33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

י"ט כסלו - יום חג בחסידות חב"ד – הילולת הר' שניאור זלמן מלאדי – כ"ד טבת - האדמו"ר הזקן–בעל התניא

 

כ"ד טבת – הילולת הרבי שניאור זלמן מלאדי – האדמו"ר הזקן – בעל התניא - 206 שנה למותו

 

 

תמונה קשורה

 

 

תולדותיו
נולד לאביו ר' ברוך ביום י"ח אלול תק"ה (1745) בלאזאני שברוסיה הלבנה. כשהיה בן שמונה מסרו אביו לחינוך לרבי ישכר בר מקובילניק, הרב והמוכיח בלובביץ. שלש שנים למד אצלו, והמורה יעץ לאבי הנער לשלחו למקום תורה, כי "לו אין יותר מה ללמדו".

הנער בן י"א נשלח לויטבסק. שקידתו בלמודים והצטיינותו בידיעת התורה עוררו תשומת-לב הרבים. משנודע דבר כשרונו היוצא מן הכלל ונטייתו החזקה למדעים עיוניים רצה שר הפלך להכניסו לאקדמיה למדעים שבויטבסק. ר' שניאור זלמן יוצא לוילנה. הוא נשאר בה אך זמן מועט, ובהיותו בן עשרים הוא הולך למזריטש, ונעשה תלמידו של רבי דב ממזריץ' (המגיד ממזריץ' 1704-1772), שהיה תלמידו של רבי ישראל בעל שם טוב, מייסד החסידות.

האווירה בחצר המגיד שובה את לבו והוא לא עזבה עוד. הצעיר הלמדן הוכנס לחוג המצומצם של תלמידי המגיד וכבש לעצמו מקום בראש ה"חבורה הקדושה". עם פטירת המורה הוטלה על ר' שניאור זלמן הנהגת החסידות בליטא - מבצר המתנגדים. תוך תנאים קשים הוא מצליח להקים בה תנועה גדולה - ומרכזה לאזאני. ניסיונותיו למצוא דרך להגר"א עלו בתוהו, והוא ותנועתו נרדפו קשות ע"י המתנגדים. פעמיים נאסר בגלל הלשנות וישב בבית-הסוהר בפטרבורג, פעם מחוהמ"ס עד י"ט כסלו תקנ"ט 1799 (י"ט כסלו יום השחרור - חג לחסידי חב"ד) ופעם מד' כסלו עד כ"א בו תקס"א - 1801.

ר' שניאור זלמן יוצר את שיטת חב"ד (חכמה, בינה, דעת), ובכך עורר לעצמו התנגדות חזקה בקרב חוגי החסידים, שראו בה סטייה מהחסידות המקורית, בתחילת שנת תקס"ד התיישב הרב בלאדי, באחוזת מעריצו הנסיך לובומירסקי. בימי מלחמת נפוליון נמנה הרב על מתנגדיו החריפים, וכשכבשו הצרפתים את גלילות רוסיה ברח הרב עם מלוויו לפנים המדינה ועד לאוראל הגיע.

במוצ"ש כ"ד טבת תקע"ג (1812) נפטר בכפר פיינא שעל יד קורסק ומנוחתו כבוד בהאדישץ שבמלד פולטבה. הגדול שבשלשת בניו רבי דוב בר, שהתיישב בלובביץ, ירש את מקומו.

 


"שלחן ערוך הרב"
כדי להקל על הלומדים, רצה המגיד ממזריץ שייכתב ספר מסכם של ההלכה, כדי שיוכל אדם ללמוד הלכה בלי שיצטרך לחקור את מוצאו של כל דין. הוא הטיל את העבודה על תלמידו, רבי שניאור זלמן. החלק הראשון של העבודה, שכלל את הלכות ציצית והלכות פסח, נכתב בהיותו עם רבו. במקביל ל"שולחן ערוך" שלו חיבר את "קונטרס אחרון", בו יש משא ומתן הלכתי והסבר של מקורות ההלכות שנקבעו ב"שולחן ערוך הרב".

שולחן ערוך הרב נדפס בחמישה כרכים: ארבע מהם כוללים סיכומים לרוב הסימנים בשולחן ערוך אורח חיים, ובאותה חלוקה. כרך אחד מוקדש לסיכומים מ"יורה דעה" ו"חושן משפט". חלק "יורה דעה" כולל 19 סימנים מתוך 403 הסימנים שבשולחן ערוך יורה דעה. הנושאים המופיעים בסיכום הם: הלכות שחיטה, טרפות ונידה. חלק "חושן משפט" כולל 15 נושאים המסודרים סידור חדש ואינם מתחשבים במתכונת של "חושן משפט" המקורי.

 


ה"תניא"
ספרו העיקרי הוא ה"ספר של בינונים" - ה"תניא" (על שם התחלת הספר), ספר-היסוד לחסידות חב"ד.
שני חלקים להתניא: ספרן של בינונים ושער היחוד והאמונה.
הראשון, ספר הבינונים, מיוסד על הפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו". בהסבר עמוק הוא מגדיר את חלוקי המדרגות של צדיקים, בינונים ורשעים.
דרגת הבינונים היא מידת כל אדם, וכל עיקר ספר התניא נועד לבאר שכל אחד יכול על ידי התבוננות בגדולת השם לעורר אצלו אהבה ויראה.
בחלק השני של התניא, שער היחוד והאמונה, מבואר היסוד של אחדות השם. גדרה של אחדות זו הוא שאין שום מציאות אחרת זולת מציאות השם. נקודה עיקרית זו, מתבארת שם בארוכה.
נלווה לספר ה"תניא" עוד שני חלקים: "אגרת התשובה" ו",אגרת הקודש". 

תורותיו כונסו בשני ספרים: "תורה אור" על בראשית ושמות, ו"לקוטי תורה" על ויקרא, במדבר דברים, שיר השירים ועוד
כן נדפסו "ביאורי הזוהר" שלו.
כמו כן הכין את סידור התפילה בנוסח האר"י. 

(מתוך: מכללת הרצוג-דעת).

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונת אדמו ר הזקן

זכרון צדיק וקדוש לברכה, זכותו יגן עלינו, אמן!

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות}      

    יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת