00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

את ואני מבשלים צבעוני

קציצות חוביזה

זוהי עונת החוביזות וכל מה שצריך לעשות זה לפתוח את העיניים ולהסתכל סביב - בשולי הדרכים, בשדות ואפילו בגינות של בתים - צומחים המוני עלים בצורת לב, שאפשר להכין מהם המוני מאכלים. הנה אחד האהובים:

חומרים (ל- 10-15 קציצות): 

1 קילו (כ- 400) עלי חוביזה בגודל בינוני ללא הגבעול

2 ביצים טרופות

4 כפות פירורי לחם

1/2 כוס שמן לטיגון

מלח ופלפל

הכנה

חולטים את העלים במים חמים, עד שהם מתרככים. מסננים, סוחטים את המים וקוצצים את העלים.

מערבבים בקערה את הביצים, פירורי הלחם, המלח והפלפל, מוסיפים את העלים הקצוצים ומערבבים.

מהעיסה שנוצרה יוצרים קציצות בקוטר 5 ס"מ.

מחממים שמן לטיגון בגובה מחצית מהקציצה.

כשהשמן חם, מכניסים את הקציצות, ומטגנים עד שצד אחד משחים. הופכים ומטגנים מהצד השני.

מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

גיוונים ותוספות

אפשר להשתמש בעלי תרד (טריים – באותה כמות, קפואים – חבילה). אפשר להוסיף בצל קצוץ מטוגן ו/או צנוברים לתערובת, לפני הכנת הקציצות. אפשר לתבל באגוז מוסקט מגורר.

אפשר לאפות במקום לטגן: מחממים תנור ל- 180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפיה, ומניחים עליו את הקציצות. מברישים בשמן זית את החלק העליון של הקציצות ואופים 10 דקות מכל צד.

אז מה יש בקציצות?

חוביזה דומה בערכיה התזונתיים לאלה של תרד ומנגולדויטמינים (C- נוגד חימצון ו- K, שמשפיע על קרישת הדם); מינרלים, כמו סידן, זרחן ומגנזיום, המסייעים לחיזוק העצמות, אשלגן המסייע ללב, וברזל; פלבונואידים שגם הם נוגדי חימצון וכן קרטינואידים ולוטאין, שמסייעים לראייה.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יעל ענבר1 אלא אם צויין אחרת