33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 23] – הלכות שמירת לשון

 

הלכות שמירת לשון

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של שמירת לשון

 

 

הלכה ראשונה

הממעיט בכושרו של אומן ובעל מלאכה.

בדרך כלל אסור לומר על בעל מלאכה או בעל מקצוע כלשהו כי הוא אינו יעיל במלאכתו או שאינו מומחה במקצועו. רק כאשר המטרה היחידה היא למנוע הפסד, מותר הדבר, וגם זאת לפי התנאים המובאים בהילכות רכילות [בעה"י נלמד בהמשך].

 

הלכה שניה

לספר על מחלה או חולשה גופנית של הזולת.

אין לספר על הזולת כי הוא אדם חולני או חלש מבחינה גופנית. דברים אלו יכולים לגרום לו נזק. אמנם, מחלה וחולשה גופנית אינם באשמת האיש ואין בהם בושה, אולם פרסום הדבר יכול להזיק לו בענינים שונים כגון, מציאת עבודה או שדוך.

 

הלכה שלישית

לומר על הזולת כי הוא איש עני.

אין לספר על אדם כי הוא עני וחסר אמצעים. דבר זה יכול לגרום לו נזק או קשיים, כגון אם ירצה לקנות באשראי ויסרבו לו בשל כך. מובן שדין זה תלוי במצבים שונים. לפעמים גורמים לאדם נזק דוקא כשאומרים עליו שהוא אינו עני. לדוגמא, האומר על נצרך, המתפרנס מן הצדקה או מקבץ נדבות, שהוא אינו עני, עלול לגרום בדבריו שאנשים ימנעו מלתמוך בו.

 

הלכה רביעית

דיבורים הנחשבים לשון-הרע בנסיבות מסוימות.

לשון-הרע הוא לפעמים דבר יחסי. ישנם בטויים האמורים להשתמע כדברי שבח על אדם אחד, בעוד שכשהם נאמרים על אדם אחר הם משתמעים כדברי גנאי. מובן, על כן, כי הקביעה אם הדברים הם לשון-הרע אם לאו, תלויה באיש שעליו דברו.

המדבר לשון-הרע אינו יכול לתרץ עצמו בטענה: "לי לא היה איכפת אם מישהו היה אומר אותם דברים עלי", או: "אני גם כן הייתי עושה אותו מעשה". אם לגבי האיש שעליו דיבר הם דברי גנאי, דבריו נחשבים לשון-הרע.

 

הנזהר בלשונו – כמה שכרו עצום!

 

לסיום תפילה לשמירת לשון:

רבונו של עולם, יהי רצון מלפניך, אל רחום וחנון, שתזכינו היום ובכל יום לשמור פינו ולשונינו מלשון-הרע ורכילות ומקבלתם. ונזהר מלדבר אפילו על איש יחידי, וכל שכן מלדבר על כלל ישראל או על חלק מהם. וכל שכן מלהתרעם על מדותיו של הקדוש ברוך הוא. וניזהר מלדבר דברי שקר, חנופה, ליצנות, מחלוקת, כעס, גאווה, אונאת-דברים, הלבנת-פנים, וכל דברים אסורים. וזכינו שלא לדבר כי-אם דבר הצריך לעינייני גופינו או נפשינו. ושיהיו כל מעשינו לשם שמיםאמן!

 

 

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת