משפחת נחשון מטיילת

הפעם מטיילים לאט! - הולנד - קיץ 2016 - היום החמישי

27/07/2016

אנחנו פותחים את היום החמישי שלנו באמסטרדם.
הגדולים ישנים אחרי שבילו אמש עד מאוחר וענבל מתעוררת יחד איתנו.
הנה ארוחת הבוקר הפוטוגנית שלי indecision
בצנצנת החרס (!!!) הכחלחלה יש יוגורט וניל שעמיר קנה בזכות האריזה המושקעת cheeky

עמיר ואני מתארגנים לצאת לשוק הפשפשים "הכי גדול באירופה" שמתקיים באמסטרדם אחת לחודש, וזה יוצא בדיוק עכשיו! איזה כייף לנו!
הילדים, שלושתם, יטיילו היום בלעדינו. יש להם תכניות גדולות.

אז השוק... זה: http://ijhallen.nl/en/
כדי להגיע אליו צריך לשוט במעבורת חינמית (איזה חמודים ההולנדים האלה! indecision ) שיוצאת מהפינה השמאלית מאחורי התחנה המרכזית ומעבירה אותנו אתה - IJ הנהר/אגם הזה שיש שם.

אפשר להשאיר את האופניים בחניה... (איך, איך הם מוצאים את האופניים שלהם אחר כך? cool )

ואפשר גם לקחת אותם אתכם במעבורת.

יש המון אנשים. חלק ברגל, חלק עם האופניים שלהם ואפילו יש רכב קטנצ'יק אחד... כולם עולים למעבורת להפלגה קצרצרה של פחות מ - 10 דקות.

כשיורדים מהמעבורת הולכים 5 דקות ברגל עם נחיל האדם, אל הכניסה אל השוק. והשוק... ענק!
750 דוכנים. אינסופי כמעט.

ברוב הדוכנים מוכרים בעיקר בגדים יד שנייה, אבל אם משתדלים מוצאים גם דוכנים של וינטג'... ואנחנו השתדלנו indecision

וככה מצאנו את דוכן קופסאות הפח הנהדר הזה -

ואת צילי וגילי.

והשתדלנו עוד...

ופגשנו את אלישבע, גיבורת "המסע אל האי אולי"

וגם מרוץ סוסים שלם -

השוק ממוקם במין אזור תעשיה כזה, שנראה כאילו הוא קצת נטוש בימים בהם לא מתקיים בו השוק הענק.
יש כאן אחלה גרפיטי.

ועכשיו לפינתנו הקבועה "דברים שרציתי אבל לא קניתי".... surprise

וגם כל מה שבצילום הזה -

וגם את העריסה הנסיכותית המהממת הזאת

אבל היו כמה דברים שכן קנינו.
החמודי הזה, למשל. עכשיו הוא ככה אבל חכו תראו מה יקרה לו אחרי הנשיקה cheeky

וגם הדוב הזקן הזה בא איתנו הביתה. זה במסגרת התחביב שלנו להציל צעצועים משוקי פשפשים indecision

השוטטות בין אינסוף הדוכנים הרעיבה אותנו. זמן מעולה לפופרטייס, הפנקייקים ההולנדיים הקטנים והחמודים. מזל שבשוק יש כמה דוכנים.

ואת זה אכלנו - ערימת פנקייקים פצפונים ושמנמנים טובעים מתחת לענן אבקת סוכר.

כשמיצינו, אנחנו לוקחים מעבורת חזרה אל התחנה המרכזית והולכים לטייל... כיכר דאם, הסמטאות הקטנות. הכל הומה אדם כיאה לאמסטרדם תמיד וביום ראשון במיוחד.

הרגליים שלי נושאות אותי מאליהן אל "מסעדת הבית" שלי באמסטרדם. מקום מתוק במיוחד שגיליתי פעם מזמן, די בטעות, ומאז אני חוזרת לשם שוב ושוב.

תראו איזה קסם של מקום indecision

וככה נראית המסעדה מבפנים -

אנחנו אוכלים כאן מרק דגים מופלא

וגם הרינג, כי ההוא מאתמול רק עשה חשק לעוד...

ובמסעדה אנחנו פוגשים את תמי ודודו, חברים מהבית, שזה כייף לנו מאוד. אם כי זו רק חצי הפתעה, הפגישה איתם. אנחנו יודעים שגם הם בעיר עכשיו ומראש תכננו דייט איתם הערב, ומכיוון שתמי ואני כבר היינו יחד במסעדה הזו, פעמיים, ושתינו חולקות חיבה עמוקה אליה, היה הגיוני לגמרי שניפגש cheeky
היה כייף להתקל בכם, חברים!

בדרך הביתה אנחנו עוברים שוב דרך החנות של ה-עוגיה, מאתמול. קונים כמה עוגיות שיהיו לנו לקפה של אחה"צ.
לדעתי הם מכניסים לתוך העוגיות משהו ממכר... surprise

הילדים חוזרים הביתה מרוצים. הם הספיקו היום המון... ביקור במוזיאון השעווה ("מגניב לגמרי!"), שייט תעלות ("משעמם. כמעט נרדמנו...") וביקור במוזיאון המדע "נמו" ("ממש מוצלח!"). הם הסתובבו מלא, אכלו נקניקיה, ישבו בבית קפה ובעיקר נהנו מזמן אחים מרוכז. הכי טוב.

עכשיו כולם הולכים לנוח. בערב אנחנו יוצאים למסעדה עם תמי ודודו.
הילדים, לעומת זאת, יוצאים לארוחת ערב בהארד רוק קפה.

----------------------------------------------

והמסעדה שלנו... וואו!
דודו של תמי קיבל המלצה מחבר יודע דבר (תודה חבר-יודע-דבר! surprise) וככה יצא שהגענו למסעדה יפנית מעולה ממש -  http://www.izakaya-amsterdam.com/home.html

נתנו למלצרים את החירות לבחור את התפריט וזה היה שיחוק אמיתי. הכל היה טעים ויפה להפליא.

נכון שמהמם?... הייתי מספרת מה זה, אבל לא רק שאני לא זוכרת, גם כשהסבירו לא הצלחתי להבין... cheeky

וגם כזה -

בחיי שאין דברים כאלה..

(תכל'ס. עכשיו כבר באמת אין... surprise).

בקיצור, מומלץ ממש!

הגדולים כבר היו לחוצים שנחזור ונשחרר אותם לצאת להופעות בכיכר הדאם אז החלטנו להמשיך את הערב אצלנו בבית.

אמרתי לכם כבר, ממש כייף האמסטרדם הזאת!!!