33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

דברי חיזוק, רגע לפני צום ט' באב

 

דברי חיזוק, רגע לפני צום ט' באב

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות תשעה באב

 

 

חודש "אב" מסמל את החורבן. צרות רבות ורעות ניתכו על ראשו של עם ישראל בחודש זה. חכמינו מנו חמישה: ביום ט' באב נגזר על כל דור המדבר שימותו שם ולא ייכנסו לארץ ישראל. באותו היום בשנת ג' אלפים של"ח, בימי צדקיהו, נחרב בית המקדש הראשון שבנה שלמה המלך. ארבע מאות ותשעים שנה לאחר מכן נחרב – בימי רבן יוחנן בן זכאי – גם הבית השני. חמישים ושתיים שנה לאחר מכן נחרבה גם העיר הגדולה "ביתר" והרגו האויבים בתושבים ושפכו דמם כמים. ביום זה נחרשה ירושלים בידי האוייב האכזר.

לכל אורך הגלות נכפלו ביום זה צרות רבות. גם "גירוש ספרד" בשנת תרנ"ב חל ביום ט' באב, ורבבות בני הקהילה הגדולה לאלקים והמאושרת ביותר בגולת ישראל יצאו לארצות נכר והופקדו בדרכם לשבי, לביזה, לחרב ולגלי-הים.

אין יהודי בעולם, שעינו לא תזיל דמעה ביום הזה על כל הקורות אותנו. אם במגילת איכה ובתיאור תמונות האימים של הנביא ירמיה ע"ה שאין להם אח-ורע בהיסטורית העמים, ואם בקריאת הקינות. כל קינה מספרת על מקרה מזעזע יותר מחברו; על חנה ושבעת בניה, על עשרת גדולי ישראל שנהרגו ע"י המלכות, על גזירות ת"ח ות"ט, על גירוש ספרד, או על השואה האחרונה שבדורנו שעלתה על כולנו, וטרם מצאה את בטוייה במגילת ספר, או בקובץ קינות.

אבל נדע ונאמין, שדמעות אלה יקרות מאד בעיני הבורא ברוך הוא, מפני שהן הן הביטוי העמוק ביותר של הקשר שבינינו לבינו, שבינינו לשארית עם ישראל, ושבינינו אל הקודש והמקדש. ומסופר על הצדיק הגדול רבי יהודה אסאד זצ"ל שנהג לאסוף את כל הדמעות שנזלו מעיניו בשעת תיקון חצות, מרוב צער על חורבן בית המקדש, ונתן אותם לתוך בקבוק מיוחד. בדמעות אלה היה פועל ישועות רבות, ומרפא כל תחלואי הנדכאים שצבאו על פתחו.

גם בדורות האחרונים הקפידו מאד בכל בית ישראל במנהגי האבילות, ופסק השו"ע או"ח (א'-ד') כי "ראוי לכל ירא שמים להיות מיצר ודואג על החורבן", ויש שנהגו בזמן "בין המצרים" ליתן אפר במקום הנחת תפילין, הן ביום והן בלילה, ולשבת על יד המזוזה ולומר סדר תיקון חצות. "אמנם לא המעשה הוא העיקר, רק צריך להיות עין במר בוכה, ולב נשבר… על צער השמים. והכל לפי הידיעה, לפי רוב האהבה ולפי זכות הנשמה…" [פלא יועץ]

אבל השאלה הגדולה… עד מתי? הלעולם תאכל חרב הלעולם נעמוד בסכנות רוחניות ופיסיות ללא סוף ותכלית? מעניין, שהוויכוח הזה הינו ישן נושן… ושאלות אלה שאל אבינו הראשון אברהם להקב"ה. וכך האם דסרי התלמוד. [מנחות נג:]

"אמר ר' יצחק, בשעה שחרב בית המקדש, מצאו לאברהם עומד אמר לו: מה לידידי בביתי? אמר לו: על עסקי בני באתי. אמר לו: בניך חטאו וגלו… מיד הניח [אברהם] ידו על ראשו והיה צועק ובוכה ואמר: שמא ח"ו אין להם תקנה?… יצאה בת-קול ואמרה לו: זית רענן יפי פרי תואר קרא ה' שמך. מה זית אחריתו בסופו אף ישראל אחריתן בסופן… אמר ריב"ל: למה נמשלו ישראל לזית? מה זית אין עליו נושרים לא בימות החמה ולא בימות הגשמים, אף ישראל אין להם בטלה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. אמר ר"י: למה נמשלו ישראל לזית? מה זית אינו מוציא שמנו רק על ידי כתישה כך ישראל אינם חוזרים למוטב רק על ידי ייסורים".

גם אברהם אבינו – המאמין הגדול – בראותו את כל הקורות אותנו החל לבכות ולשאול: שמא אין תקנה לבני ח"ו? והתגובה של הקב"ה היא: "פרי הזית…"

רמז לו בזה על שלשה קוים אופייניים לעם ישראל ואין עם זולתו שהדברים האלה נתאמתו כל כך לאורך כל ההיסטוריה שלהם: א. הזית אין עליו נושרים לא בקיץ ולא בחורף, ללמדנו שקיומו הפיסי של עם ישראל לא היה ולא יהיה מוטל בספק לעולם לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. ומי כמונו יודע עד כמה הדברים האלה נכונים! מי הוא זה ואיזהו העם שעבר מחצית מגלגוליו של העם הזה ועודנו חי וקיים? ב. הזית מוציא את שמנו רק על ידי כתישה, כך ישראל לא ייטיבו דרכיהם ולא ימצו את כל היכולת שבהם אלא ע"י ייסורין, כי רק מתוך השחיקה המתמדת בגלגלי ההיסטוריה יבואו להרים עיניהם כלפי הקב"ה המושיע והמרחם היחיד והאחרון. ג. מה הזית תחילתו מר וסופו מתוק, כך ישראל התיקון הגדול שלהם יהיה רק לבסוף, או אז תתגלה גדולתם הן ברוחניות והן בגשמיות בצורה כה מפתיעה, עד כדי כך שגם אנו נופתע לראות איך ומה השיג העם הזה, באילו דרכים ובאילו נסיבות, ולא נאמין למראה עינינו, וכדברי דוד המלך "בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים" האם זהו העם הנענה והנדכה משך אלפיים שנות גלות? בימות המשיח, העצמה רוחנית של עם ישראל תגבר עד כדי כך שיסתלק היצר הרע מן העולם ויטו כל בני האדם בלב אחד לעבוד את הבורא ברוך הוא. מי בדורנו יכול לדמיין לעצמו את המהפך הגדול הזה במפת העולם ולבו לא ירעד בציפייה דרוכה, ושפתיו לא יפתחו בתפילה: "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך…"

ומה נפלא הוא הרמז שמסרו לנו חכמינו, כי על פי סדר האותיות א"ת ב"ש, הרי ביום שחל ראשון של פסח חל גם יום תשעה באב. והדבר פשוט כי תחילת גאולתנו בפסח, וסוף הגאולה בט' באב, והמעגל כביכול נסגר מאלף שהיא ראש האותיות עד תי"ו אבל כיון שאין סוף ח"ו לגאולתנו, הרי שהסוף הופך להיות תחילה, ובחשכת היום הזה מפציע אורו של משיח. וכבר כתב המקובל מהרח"ו זצ"ל כי ביום תשעה באב בשעת מנחה נולד המשיח, והמעגל חוזר ונפתח. והמנהג בהרבה קהילות שהנשים מתעסקות בשטיפת הבית בכל כוחן אחרי חצות ביום ט' באב וחיזקו ידיהם, כדי לקבוע אמונת הגאולה ולא יתייאשו ח"ו (ברכ"י)

גם בימים טרופים אלה, כשמתנהלת מלחמת עצבים נגד ישראל ושנאת ישראל גוברת בעולם כולו תחת מסכים שונים, אנחנו נמשיך להאמין כי לא ינום ולא יישן שומר ישראל, והוא ישמור את שארית ישראל ויביא לנו במהרה את הגאולה השלמה במהרה בימנו אמן.

 

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת