33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

הלכות – מנהגי ערב תשעה באב

 

הלכות – מנהגי ערב תשעה באב

 

 

 

 

א. אין אומרים תחנון בתפילה ערב תשעה באב משום שנקרא מועד שנאמר "קרא עלי מועד לשבור בחורי", ואומרים תקון חצות. ואם חל בשבת, אין אומרים "צדקתך" [ילק"י ח"ה תקעו].

ב. כתב הרמ"א שנוהגים שלא ללמוד תורה בערב תשעה באב מחצות היום, ואפילו בשבת ערב תשעה באב, והאחרונים נחלקו עליו. ולכך לכתחילה ילמד בדברים המותרים בתשעה באב, אך אם יש לו צער מזה, ילמד מה שברצונו כדרכו. אבל ביום שבת יכול לכתחילה ללמוד מה שברצונו, והמחמיר ללמוד דברים המותרים בתשעה באב, תבוא עליו ברכה [ה"ע ח"ב קנ]. ולא ילך לטייל בערב תשעה באב, קל וחומר בתשעה באב עצמו [ילק"י ח"ה תקעו].

ג. סעודה המפסקת שקודם התענית אסור מדינא לאכול בשר ולשתות יין, ונהגו להחמיר שלא לאכול גם דגים. כן אסרו חכמים לאכול שני סוגי תבשילים, ואפילו ביצה רכה וביצה קשה, או צלוי ומבושל ומטוגן, נחשבים כשני תבשילים. אבל אם בישל מחוסר מקום בשני סירים, נחשב כתבשיל אחד [ה"ע ח"ב קנא].

ד. תבשיל העשוי מכמה מרכיבים וכך הדרך לבשלו כל השנה, נחשב לתבשיל אחד. וביצה ועדשים אפילו ששניהם מאכל אבלים, מכל מקום הוי שני תבשילים. ואפילו טרפם [ערבבם] יחד אין הדבר מותר, אלא אם כן כך הדרך לבשלו [שם קנב].

ה. ירקות חיים יכול לאכול כמה סוגים, ואם בישלם אסור. וגבינה דינה כדבר חי, אפילו שזה מפוסטר. וכבושים אין דינם כמבושל [ח"ע א"ת רנה]. ולגבי שתית תה וקפה, יש מחלוקת אם להחשיבם כתבשיל, וטוב שלא לשתותם בסעודה המפסקת. וכללית ראוי לכל אדם שימעט הנאותיו ויסתפק במועט בסעודה המפסקת, כמובא בגמרא על רבי יהודה בן אילעי, שהיה אוכל פת חרבה במלח ושותה מעט מים, ויושב בין תנור לכירים, ודומה כמי שמתו מוטל לפניו [שם רסח].

ו. בסעודה המפסקת נהגו לשבת על הקרקע. אך לא ישבו על הקרקע ממש, אלא ישימו מחצלת, וגם נשים יעשו כן. ואם הקרקע מרוצפת באבנים או נסרים, אפשר לשבת ללא מחצלת [ה"ע ח"ב קנב]. ולא ישבו שלושה יחדיו, שלא יתחייבו בזימון [ילק"י ח"ה תקעו].

ז. סעודה המפסקת היא הסעודה האחרונה לפני הצום, ובתנאי שנעשית אחר חצות היום. אך אם מתכונן לאכול עוד סעודה, או שאוכל קודם חצות היום, אין לה דין סעודה המפסקת [שם].

ח. אחר שגמר את הסעודה אין הצום מתחיל אלא אם כן קיבל עליו מפורש את הצום. וטוב שיאמר מפורש שאין הוא מקבל את הצום עד השקיעה. וקבלת התענית מועילה לכל מחוץ לנעילת הסנדל אם הוא עליו [ת"ה תענית רמג].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת