33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 24] – הלכות שבת – מלאכת תופר וקורע

 

יותר משאנו שומרים את השבת – השבת שומרת עלינו

הלכות שבת – מלאכת תופר וקורע

 

 

 

 

א. התופר שתי תפירות בשבת, חייב משום מלאכת תופר, וזה רק אם קשר את שני צידי החוט. דאם לא כן לא הוי של קימא, והוי מדרבנן. ושלוש תפירות הוי של קימא. וכן הקורע בגד על מנת לתפור, מסתבר ששעורו קרע של שתי תפירות [ילק"י ד/ה עמוד קלז].

ב. תפירה שחייב זה בחוט, אבל ברוכסן, כפתורים, קרסים, סקוטש, תיק תק וכדומה, שהוי דבר העומד לפרוק, לא הוי תופר, ומותר בשבת [ילק"י ד/ה קמ']. וכן בסיכת בטחון, אפילו תחבה פעמיים שלוש, מותר [ה"ע ח"ד עמוד רכט].

ג. חוט של תפירה שנפתח, אסור למתחו משום תופר [שמ' ו'], ולדעת הרמב"ם חייב חטאת [שם כפה"ח ס"ק נו'].

ד. חוט שמהדק את הבגד, אסור למתחו אלא אם כן יהיו הנקבים רחבים קצת, ומתוקנים בתפירה בעגול [שמ' ד'], שאין הבדל בין תפירה ליום אחד או תפירה עולמית [שם כפה"ח ס"ק סב']. ושרוך שיש בכובעי מעילי גשם או מעילים שהדרך לפותחם ולסוגרם על ידי שרוך וזה רחב, מותר [ילק"י ד/ה קמ']. וכן בשרוך של נעליים, במידה וזה רחב, מותר אף לשימו בשבת [ה"ע ח"ד רכט].

ה. המדבק ניירות או עורות וכיוצא בזה, הרי זה תולדת תופר, וחייב. וכן המפרק ניירות דבוקים ולא נתכוון לקלקל, הרי זה תולדת קורע, וחייב [שמ' יד']. ולפי זה טיטולים שהדבקתם היא לא לקיום, אין איסור לא לפתיחתם ולא בהדבקתם [ה"ע ח"ד רל']. ומכל מקום צריך ליזהר שבגמר השימוש קודם הזריקה לאשפה, לא ידביקם ששם זאת הדבקה עולמית [שם רלב].

ו. אסור לחתוך נייר בשבת, ולכך צריך להכין נייר טואלט חתוך מערב שבת, ויש בדין זה מחלוקת אם איסור זה מדאורייתא מדין מקרע, או מדרבנן משום שהוי כמתקן כלי, וכך נקטינן עיקר להלכה [ט"ה ח"ב עמוד שמב]. ולכן במידה ואין לו נייר חתוך, מותר לו לקרוע בשנוי במרפקו וכדומה, וישתדל לא לחתוך בחורים [ילק"י ד/ה קמו].

ז. לפתוח שקיות מזון כדי לקחת אוכל, מותר אם זה דרך השחתה, כי ממילא זורקים את השקיות, ואין דרך לעשותה כלי [שם קמח].

 

 

 

השבת היא מקור הברכה, יהי רצון שנשמור שבת כהלכתה, אמן!

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת