד שמבחינה חוקית אתה נוסע כחוק

אתה בטח מכיר את הכללים ויודע, שכאשר אתה נוסע, אתה חייב שיהיה עליך צילום של ביטוח החובה שלך, תעודת זהות ורישיון נהיגה. האם אתה מבין מדוע? ביטוח חובה הוא מה שמגן עליך במקרה של תאונה, וגם מה שמגן על מי שמעורב בתאונה, כולל הולכי רגל. הביטוח משלם את כל ההוצאות הרפואיות שלך או של מי שפגעת בו, פיצוי על אובדן הכנסה או השתכרות כתוצאה מתאונה, ועוד. בנוסף, כדאי שתקפיד תמיד להיות חגור, להדליק פנסים בחורף גם במשך היום, לאותת ולעשות את כל הדברים הקטנים שנהגים מנוסים לפעמים לא כל כך זוכרים שהם למעשה חובה ולא בחירה.

 

לא להימנע מדרכים חדשות

הרבה נהגים חדשים צריכים שמישהו יסע איתם למקום חדש, לפני שהם נוסעים אליו בפעם הראשונה. אין שום סיבה לכך. אם אתה אכן יודע לנהוג ויש לך ביטחון עצמי, סע ככל האפשר. תפעיל תוכנת ניווט וסע, לכל היותר תעשה טעות ניווט – ותתקן אותה. אנחנו מדינה קטנה, והכבישים פה לא עד כדי כך מסועפים או מסובכים. אל תפחד לנסוע בכבישים ראשיים, ולא בכבישים צדדיים. כמה שיותר תצבור קילומטרים, כך תדע לשלוט בנהיגה וברכב יותר טוב. הקפד שבנסיעה באור יום תוכל להרכיב משקפי שמש טובים, שים לך מוזיקה קלילה שאתה אוהב -  ותיהנה מהנסיעה. 

 

תזכור שגם אם אתה נהג מושלם – סביבך יש נהגים פזיזים

אחת הטעויות הנפוצות של נהגים מתחילים היא, לחשוב שהכביש מתחיל ונגמר איתם. הכביש מלא בנהגים. חלקם מבולבלים, חלקם מותשים ולא מרוכזים, חלקם שכחו את משקפי הראייה שלהם בבית, חלקם קיבלו הרגע בשורה קשה או משמחת. אתה לא יכול לסמוך על נהג אחר שיעצור לך, אתה חייב להיות זה שעוצר. אתה לא יכול לסמוך על כך שנהג יבין שאתה רוצה לפנות אם לא הפעלת איתות, ואתה לא יכול לסמוך על כך שהנהג שיוצא כרגע מהחנייה רואה אותך.  עצור, ותן לו לצאת בנחת.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tapuz Asakim אלא אם צויין אחרת