משפחה בדרכים

איטליה אהובתי - חופשה קסומה באיטליה עם בוא הסתיו

כל כך הייתי צריכה חופשה! חיכיתי לה המון זמן. כזאת חופשה אמיתית. עם נוף ירוק ומרגיע, אוכל טוב ואווירה נינוחה. היה ברור שהמקום שעונה על כל הדרישות היא לא אחרת מאיטליה! (איזה כיף לבחור יעד לחופשה. ברגע הזה, האחד, הייחודי, כמעט כל העולם פרוש לרגליך, ואת/ה, ממש כמו Gabby and Debby רק צריך לעצום את העיניים ולהניח את המקל על המפה...). אז, כאמור, הפור נפל על איטליה. בסוכות. מועד שבו החופשות של כולם מתאחדות זו עם זו.

זו הפעם הראשונה שנסענו בהרכב משפחתי חסר. ללא הנער שהפך השנה לחייל, ונשאר לשמור לנו על המדינה. הוא היה חסר מאד, ובעיקר הרגישה בחסרונו הנערה, שנסעה לבד עם הוריה, הרכב משפחתי מאתגר ביותר

משך הזמן שהוקצב היה 9 ימים בלבד, נתון בסד של חופשת סוכות וכנס בפראג אליו נשלח הגבר יום למחרת חזרתנו מאיטליה. זהו פרק זמן קצר מאד. החלטנו לבלות כמה ימים בטוסקנה ופירנצה וכיומיים וחצי ברומא, מה שהשאיר אותנו בסופו של דבר בתחושה של ״רוצים עוד!!!!״ מהכל.

הוחלט על חלוקה של כ 6 ימים בטוסקנה ועוד 3 ימים ברומא. עוד החלטה שקיבלתי היתה שבטוסקנה נלון באותו מקום, וממנו נצא ל״טיולי כוכב״. פשוט לא היה לי כח לארוז כל יום יומיים את המזוודה ולנדוד למקום חדש. המחיר, שהיה ידוע מראש, היה שנצטרך להקדיש זמן לנסיעות, אבל הנסיעות בטוסקנה אינן ארוכות, והארוכה מכולן ארכה כשעתיים ואפילו פחות, כך שזה מחיר שהיינו מוכנים לשלם ובלבד שלא לארוז ולפרוק ולנדוד ממקום למקום.

החלטה נוספת שהתקבלה (כמה החלטות צריך לקבל כשתופרים חופשה...) היתה ללון בעיר ולא בווילה ציורית. רצינו להיות במקום שיש בו תחבורה ציבורית אם נחליט להשתמש בה, ושבערב נוכל לאכול בחוץ ולא נצטרך להכין לעצמנו ארוחת ערב. אנחנו בדרך כלל מטיילים הרבה במהלך היום וקצת שוכחים את עצמנו, ולא היה לנו כח להתחיל לחפש אוכל בערב כשרעבים בין כפרים על פסגה של הר. בנוסף, הפעם היה הגבר עייף אחרי תקופה ארוכה של עבודה קשה ומייגעת, וממש לא היה לו כח לנהוג. לא היה לו כח לנהוג בלילה, לא היה לו כח לנווט או לחפש וכו׳ וכו׳. לינה בעיר צמצמה את הצורך לנהוג בלילה בחושך או בדרכים עקלקלות מעבר למה שחייבים.

אבל מכיוון שבכל זאת בטוסקנה מדובר, בחרנו ללון בעיר היפיפיה סיינה, ולא הצטערנו! סיינה קידמה את פנינו בכל בוקר בדנדון הפעמון של הכנסייה. הנוף היפה נפרש לפנינו, ומיד כשיוצאים מפתח המלון נכנסים לציור.

המלון שנבחר בסיינה היה Hotel Villa Elda מלון משפחתי קטן, שקיבל המלצות חמות ברשת. במלון 11 חדרים בלבד, המיועדים בעיקר לזוגות. אנחנו לקחנו חדר זוגי אחד וחדר 1 ליחיד עבור הנערה. חדרי המלון נקיים, רחבים ונעימים מאד. המלון נמצא במרחק של 5 דק׳ הליכה מהעיר העתיקה ואתרי התיירות המרכזיים, אולם הוא שוכן בשכונת מגורים שקטה מאד. אין למלון חניה. כלומר, יש להם מן חניה ובה 2 מקומות, והחניה בה היא על בסיס מקום פנוי. עובדי המלון תמיד שם כדי לעזור עם החניה אם יש בעיה ולא נתקלנו בכזו. צוות המלון פשוט מקסים!!! חייכן, אדיב, נעים ומוכן לעזור ולעשות את המעל ומעבר למען האורחים. מעולם לא נתקלתי ביחס כל כך מסביר פנים! הם ממש מכירים כל אורח שנמצא אצלם ונותנים יחס אישי. מאחר והזמנו 6 לילות (דרך האינטרנט) הן החליטו על דעת עצמם לצ׳פר אותנו ולתת לנו הנחה של 100 יורו, ואת זה הם אמרו לנו איך שהגענו devil. ארוחת הבוקר היא בחדר אוכל קטן ונעים בתוך המלון. הארוחה בסיסית למדי אך משביעה והיא כוללת: לחמים (שניתן לקלות לטוסטים), גבינות ונקניקים, יוגורטים בטעמים שונים, פירות, חמאה, עוגות, שתיה חמה וקרה, ביצים קשות ומיני עוגות וקינוחים. הכל טרי וריחני.

