ציון דרך - טיולים מנקודת מבט אישית

יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה וְתָגֵל עֲרָבָה - טיול בנחל קינה לאחר "שטיפה" ראשונה בנחל העונה

06/02/2017

סוף סוף הגיע קצת גשם החורף לדרומה של הארץ. דיווח על שיטפון קל בנחל קינה ליד ערד היטה את הכף לטובת הטיול בנחל על פני נחל עקרבים... שייאלץ להמתין למועד ב' devil.  קיבלתי עצות רבות מאחד מוותיקי הטיילים באזור - דב פוניו, שאחראי בין היתר לסימונו של השביל בו צעדנו היום. התארגנו על רכבים וציוד ושעטנו דרומה... לערד. פונים ימינה מול הכניסה לפארק ערד (חורשת רן) לכיוון ביה"ס האזורי אל פורעה. הכביש נוח (יש להיזהר מבאמפרים אימתניים בדרך) ולאחר ביה"ס הופך לדרך עפר נוחה עד שמגיעים למאהל של מוסא אבו עייד עליו המליץ לנו דב כי ניתן להחנות בביטחה את הרכבים בקרבת המאהל שלו... וכך היה. אורכו של המסלול כ 10 ק"מ ואינו כולל אתגרים קשים במיוחד. יתאים גם למשפחות מיטיבות לכת עם ילדים מגיל 10 ומעלה. מפת המסלול מתוך אתר טיולי.

מזג אוויר מצויין קידם את פנינו 10 מעלות ללא ענן בשמיים. עולים על השביל הכחול לכיוון חרבת עוזה, מבצר יהודי מתקופת המלכים (המאה השביעית לפני הספירה).

עוזבים את הסמ"ש הכחול וממשיכים עם הירוק בנחל

גב קינה מלא

צומת שבילים... עוזבים את נחל קינה ופונים שמאלה אל אחד מיובליו על מנת לעלות חזרה אל הרמה מעל

תצפית אל המפל בו עלינו לא מזמן

ואדי רם הגרסא המקומית

עיץ השיזף מספק מנוחה קלה ממש לקראת סיום המסלול

אל בורות המים

הבית של פרודו בגינס... בגרסא הבדואית :-)

סוף דבר. מסלול מומלץ במיוחד לאחר שיטפון יסודי :-)