00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

פרסום, קידום ומה שבאמצע

מה זה יחס נטישה? כיצד ניתן לשפרו?

בעלי האתרים הרבים, אשר משתמשים ב-Google Analytics מקבלים נתונים מדויקים - בדיוק כפי שהם רואים אותם, ואינם מטילים ספק באמינות הנתונים המוצגים להם. שימו לב, גולשים - זוהי טעות. ראשית כל, Google Analytics היא תוכנה לכל דבר, היא מעבדת נתונים ומתוכם היא למעשה מציגה סטטיסטיקה, ולכן - ככל שאתרכם פופולרי וגדול יותר, כך הנתונים עלולים להיות מטעים יותר. בנוסף, לא ניתן לדעת כיצד חברת Google הגדולה מבצעת את הסטטיסטיקה באופן מדויק, כך שלא ניתן לדעת אם בכלל היא עושה זאת בדיוק. בכל מקרה, אני תמיד ממליץ להשתמש בדשבורדים מוכנים שמישהו כבר עובד איתם והם מומלצים לעבודה, אם אתם לא מתחברים לגוגל אנליטיקס וזה לא מדבר אליכם, תמיד תוכלו למצוא אלטרנטיבות שקיימות היום בשפע.

יחס נטישה
זהו מושג שמבלבל מאוד את בעלי האתרים, ולפעמים יוצר בלבול אצל מקדמי אתרים. יחס הנטישה הוא למעשה הזמן המדויק שבו משתמש נכנס לאתרכם ויוצא ממנו - היחס נמדד מהרגע שהוא נכנס, ועד הרגע שהוא יוצא. אולם, חברת Google מציגה זאת אחרת - ״כמות המשתמשים שנכנסו לאתר, צפו בו מעט ויצאו ממנו״. על אף שבהגדרה זו קיימת פשטות, היא למעשה לא מדויקת כל-כך. ההגדרה המקצועית יותר מתייחסת למושג ״Hit״. בעבר, מונח זה התייחס לכל דבר שנטען בעמודי האתר ורשום בקבצי הלוג שלו. (שימו לב - יחס הנטישה נקרא גם ?“Bounce Rate?”).

שיפור יחס נטישה נמוך
ראשית כל, על-מנת לגרום למשתמש להיכנס לאתר ולצפות בו יותר, ניתן להוסיף צפייה בעמוד וירטואלי עם מקבלה של מה שלדעתכם הוא חשוב למשתמש, וכך הוא יישאר יותר זמן באתר. שנית כל, לעקוב אחר פעולות מדויקות של המשתמש, כגון לחיצות עכבר, גלילת העמוד, הקשת טופס ועוד. כמו-כן, על-מנת לצפות בכמות הכניסות המדויקת ביותר שלכם באופן מפורט ונוח לבעל האתר, ניתן להשתמש בכלי המפורסם ״TrackTiming״ של Google Analytics, שזוהי שיטה מורכבת ומקצועית לקבלת סטטיסטיקות אודות הכניסות הייחודיות לאתר שלכם.

עוד שיטות לשיפור יחס הנטישה
שיטה נוספת לשיפור יחס הנטישה היא שיטה מיוחדת מאוד, הנקראת ״Session Cookie״, והיא למעשה תוקף ברירת מחדל של חצי שעה, אשר ניתנת לשינוי כמובן. קובץ ה-״עוגיות״ הזה מתאפס כל 30 דקות, וכאשר הוא מתאפס - מקור התנועה משתנה. כלי זה אחראי למדידת הביקורית באתר. כלי Cookie נוסף הוא ה-?“Source ?/ Medium Cookie?”, אשר תוקפו הוא חצי שנה, והוא מודד את מקור התנועה באתר (ממש כמו ה-Session Cookie). כלי נוסף הוא ?“Visitor Cookie?”, והוא אחראי על רוב המידע האנליטי היוצא מאתרכם, ותוקפו הוא שנתיים. להבדיל מביקורים באתר, הוא גם בודק את המידע המדויק על כל מבקר ומבקר באתר. כמובן שקיימות השיטות הטכניות לשיפור יחס הנטישה, והן - עיצוב אתר מרשים, מקצועי, מושך, איכותי ומודרני. עיצוב שיהיה בעל צבעים מקצועיים ויפים, שיהיה ייחודי מאתרים אחרים וכמובן שיהיה בעל רמה גבוהה ופרופורציונאלי. יתרה מזאת, נגישות היא דבר חשוב - בין אם נגישות לדפים הנוספים, היררכיות ותקינות ויזואלית. בנוסף על כך, תוכן איכותי באתר הוא דבר חשוב מאוד לקידום האתר ולשיפור יחס הנטישה - כאשר גולש נכנס לאתר, ומכיר בו בתור אתר חדש, הוא מחפש את המיוחד באתר. אין ספק שתוכן יכול לעניין את הגולש, תוכן מושך ושיווקי.

לסיום, שימו לב והשתדלו לקרוא שנית אודות שיפור יחס הנטישה באתרכם, מכיוון שהוא חשוב מאוד לשיפור קידום האתר ולהצלחתו. שימו לב כי לא לכל אתר יחס הנטישה ישתפר בקלות - קיימים אתרים שמספר חודשים יקחו לשיפור יחס הנטישה, ואילו יחס הנטישה אצל אתרים אחרים ייקח אפילו שעות ספורות. אל תתפשרו - נסו כמה שאתם יכולים, בכל הכלים ובכל הדרכים לשפר את יחס הנטישה שלכם. אם עדיין לא הבנתם את חשיבותו של יחס הנטישה, מומלץ מאוד לקרוא שנית אודות יחס הנטישה, על-מנת שתבינו את חשיבותו.


 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל רוטמן10 אלא אם צויין אחרת