00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אוכל ושאר ירקות

משרד הבריאות גיבש תפריט מומלץ. לא יודעים לבשל? מסעדות בריאות הן אופציה נהדרת

משרד הבריאות גיבש תפריט מומלץ. לא יודעים לבשל? מסע...

מאת: טוב לדעת

משרד הבריאות, בראשונות השר ליצמן, עומד להשיק תכנית בריאות שמבוססת על המלצות תזונתיות היכולות למנוע מחלות. כבר התחילו לזלוג לעיתונים קווי היסוד של התוכנית ואני חייב לומר שהתכנית נשמעת לי מבורכת, טובה, יעילה ונכונה. אבל עד כאן אני.
כאשר שיתפתי את חבריי בפרטי התכנית חלק מהם היה בעד וחלקם הרימו גבה. הטענה המרכזית שנשמעה בחדר היא שבעצם יש כאן המלצה ברורה ובלתי משתמעת לשתי פנים הקובעת כי מעתה כולנו צריכים להתחיל לבשל לעצמנו את האוכל.

אז נכון, משרד הבריאות יעודד אותנו בתכנית התזונה החדשה לבשל יותר בעצמנו, אבל זה ממש לא אומר שאנחנו חייבים כל הזמן לעמוד במטבח ולבשל. יש לא מעט פתרונות נוספים שם בחוץ שיכולים לעזור לנו לשמור על אורח חיים בריא, גם אם אנחנו לא יודעים או לא רוצים לבשל לעצמנו בעצמנו. למשל, שלל מסעדות בריאות שצצות כל הזמן בעקבות העליה במודעות התזונתית שלנו.  אבל לפני שנצלול לפתרונות, בואו נכיר קודם את עיקרי התכנית החדשה.

עקרי התכנית התזונתית למניעת מחלות של משרד הבריאות:

קוויו היסוד של תכנית התזונה של משרד הבריאות כוללים את ההמלצות הבאות:

מוטב לוותר על בשר בקר כליל. אם מוכרחים אז פעם בחודשיים שלושה.
מנות בשריות: יש עדיפות לעוף ולהודו – ולא יותר משלוש פעמים בשבוע.
יש להוסיף לתפריט השבועי דגים טריים – פעם בשבוע.
רצוי להחליף מנות בשריות ותבשילים - בקטניות.
יש להעשיר את התפריט בקטניות דוגמת אפונה עדשים, שעועית, חומוס, לוביה וכו'.
יש להעשיר את התפריט בדגנים.
יש להימנע ממזון מעובד עד כמה שניתן לרבות נקניקים ושניצלונים מוכנים.
יש לצרוך חלבון מן החי רק בכמויות קטנות.
מומלץ להגדיל את צריכת הירקות והפירות השבועית. שימו לב, מאכלים כגון: מילקשייק תמר-אננס, גלידת תות בננה או פרוזן יוגורט – לא נחשבים לפירות.
מומלץ מאוד להחליף את חלב הפרה במוצרי סויה.
יש להפחית מכמויות המלח באוכל.
מומלץ לבחור בשמני זית בכבישה קרה.
מומלץ להוסיף לתפריט היומי מעט שקדים, אגוזים או גרעינים.
יש להימנע מצריכת חטיפים, מאכלים מסוכרים, עוגות וממתקים.
יש להימנע ממשקאות קלים ועתירי סוכר.

פתרונות יצירתיים ליישום תכנית התזונה של משרד הבריאות.

כדי שחברתי הטובה תוכל להמשיך לזלול במסעדות ברחבי ירושלים ובכדי שהאצבעות של חבר שלי לא ירעדו בכל פעם שהוא מקליד בגוגל "משלוחים רמת גן", הכנתי כמה רעיונות יצירתיים שיאפשרו לחבריי גם לעבור לאורח חיים בריא וגם לשמור על אותו מינון של בישול שהיה טרם יציאת התכנית. ואלו הפתרונות:

חפשו מסעדות בריאות והעדיפו אותן. יש היום יותר מסעדות בריאות בישראל מאי פעם.
כדי להימנע ממוצרים מן החי עד כמה שניתן – נסו להזמין משלוחים ממסעדות טבעוניות או צמחוניות או ממסעדות שמזוהות עם מטבחים צמחוניים/טבעוניים כגון המטבח היפני, המזרח תיכוני או ההודי.
כאשר אתם מזמינים אוכל, נסו להבין אילו מנות נחשבות לבריאות במסעדות והזמינו אותן.
אל תהססו לבקש שיתאימו לכם את המנות – בקשו מנות עם פחות מלח, פחות סוכר ופחות רטבים.
מדי פעם בקרו או הזמינו משלוחים ממסעדות דגים.
את הביקורים התכופים במסעדות בשרים צמצמו לכדי פעם בחודשיים או שלושה.
עזבו אתכם ממסעדות מזון מהיר – רוב המזון שם מעובד עד לכדי כאב.

המעבר לאורח חיים בריא על פי המלצות משרד הבריאות אינו קשה מדי והוא לא מצריך שינוי מהותי בהרגלים שלנו. עם קצת תשומת לב, כל אחד, בכל מקום בארץ, יכול לאמץ את התכנית ובצורה כזו למנוע מחלות רבות ומיותרות.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל פאוורפון אלא אם צויין אחרת