33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

הלכות התפילה בחג סוכות

 

הלכות התפילה בחג סוכות

 

 

×?×?צא×? ×?מ×?× ×? ×¢×?×?ר ×?מ×?× ×?×? ×?×₪×?ל×?×? ×?ס×?×?×?

 

 

א. אחרי חזרת השליח ציבור בשחרית נוטלים את הלולב, וביום הראשון מברך שתי ברכות "על נטילת לולב"  ו"שהחיינו". והאר"י הקדוש כתב שיש ענין לברך על ארבעת המינים בסוכה [תרמד א-כפה"ח ס"ק ג].

ב. אומרים הלל בברכה, כל ימי החג בין ציבור ליחיד. ואסור להפסיק בו אלא כמו קריאת שמע וברכותיה, דהינו לחמישה אמנים של קדיש, קדושה וברכו [תרמד א]. ואם לא היה לו לולב, ובאמצע ההלל הביאו לו ארבע מינים, מפסיק ומברך ומנענע, וימשיך ההלל [ילק"י ח"ה קסח].

ג. ביום טוב ראשון מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קורא בפרשת שור או כשב (כבש) בפרשת אמור, והשני קורא את מוסף היום [תרנט א]. ובשאר הימים קורא את מוסף החג, וחוזרים כל העולים על עליה זו [תרסג א]. ואם אין לוי, חוזר הכהן על קריאה זאת פעמים [ילק"י ח"ה קמח].

ד. נוהגים לשים ספר תורה על הבימה, ולהקיף עם הלולב בכל יום פעם אחת, ובהושענא רבה שבע פעמים [תרס א]. ודעת מרן שיעשה ההקפה אף מי שאין לו לולב, אך הרב חיד"א הביא שלפי המקובלים לא יקיף ללא לולב. וכדאי שיקח לולב מאדם אחר ויקיף [תרס ב-כפה"ח ס"ק יג]. ובשבת, כתב מרן שיאמרו ההקפות, אך מנהג ירושלים שאין אומרים [תרס ג-כפה"ח ס"ק כג].

ה. בחול המועד אחר קריאת התורה מנהג ירושלים לומר: אשרי, ובא לציון, בית יעקב ושיר של יום, ומשמיטים את המילים "השיר שהיו הלויים אומרים בבית המקדש". ואת מזמור החג אומרים אחר תפילת מוסף [כפה"ח או"ח קלב ס"ק כה].

ו. יום שביעי נקרא יום הושענא רבה. ומרבים בו בתפילה על המים ומקיפים התיבה ז' פעמים [תרס"ד א']. ונוהגים לקחת חמישה בדי ערבה ולחבוט בקרקע חמישה פעמים [שם כפה"ח ס"ק לג']. ואינה ניטלת אלא לבדה [תרסד ה]. ואין מברכים על חבטתה, ולכך בנוסח הלשם יחוד ראוי לומר מנהג נביאים, ולא יסוד נביאים, ולכתחילה לא יקח את הערבה שבלולב. ורק אם לא משיג יסמוך על המקילים, וזאת אחר שיתיר אוגדו של לולב. ולמעשה יכול אדם לקחת את בדי הערבה שחבט בהם חברו ולקיים בהם את המצוה [ה"ע ח"ב רצו ורצז].

ז. מנהג "בית א-ל" שאחרי חבטת ערבה פותחים את ההיכל ואומרים "נשמת כל חי" ללא הברכה, ומקבלים בלא נדר שגם לשנה הבאה יעשו כן [תרסד כפה"ח לט'].

ח. בשמיני עצרת אומר את "יום שמיני עצרת הזה", ואם טעה ואמר "חג הסוכות", חוזר ומתקן לשונו. ואם נזכר אחרי שחתם את הברכה, כל עוד שלא גמר תפילת העמידה חוזר לאתה בחרתנו, ואם סיים חוזר על העמידה. וכן בקידוש, אם טעה לא יצא ידי חובה וחוזר על הקידוש [ה"ע ח"ב ש-שא].

ט. נהגו ביום שמחת תורה להרבות בשמחתה של תורה, ומקיפים התיבה שבע פעמים עם הספר תורה [תרסט א]. ואף שאין מספקים ומטפחין בשבת ויום טוב, בשמחת תורה מותר, ואפילו חל בשבת [ילק"י ח"ה קפט].

י. נהגו שלא לומר ודוי ונפילת אפים עד ב' בחשון [שם]. 

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות נענוע לולב\

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת