33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

לזניה מהודרת.

לאכול ללא גלוטן הינו שינוי מהותי בהתארגנות התפריט והמטבח. 

שינוי שמצריך חשיבה מחוץ לקופסא. לחפש ולאתר מוצרים משלימים, מוצרים חליפיים וכמובן זמינים וטעימים. 

שלא לדבר ששינוי זה הוא תהליך גמילה מפחמימות המכילות גלוטן וסוכרים שהם אנרגיה זמינה, תהליך שהוא גופני , תודעתי ומודעתי. 

קמח ומוצריו המכילים גלוטן מהווה הלחמה לגוף מבחינה רגשית ופיזית. 

ברמה הרגשית המשמעות היא להיות אובססיבי , דביק ולא משחרר תפישות ואמונות שכבר לא משרתות אותי.  

ברמה הגופנית בנוסף לתחושת מלאות, כבדות,אי נוחות, גזים ולעיתים עצירות קיימת עייפות  גדולה כיון שמערכת העיכול נדרשת בהרבה מאמץ לפרק את הגלוטן/דבק ונאלצת לקחת אנרגיה ממערכת העצבים שלנו. 

אני קוראת לתהליך גמילה, כיון שקמח ומוצריו כלחם, עוגות, עוגיות, פסטות ומוצרים תעשייתים נוספים המכילים גלוטן הן בבסיס והן במרכיבים שלו, הם זמינים ונמצאים בכל מקום בחיינו. להמנע ממזונות אלו נדרש כוח רצון, סבלנות, התגברות , מוטיבציה, ידע אך בעיקר לדעת ולהבין במודעות הגוף ותודעת הרוח איך מזונות אלו משפיעים על גופינו , בריאותינו ומערכת העיכול שלנו ואיך אנחנו עוברים את התהליך בהצלחה לאיכות חיים ובריאות טובה יותר. 

לכן , אם אתם מרגישים קירבה ואינטואיציה לדברים הכתובים אני מזמינה אתכם לקרא וללמוד ברשומות הבאות שאעלה בנושא מה עושים, ואיך בונים תפריט מזין , מאוזן, מה לחפש בסופר ואילו מתכונים טעימים ניתן להכין. 

אשתף אתכם במתכון שנוצר מתוך דחף ללזניה. 

חיפשתי ומצאתי 3 מוצרים :

1. דפי לזניה על בסיס תירס .

2.דפי לזניה על בסיס קמח  עדשים ירוקים, של חברת אקספלור קוזין , משווקת בארץ ע"י חברת אופל אינטרנשיונל

3. דפים על בסיס ארז מלא.  לקרא את הכתבה עד הסוף, מומלץ. 

התנסיתי במוצרים, הלזניות היו נהדרות וטעימות והנה מתכון מנצח מבחינתי.

מרכיבים:

דפי לזניה.

רטב עגבניות  

1 חבילה של עלי מנגולד , שטופה וקצוצה.

 ניתן לגוון ולהוסיף פטריות, כרוב קצוץ גס, כרישה וכו. 

1 בצל קצוץ

 3 שיני שום

מלח, פלפל גרוס, פפריקה

גבינה לאבנה 250 גרם - אופציה

בסיר רחב לטגן בצל , להוסיף את המנגולד ולרכך. להוסיף את השום ושאר הירקות שרוצים, לבשל ולתבל. 

להוריד מהאש , לצנן ולהוסיף את הגבינה. 

  ניתן לשדרג את רטב העגבניות ולהוסיף שמנת סויה לבישול ומעט אגוז מוסקט. 

אופן הכנה:

תבנית מלבנית בגודל בינוני למרוח כף גדושה של רטב עגבניות, להניח שכבה של דפי לזניה כבחירתכם, להניח שכבה ראשונה של ירקות וגבינה ושוב רטב ודפי לזניה, שכבה של ירקות וגבינה ורטב ושוב דפי לזניה. גובה הלזניה היא בערך 3 שכבות. 

לסיים בדפי לזניה, לשפוך רטב מעל כדי שיכסה את הפשטידה.

אם רוצים ניתן לפזר גבינה צהובה או פרמזן . 

לאפות כ 40 דקות בחום של 180 מעלות. 

בתאבון. 

תתנסו בכייף ואשמח לתגובות. 

אתי. 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת