33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

מנהגי ערב יום כפור

 

מנהגי ערב יום כפור

 

 

×?×?צא×? ×?מ×?× ×? ×¢×?×?ר ×?מ×?× ×?×? של ×?×?ם ×?×?×₪×?ר

 

 

א. מצוה להרבות באכילה בערב יום כפור, ודרשו זאת חז"ל מהפסוק: "ועניתם את-נפשותיכם בתשעה לחודש בערב". וכי בתשיעי מתענים, והלא בעשירי מתענים. אלא לומר לך כל האוכל בתשיעי מעלה עליו הכתוב כאלו צם תשיעי ועשירי. ונתנו טעם לזה כדי שיהא לו כח לצום, וכן שעל ידי כן יהא לו מצב רוח טוב למחול לסובבים אותו [ח"ע י"נ רל].

ב. ישנה מחלוקת אם מתענים תענית חלום בערב יום כפור, ולהלכה הדבר אסור. ויש אומרים שכל העושה מלאכה בערב כפור, אינו רואה סימן ברכה, וגם לא יעבוד כדי שיהא פנוי לאכילה ושתיה. ועקר המצוה היא ביום ולא בלילה [שם רלז]. וגם לנשים יש מצוה לאכול בערב כפור, ואין זה בכלל מצות עשה שהזמן גרמא.

ג. בערב כפור אין לאכול דגים ורק בבוקר אפשר, וכן לא יאכלו מאכלים מתובלים הרבה, שום צלוי, ביצים ובשר שמן, שכל דברים אלו מרבים את הזרע [שם רלט-רמ].

ד. מרבים בסליחות בליל ערב יום כפור, אך לא ביום, שאין אומרים ודוי בערב כפור. ומנהג הספרדים שאומרים מזמור לתודה בשחרית, ושלא כדברי הרמ"א. ואין אומרים ודוי, נפילת אפים, יענך ותפילה לדוד. ונוהגים לעשות התרת נדרים אחר הסליחות [שם רכט].

ה. טוב הדבר לטבול בערב כפור, ומי שאינו יכול, יערה על עצמו ט' קבין מים, שהם כשתים עשרה וחצי ליטר. ואפשר על ידי פתיחת הברז עליו בשעור זה. ולכתחילה כדאי להחמיר בחוצצי טבילה, אך אין חיוב [שם רמה-רמו].

ו. יש נוהגים לומר ודוי במקוה, אך במקואות החמים הדבר אסור. ויש נוהגים ללקות ארבעים מלקויות, והאר"י כתב ארבע מלקויות, ומנהג זה לא פשט אצל הספרדים [שם רמח].

ז. מקפידים להתפלל תפילת מנחה קודם סעודה המפסקת, ואומרים ודוי בתפילת הלחש, אך לא בחזרת השליח צבור [שם רמט].

ח. צריך להפסיק לאכול ולשתות מבעוד יום כדי להוסיף מחול על הקודש, ונאסר אף במלאכות מדרבנן. ומכל מקום אף אם גמר סעודתו מבעוד יום וברך ברכת המזון, אין הדבר אומר שקבל עליו את הצום, עד שיקבלהו בפרוש. וכפה"ח כתב שטוב שיפרש בפיו שאינו מקבל הצום [שם רנה].

ט. הדלקת נרות בערב כפור תלוי במנהג המקומות, והמדליקות מברכות קודם ההדלקה "להדליק נר של יום הכפורים". אך לא יברכו שהחינו, משום שאם מברכות למעשה כבר קבלו עליהם "יום הכפורים", ואם כן נמצא שמדליקה ביום כפור. לכך יברכו שהחינו רק בבית הכנסת עם כל הקהל [שם רנו-רנז].

י. מצוה לכבד את יום הכפורים בבגדים נאים, ושיהא שלחנו ערוך כמו בשבת [שם רנט].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת