בריאות בקלות

טיול לפריז- 3

שלום לכולם.

סיימתי את הרשומה הקודמת בביקור במוזיאון האורנג'רי.

מספר נקודות חשובות:

אין סיבה להזמין כרטיסים דרך האינטרנט, גם אם יש תור , הוא מסודר וזריז.

ביקורת תיקים ואבטחה. בגלל המתח הביטחוני בצרפת, בכל מקום בודקים ופותחים את התיקיםבכניסה למוזיאון, לקניון, לסופר וכו'. תרגישו כמו בארץ.

אחרי הכניסה למוזיאון ,כדבר ראשון מופנים למלתחה שם ניתן להשאיר תיקים, מעילים ולקבל מספר .

לרוב אנשי המוזיאון מדברים צרפתית ומעט אנגלית. בכל העיר למעשה לא דוברים אנגלית, לכן ממליצה ללמוד מספר מילים כדי לדייק את הבקשה.

בקניית כרטיס למוזיאון, ניתן לקנות 1+1 למוזיאון נוסף. קניתי כרטיס כניסה לאורנג'רי וכרטיס נוסף למוזיאון ד'אורסיי ב 16 אירו.

חשוב לשמור על הכרטיסים כדי להכנס למוזיאון השני. אני עמדתי כ 10 דקות מבוישת, מובכת ומחפשת את הכרטיס בתיק , במוזיאון ד'אורסיי.

יצאתי את המוזיאון וממש מעבר לכביש או ביציאה של גני טווילרי , מגיעים לכיכר הקונקורד - .Place de la Concorde

תמונות סובבות את הכיכר.

אתם רואים מרחוק, בערפל, משהו , מבנה מלבני.....שער הנצחון .

והנה אני הולכת בשדירת השאנז אליזה ,Avenue des Champs-Élysées , לקראתו.

הרחוב ארוך כ 2 ק"מ. הארכיטקטורה יפה בעיני.

מגוון החנויות ובתי הקפה עשיר מאוד, כראוי לשידרת יוקרה פריזאית.

הדגשתי בפניכם  את היוקרתיים.

שער הנצחון - Arc de Triomphe , בכיכר שארל דה גול

הלכתי בשעות הצהרים, השמים היו אפורים , גשם ירד. השדירה היתה כמעט ריקה מאנשים, כשחזרתי בשעות אחר הצהרים, סביבות חמש היא רחשה והתמלאה בזוגות, משפחות וילדים. יום העבודה הסתיים ומבלים בחוץ .

חציתי את הכביש כדי לחזור למלון, מצאתי חנויות ובתי כולבו אחרים.

אז ככה, יצאתי בעשר בבוקר מהמלון, וחזרתי ב 18.00 בערב. הלכתי כ 20 ק"מ לערך באותו יום.

מעט הלכתי לאיבוד, נכנסתי לכל מיני רחובות קטנים שהובילו לחנויות ובתי קפה...כמובן.

כל היום לא אכלתי, למעט ארוחת הבוקר.

בבתי הקפה והמסעדות לא מצאתי, גם כששאלתי, מנות על טהרת הצמחונות בלבד, ללא שיירים של עוף או בשר או אחר.

במאפיות, או דוכני הכריכים לא היו סנדויצ'ים על טהרת הגבינות אלא עם תוספת של....וכמובן שלא כריכים עם לחם ללא גלוטן - Son glut.

מצאתי סופרמרקט ,שם בקומה השנייה מצאתי וקניתי עגלה עם מוצרי לחם ללא גלוטן, הצלחתי לקרא את רוב המרכיבים, ללא מלח. לא נורא. הלחם מאוד עזר לי בארוחת הבוקר למחרת.

הצרפתים מאוד חשדניים,בגלל המצב הבטחוני, אינם משתפים פעולה עם זרים.

ומעצם היותם לא דוברי אנגלית , נמנעים מלענות. מעטים היו נחמדים וסובלנים לשאלות.

הבנתי שהם לומדים אנגלית בבתי הספר, אך לא משחיזים ומדברים את השפה הן מעיקרון וסולידריות והן בגלל שהם שוכחים את אוצר המילים, מגמגמים בגאווה באי איכפתיות.

הגעתי למלון, שמחה שצלחתי את היום בעיר הגדולה, וטיילתי במקומות אותם רציתי לראות.

אחרי מנוחה קצרה יצאנו לאכול .

מצאנו שהתפריט במסעדת היפופוטם - RESTAURANTS HIPPOPOTAMUS .

סלט ירקות עם גבינת עיזים, מרק בצל ללא לחם וללא מרכיב בשרי, דג צלוי על הגריל ואורז.

בעלי הזמין מרק ומנה בשרית .

ארוחה טובה, טעימה , במחיר סביר.

אז, סיימתי את היום הראשון בעיר פאריז.