33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 65] – לקט אמרות – דברי חיזוק לשמירת לשון

 

לקט אמרות – דברי חיזוק לשמירת לשון

 

 

 

 

מצוה לעצור בעד מחלוקת

מצוה גדולה היא להשקיט המחלוקת ולהשלים בין היריבים. על זה נאמר [תהלים לד, טו]: "בקש שלום ורדפהו". שכוונת הפסוק, כי יש לבקש שלום ולרדוף אחריו גם אם הוא נראה מתרחק. מי שניסה פעמים רבות למנוע מחלוקת ולא עלתה בידו, אל יתייאש ואל יחדול מכך, אלא ינסה שוב ושוב עד שיצליח להשכין שלום בין הניצים.

 

התרצה לאבד חלק מימי חייך

אין לך אדם בעולם המוכן לקצר את ימי חייו, ואף-על-פי-כן רבים הם המאבדים את זמנם על-ידי שיחות בטלות ודברי הבאי. מי שיתבונן בדבר ויצרף את חשבון השעות האבודות יווכח עד מה גדולה האבידה. שעה אבודה אחת ביום מגיעה לידי 350 שעות בשנה. ידוע מאמר החכם: "אין לך דבר שהוא כה אבוד כמו זמן שאבד". ואמת גדולה היא, כי כסף שאבד ניתן להשיבו, לא כן זמן אבוד – הוא אבידה נצחית. הנוצר לשונו מרע, טבעו שהוא ממעט בדבורים מיותרים, ועל-כן נשאר לו די זמן פנוי ללימוד התורה וקיום מצוותיה.

 

התרופה של דוד המלך, עליו השלום

יש המתיאשים משמירת הלשון, בראותם כיצד רבים מתרשלים בה ונדמה להם כי אין אדם היכול לעמוד במצוה זו. אך האמנם יש הצדקה לרפיון זה? משל למה הדבר דומה – לעיר שכל תושביה חלו במחלה נוראה, ולא נמצא רופא היודע להביא מזור ומרפא לאותה מחלה. הכל כבר נואשו והשלימו עם מר גורלם. וגם כשהגיע לעיר באחד הימים רופא מומחה בעל שם עולמי, לא פנו אליו כדי לשאול בעצתו. היה רק אדם אחד שרץ אל הרופא החדש לבקש את עזרתו. וכששאלוהו על מה ראה ככה למהר בעוד האחרים כבר נואשו ממרפא? השיב להם: "שוטים שבעולם, הלא חיי תלויים בו, ואיך יעלה על דעתי לראות מה אחרים עושים בשעה זו?"

אם כך הוא ברפואת הגוף, על אחת כמה וכמה ברפואת הנפש, מי לנו רופא נאמן יותר מדוד המלך עליו השלום, והוא ששאל: "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב", וגם נתן לנו עצה: "נצור לשונך מרע, ושפתיך מדבר מרמה" [תהלים לד, יד]. היש מישהו שלנבון יחשב, ולא ימהר לקחת את התרופה כאשר יעץ דוד המלך.

 

שמירת אוצר המלך

מי שהמלך מינה אותו כשומר על אוצרותיו, יעשה בודאי כל מאמץ שלא להיכשל במשימה, וגם ישתדל שלא להסיח אף לרגע את דעתו ממנה. על אחת כמה וכמה, אם במקום האוצר רבים הגנבים והשודדים הלוטשים עליו עין או שכבר היו בו גנבות בעבר, בודאי יגביר הממונה על השמירה את ערנותו ויחפש ללא הרף תחבולות לשפר את השמירה. בדומה לכך עלינו לנהוג בשמירת אוצרו של הקב"ה. דוקא משום שהיצר הרע אורב כדי לחטוף מאיתנו את האוצר, ולמרות שכבר נכשלנו בעבר בלשון-הרע, עלינו להגביר ביתר שאת את ערנותו שלא נכשל בשמירת האוצר היקר – הוא הדבור!

 

המשיב רעה לרופא שריפא אותו

שים לב! פלוני לקה בשתוק הדבור. ולאחר מאמצים מרובים נמצא רופא שהחזיר לו את כח הדבור. שער בנפשך, האם יעלה על הדעת שיהין (שיעיז) אותו אדם להשתמש באותו כח הדבור כדי לבזות את הרופא שהחזירהו לו? במשל זה משתקף מצבנו. הקב"ה זיכה אותנו ביתרון על כל בעלי החיים, והוסיף בנו את הנפש המדברת כדי שנוכל לזכות בעולם הנצחי על ידי תורה ומצות. לכן, אל נשתמש במתנה נפלאה זו נגד רצון נותנה.

 

אל תמשיך!

אם מישהו מזהיר אותך באמצע הארוחה כי המזון שאתה אוכל אינו כשר, תמהר מיד לפלוט אותו מפיך, כך עלינו לנהוג גם לגבי לשון-הרע. אם אתה מוצא עצמך מדבר לשון-הרע – הפסק מיד!

 

הקדוש-ברוך-הוא עוזר למי שעוזר לעצמו

את תפילת ה"שמונה עשרה" אנו מסיימים בבקשה "אלקי, נצור לשוני מרע", אולם מי שמתרשל בשמירת הלשון ואינו מתאמץ ככל יכלתו לנצור את לשונו מרע, איך יכול הוא לבוא לפני הקדוש-ברוך-הוא ולבקש שיעזרנו בכך?

 

הנזהר בלשונו – כמה שכרו עצום!

 

לסיום, תפילה לשמירת הלשון:

רבונו של עולם,יהי רצון מלפניך, אל רחום וחנון, שתזכינו היום ובכל יום לשמור פינו ולשונינו מלשון-הרע ורכילות ומקבלתם. ונזהר מלדבר אפילו על איש יחידי, וכל שכן מלדבר על כלל ישראל או על חלק מהם. וכל שכן מלהתרעם על מדותיו של הקדוש ברוך הוא. וניזהר מלדבר דברי שקר, חנופה, ליצנות, מחלוקת, כעס, גאווה, אונאת-דברים, הלבנת-פנים, וכל דברים אסורים. וזכינו שלא לדבר כי-אם דבר הצריך לעינייני גופינו או נפשינו. ושיהיו כל מעשינו לשם שמיםאמן!

 

 

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת