33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

העולם של שרית

כשהשינה ממני והלאה...גם שנתך נודדת??ברוך הבא למועדון ציפורי הלילה

05/08/2016
כשהשינה ממני והלאה...גם שנתך נודדת??ברוך הבא למועד...

יש את הנושאים האלה שפשוט לא מדברים עליהם...הם קיימים אבל...ש... אולי החשש ממה יגידו,אולי כדי לא להראות מוזרים...אחד מהנושאים האלה הם נדודי שינה.

בתור אחת שלא זקוקה ליותר משלוש-ארבע שעות  שינה בלילה ומבלה רבות ברשתות החברתיות בלילות יוצא לי לפגוש אנשים רבים ש..ערים בלילה.ציפורי לילה ממש...יצא לי לדבר עם רבים מהם והתסכול מבצבץ מכל מילה.

משתפת אתכם במה ששלומית,מעצבת שיער סיפרה לי:
"השעון הביולוגי שלי נדפק לי מאז הלידה הרביעית שלי. ואני לא מצליחה לשנות אותו.
לא משנה כמה קשה עבדתי במשך היום(ותאמינו לי שאני עובדת קשה מאד במספרה!!). אני עובדת בבית ובחוץ ואף פעם (!) לא נחה צהריים.

יש לי ארבעה ילדים שכל אחד מהם דורש את מירב תשומת ליבי ואני משתדלת לתת לכל אחד מהם את המקסימום האפשרי,שלא לדבר על בעלי שמגיע בסביבות השעה 9 בערב ואז אני פנויה גם אליו...ועם כל זה-לא נרדמת! אה שכחת לציין שאני מהמרוקאיות האלה..חולות הניקיון...אז לפני שאני עולה למיטה אני מעבירה שטיפה יסודית (אלא מה),הכיור מצוחצח והבית מתוקתק...ועדיין...לא נרדמת...
לא משנה גם באיזו שעה עליתי לישון, אחת עשרה או שתיים עשרה פלוס.אני מסתובבת מצד לצד,עושה לייקים בפייסבוק ובאינסטגרם,קוראת חדשות ו...נרדמת סוף כל סוף...אבל
אני תמיד מתעוררת בארבע - גג ארבע וחצי. מתגלגלת כמו על הגריל. מתה לחזור לישון ולא נרדמת.
לפעמים אני נרדמת חזרה בסביבות רבע לשש לאיזה רבע שעה. אבל לרוב לא מצליחה להירדם חזרה. וכך אני ערה מארבע וחצי - חמש בבוקר עד הלילה הבא.
בדרך כלל בשעה שש, ולפעמים עוד קודם, אני נשברת וקמה מהמיטה. מתחילה להכין כריכים וארוחות בוקר, כביסות ושותה המון קפה אבל אני הרוגה מעייפות!!! ולקראת סופשבוע קורה לי שאני ממש בוכה מרוב חולשה ועייפות - בלי סיבה מוצדקת לבכי."

אז מה ניתן לעשות במקרה של נדודי שינה חולפים או כרוניים?

אספתי לכם עצות וטיפים אבל שימו לב,המידע והעצות שניתנים פה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי!ונכתבו מנסיון ופרקטיקה אישית בלבד.

  • תנסו אולי לשתות חלב חם עם דבש לפני השינה
  • לפעמים מדובר על תופעה של חוסר במגנזיום או סידן ואפילו בויטמין B12  וניתן לקחת תוסף טבעי.
  • רצוי לעשות בדיקות דם לבדיקת בלוטת התריס או בעיות הורמונאליות שניתן לפתור אותן בסיוע של כדור מתאים.
  • פעמים רבות לחץ וחרדה גורמים לאי שקט ומטבע הדברים גם להפרעות בשינה,אפשר לשמוע מוסיקה מרגיעה,להתחיל לעשות יוגה ואפילו למי שמתגורר בסמיכות לחוף הים לעשות טיול רגלי קצר.
  • נסו להוריד לגמרי מהתפריט צריכת קפאין. יש מצב שתופתעו...
  • נסו אולי ללכת לישון יותר מוקדם. כבו אורות בבית מ 10 בערב וכו. אל תשימו מנורת לילה בחדר. והכי חשוב-פחות להיות בפלאפון.. לפחות בזמן שלפני השינה.. נערך לא מזמן  מחקר שהאורות המלאכותיים- מנורות.. מחשב פלאפון וכדומה עושים נדודי שינה.

יש לכם עצות נוספות?

משהו מהעצות פה עבד?

אשמח לשמוע ממכם...ועכשו? התעייפתי...זזתי לישון! חלומות פז

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל shirsa5 אלא אם צויין אחרת