33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 22] – הלכות שבת – מלאכת גוזז

 

יותר משאנו שומרים את השבת – השבת שומרת עלינו

הלכות שבת – מלאכת גוזז

 

 

 

 

א. אסור ליטול שערו או צפורניו בין ביד או בכלי בין לעצמו בין לאחרים. ועל שתי שערות חייב מדאורייתא. ואם זה לבנות מתוך שחורות, חייב אפילו על אחת. ודבר זה גם ביום חול אסור לאיש, משום "לא ילבש" [או"ח סימן שמ' א']. ואם תלש שערה אחת, חיובו מדרבנן [ה"ע ח"ד עמוד רלב].

ב. מלאכת גוזז שונה משאר מלאכות, שאפילו אינו צריך לשערות וצפרנים שהוא זורקם, חייב, אף על גב שהוי מלאכה שאינה צריכה לגופא. ויש חולקים בזה ואומרים דוקא כשצריך לגופו. ויש מפרשים בדבריהם שלצורך הכונה כאן למקום שנתלשו הימנו, דהינו ליפותו, או שיהא אפשר לשחוט, אבל לא לצורך אחר [ה"ע ח"ד רלז' במקורות].

ג. מותר בשבת לקנח צואת החוטם, אף על גב שהיא יבשה ויש חשש שיתלשו שערות על ידי כך, ואפילו יהא בגדר פסיק רשיא, יש להקל [שם רלד]. וכן פלסטר הדבוק בגופו שכאשר מוציאים אותו עלול להיות שיתלשו שערות, הדבר מותר בשבת [שם רלה].

ד. מותר לתלוש מעוף מבושל נוצות הנשארות בו שאין דרך תלישה במבושל, וגם אין בזה משום עוקר דבר מגדולו, שהרי אינו יונק [שם].

ה. אשה שחל ליל טבילתה בליל שבת ושכחה לגזוז צפרניה, לכתחילה תאמר לנכרית שהיא תגזוז צפרניה, שהוי שבות דשבות (1) במקום מצוה. ואם אי אפשר על ידי נכרית, תנקר תחת צפרניה היטב ותטבול [שם רלז].

ו. אסור להסתרק בשבת מכיון שמשיר נימין המדולדלים, ורק אם מסדר שערו על ידי מברשת רכה, מותר [ילק"י ד/ה עמוד קט'].

ז. אסור לתלוש חתיכות עור הפורשות ממנו [ה"ע ח"ד רלו].

 

 

ביאור מושגים:

(1) שבות דשבות -

"שבות" משמעו איסור דרבנן. 
"שבות דשבות" משמעו דבר העשוי להיות אסור רק אם נקבל על עצמנו שני איסורי דרבנן. דוגמה לדבר: עשיית מלאכה שלא לצורך מטרתה המקורית הנקראת מלאכה שאינה צריכה לגופה והיא נקראת שבות. עשיית אותה מלאכה בגרמא (2) היא כבר שבות דשבות, שנוטים להקל בו במצבים מסוימים (מאת: הרב יובל שרלו).

 

(2) גרמא –

גרמא פירושו שעכשיו לא תעשה המלאכה עד אשר יעשה מעשה אחר ותעשה המלאכה, כגון נותן כלי חרס מלאים מים סביב האש, ועל ידי שתגיע האש ותפקיע אותם תכבה האש (מאת: הרב תורן שליטא).

 

 

השבת היא מקור הברכה, יהי רצון שנשמור שבת כהלכתה, אמן!

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת