00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

את ואני מבשלים צבעוני

סלט קינואה וסלק

סלט בריא בריא בריא - גם קינואה, עם הערכים התזונתיים הגבוהים שלה, וגם סלק, שיש בו המון ויטמינים. 

חומרים (ל- 4 מנות):

לסלט:

1 כוס קינואה

2 סלקים מגוררים (אפשר להשתמש בסלקים בוואקום, ואז יש להם מרקם רך)

1/4 כוס פטרוזיליה קצוצה

לרוטב:

1/4 כוס שמן זית

1 כף מיץ לימון

1 שן שום מעוכה

מלח ופלפל

הכנה: 

מבשלים את הקינואה כמו פסטה - מרתיחים הרבה מים בסיר, מכניסים את הקינואה ומבשלים 10 דקות, עד שהקינואה רכה. 

כשהקינואה מוכנה, מסננים ומצננים בקערה.

מוסיפים לקערה את הסלקים המגוררים ומערבבים. 

בצנצנת קטנה מערבבים את חומרי הרוטב ושופכים על הסלט בקערה. 

מגישים פושר או קר. 

גיוונים ותוספות:

אפשר להשתמש בקינואה בכל מיני צבעים, או להחליף אותה בבורגול או בקוסקוס.

אפשר להוסיף נענע, או להחליף את הפטרוזיליה בריחן או בכוסברה. 

אז מה יש בסלט

בקינואה יש אחוז גבוה של חלבון ואחוז נמוך של שומן. בניגוד לחיטה (בורגול) אין בקינואה גלוטן. קינואה היא מקור מצויין לעמילן, שהוא פחמימה מרוכבת, המתפרקת לאט ותורמת לתחושת שובע. בקינואה יש סיבים מסיסים שמאטים ספיגה של שומן. יש בה ויטמינים כמו C ו- E, שהם נוגדי חימצון, וקומפלקס B, שמסייע במניעת מחלות לב, מינרלים, כמו ברזל, סידן וזרחן (שטובים למניעת אנמיה ולעצמות) וחומצות שומן חיוניות. 

בסלק יש ויטמינים רבים, כמו A (טוב לעיניים), B (טוב ללב ולכלי הדם) ו- C (טוב למערכת החיסון), וכן מינרלים כמו ברזל, סידן, זרחן, מגנזיום ואשלגן.

בתאבון!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יעל ענבר1 אלא אם צויין אחרת