00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

שומרים על כושר עם אי אם אס קלאב

חיזוק המערכת החיסונית

אמצע החורף הוא תקופה שמראה את אותותיה בכל אדם, ובכל שכבת גיל. אין מי שלא מוצא את עצמו חולה, מצונן או חסר כוחות בתקופה זו או אחרת במהלך עונת החורף, ויש לכך אינספור סיבות – החל מריבוי חיידקים באוויר ועד לעננות גבוהה, המסתירה את השמש ומשפיעה על מצב הרוח ותחושת החיונית הטבעית. עם זאת, כאשר מכירים את המניעים השונים להיווצרותן של מחלות, הדבר עשוי לסייע מאד בהימנעות מהן, או לכל הפחות בצמצום תופעות הלוואי שלהן באופן משמעותי.

 

מניעת מחלות

מצבנו הפיזי בחורף אינו שונה באופן מהותי ממצבנו בשאר עונות השנה, אלא שמסיבות שונות גופנו נעשה רגיש ופגיע יותר לזיהומים ומחלות, כמו גם למצבי רוח מעוטי מוטיבציה ביחס לקיץ ולאביב. כך למשל, אם אתם סובלים מ"צינון יתר" או מכאבי גרון מרובים, מומלץ לבקר אצל רופא אף-אוזן-גרון ואלרגולוג, שיבדקו מהם המאפיינים הספציפיים הגורמים לריבוי תופעות הלוואי אצלכם – ואולי הם יגלו שיש לכם נטיה טבעית להתנפחות בשקדים למשל, ברונכיטיס תכוף או אלרגיה לחומרים מסוימים. כך במרבית המקרים, תוכלו להיערך טוב יותר לנזקים ה"רגילים" שאיתם מתמודד גופכם, ובמקרים מסוימים אף לשקול ניתוח שיוכל להקל על מצבכם באופן משמעותי, אחת ולתמיד (הסרת שקדים, הזזת מחיצה באף וכד').

 

התחזקות טבעית

מלבד הצעדים הרפואיים שניתן לעשות כדי למנוע מחלות ספציפיות, כדאי לדעת שרוב המחלות הזיהומיות המתפתחות בחורף אינן נובעות דוקא מצינון, אלא מהעובדה שאיננו שותים מספיק מים כך שהגרון אינו מתנקה באופן טבעי, וכן מהעובדה שהרבה אנשים מחליטים "לוותר" על מקלחת מאחר והאוויר שסביבם קר מדי – והדבר מהווה קרקע פוריה להיווצרותם של חיידקים מסוכנים. לכן, בנוסף לאכילת פירות הדר עתירים בוויטמין C ונטילת טבליות נגד כאב גרון, מומלץ קודם כל לשתות הרבה מים, ופשוט להרבות במקלחות – ממש כמו בקיץ.

 

אורח חיים בריא 

אלמנט נוסף שיכול להשפיע על בריאותנו ושאיננו נוטים לייחס לו חשיבות מיוחדת דוקא בחורף, הוא השמירה על אימוני כושר ואורח חיים בריא גם בימים הקרים ביותר. אמנם כשקר בחוץ קשה יותר לצאת מהפוך הנעים לחדר הכושר או לריצה בחוץ, אך למרות זאת חשוב מאד למצוא את הפעילויות הספורטיביות שאתם כן מצליחים לבצע – במכון הכושר או אפילו בבית, ולהיאחז בהן בכל הכוח. כמו כן, מומלץ לשמור על הרגלי תזונה נכונים, ולא "ליפול" למאכלי חורף מנחמים בדמות חטיפים ושתיה חמה ממותקת. זכרו כי ככל שתקפידו על הרגלים קבועים שכאלה, כך הקשיים הטבעיים העומדים בפניכם בחורף יהיו פחותים, ויגבר הסיכוי שלכם לצלוח את העונה הקרה בשלום – הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל EMS Club אלא אם צויין אחרת