לרומא נבחר המלון Hotel relais del'opera גם כן בעזרת המלצות ברשת. גם המלון הזה היה מוצלח ביותר. מיקום מצוין, במרחק הליכה קצר מכל האטרקציות המרכזיות, נקי, שקט, עם צוות יוצא מן הכלל, אדיב שעושה מעל ומעבר למצופה כדי שהלקוח יהיה מרוצה. ארוחת הבוקר של מלון זה היתה עשירה עוד יותר וכללה בנוסף למה שהציע המלון הקודם: גם חביתה, נקניקיות, מגוון רחב של לחמים טריים וטעימים, סנדוויצ׳ונים קטנים בתוך קרואסון, בר עוגות מגוון ומגרה וירקות. צוות המלון סידר לנו כל מיני דברים קטנים ופינוקים שאפרט לגביהם בהמשך שעשו את השהיה אצלם לקלה ונוחה ונעימה.

נחתנו ברומא ביום שישי בצהרים. השמים היו אפורים עם זרזיפי גשם קלים פה ושם. ריח הגשם והרוח המעט קרירה עשו רק טוב, לנו הבאים מהחום המהביל של חודש אוקטובר הישראלי. אחרי שרשרת החיול הקבועה בשדה התעופה, וההתברברות הקבועה (אצלנו) עם ״איך לעזאזל מפעילים את הג׳י פי אס״ ואיך מבינים את ההסברים שלו על היציאה משדה התעופה, בסוף מצאנו ויצאנו, ונסענו בדרך הנכונה בערך 3 שעות, עד שסיינה היפה נגלתה לעינינו.

כאמור, התקבלנו בחום רב ע״י צוות המלון, שפינה לנו את החניה הפרטית ללילה הראשון ואף, כאמור, עשה לנו הנחה. הגענו למלון כבר בשעות הערב, וכל מה שתוכנן היה הזמנת מקום במסעדה שהוזמנה מראש בשם: La Finestra. מאחר והיינו עייפים מהטיסה, נסיעה והיום הארוך, הזמנו מונית למסעדה. מדובר במסעדה משפחתית, הנמצאת מאחורי פאלאצו פובליקו וטורה דה מנג׳ה (בגב שלהם) ברח׳ הנקרא: Piazza mercato. המסעדה התגלתה כמסעדה מצוינת שמצדיקה את ההמלצות הרבות. לא מדובר במסעדה מפוארת, אלא במטבח מקומי. כל מה שהזמנו היה מעולה בעינינו. התפריט כולל מבחר מנות פתיחה (קרוסטיני, סלט קפרזה וכד׳. כל דבר שתשימו עליו את האצבע - מעדן), מנות ראשונות (פסטות ורקים), מנות עיקריות (בשרים) ותוספות (שמתומחרות בנפרד) וכמובן אלכוהול וקינוחים נפלאים. מרק הירקות המסורתי שלהם פשוט אלוהי!! כך גם צלי בקר ברוטב עגבניות שאכלתי, ובעצם כל מנה שטעמנו (חזרנו אל המסעדה 3 פעמים, ובסוף קיבלנו מהם מתנה עט עם שם המסעדה מאחר והם כל כך שמחו שחזרנו אליהם שוב ושוב). כמובן שכל ארוחה איטלקית שמכבדת את עצמה מלווה ביין. היה כיף לשתות בלי לחשוש, כי למעט הערב הראשון הלכנו וחזרנו מ ואל המסעדה ברגל, כך שהיה מותר לשתות כמה שרוצים

בסוף הארוחה של הערב הראשון היינו עייפים ומסוחררים למדי. בבואנו לצאת מהמסעדה, הפתעה... גשם שוטף ושוצף בחוץ. ביקשנו ממנהל המסעדה להזמין מונית ואז הסתבר שקו הטל׳ נפל ולא ניתן להתקשר לתחנת המוניות... ובכלל אומר המנהל, לדעתו הכיכר הגדולה מוצפת ומאד יכול להיות שהמוניות לא נוסעות כרגע בעיר העתיקה. מה עושים? לא לקחנו את המפה נתנו לנו במלון, הגענו במונית כך שאין לנו מושג איך הגענו. מנהל המסעדה היה עמוס לקוחות. למרות זאת צוות המסעדה ניסה לעזור ולהתקשר לתחנת המוניות אך ללא הועיל. אפילו צלצנו למלון לשאול מה לעשות, גם הצוות שם ניסה לעזור אך ללא הצלחה. החלטנו לצאת החוצה ולנסות לתפוס מונית. מנהל המסעדה סימן לנו על המפה היכן נמצאת תחנת המוניות. הוא טען שהיא ממש קרובהֿ, אבל היה חושך, וגשם, ולא היה שום סיכוי שנמצא את דרכנו באמצעות המפה. יצאנו החוצה בגשם השוטף שלשמחתנו קצת נחלש. הליכה קצרה בין הסמטאות, אנו רואים מוניות חולפות על פנינו אך הן עמוסות ולא עוצרות. לבסוף הצלחנו לעצור מונית. בתוכה ישב זוג אנגלי. הם הסכימו בשמחה לקחת אותנו טרמפ יחד איתם במונית, ואפילו עשו סיבוב למעננו כדי שנגיע בשלום למלון. האנשים באיטליה כולם האירו לנו פנים ביום הראשון ולמעשה כל הטיול באיטליה. הם היו חביבים ואדיבים ונדיבים וזה היה כיף גדול.

חזרנו אל המלון החמים והנעים שלנו, ונפלנו לשינה עמוקה, טובה, כזאת מכל הלב, שיש רק בחופשה נטולת דאגות.