בריאות בקלות

טיול לפריז -5

יום שלישי בפריז. שעות אחר הצהרים ואנחנו במגדל איייפל.

אחרי שהייה בשדרות מונפרנס , נסענו במטרו לכייון מגדל אייפל. המקום היה הומה בתיירים מכל העולם, כך שהתור היה מאוד עמוס. המגדל מרהיב בעוצמתו, בגובהו ובגודלו, מאובטח יותר מאי פעם בגלל החשש מפיגועים.

לפני הנסיעה ניסינו להשיג כרטיסי כניסה למגדל דרך האתר. הסתבר לנו שבימים שרצינו אין כרטיסים , כשעמדנו מול המגדל סביבינו המונים של תיירים ותושבים , הבנו את העומס.

עלינו לגבעת הטרוקדרו - Trocade'ro, המשקיפה על האייפל. (המקום בשיפוצים), הנוף היה מרהיב ומדהים.

ראינו, צפינו, צילמנו, נהנינו ומשכנו הלאה לכנסיית נוטרדם, כמובן במטרו, בדרך חלפנו על פני נהר הסיין....

תמונה  מרהיבה לדעתי .

כנסיית נוטרדם - Notre Dame, בנייתה נמשכה כ 150 שנה, מאוד מפורסמת בפריז. כבר בערב הראשון הבנו שהתור עמוס אך זורם. כנסייה פעילה, מתקיימת תפילה ומיסה לפחות פעמיים ביום.

כנסייה מרשימה מכל הבחינות, עיטורים מעולם התנ"ך והברית החדשה, רוזטות מרהיבות ופסלים .

יצאנו מהכנסיה לכיוון כולבו BHV , שברחוב ריבולי, בעלי והמארח ישבו בבית קפה ואני נכנסתי . החוויה היתה מדהימה, כל קומה ממותגת. קומת נשים, קומת גברים, קומת ילדים, קומת כלי ומוצרים לבית, קומת אוכל , קומת מוצרי יצירה, משרד, נייר וכל הקשור באומנות ....יכולתי להיות שעות במקום אבל סוגרים בשבע בערב והשעה היתה 18.00 ובנוסף מחכים לי. הסתובבתי בקומת היצירה נפעמת ומתלהבת. בחרתי 2 פריטים ו"ברחתי " . כל כך קשה לעמוד בפיתוי.

לפנות ערב, טיילנו ברחבי העיר, נכנסנו לסימטאות המזמינות. היה כייף גדול לסיים את הטיול , את הערב האחרון בסיור לעת ערב, לעת חשיכה בינות חנויות קטנות של בגדים, חפצים ואביזרים שונים, בתי קפה, מאפיות ועוד.

התחלנו ברחוב רוזייר, צילמתי כדי לזכור devil.

סיימנו כעבור שעתיים במלון .

רעבים מאוד ועייפים. אכלנו ארוחת ערב במלון, אחרי שהשבעתי את המלצרים, הסברתי להם איך אני רוצה את האוכל. דג אפוי או על מחבת, כמובן שטוגן בחמאה, סלט ירקות , ירקות אפויים ללא לחם .

הגיעה השעה לישון, למחרת נוסעים ברכבת המהירה לעיר NIME .