33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 13] – הלכות שבת – מה מותר לדבר בשבת

 

יותר משאנו שומרים את השבת – השבת שומרת עלינו

הלכות שבת – מה מותר לדבר בשבת

 

 

 

 

א. "ודבר דבר", שלא יהא דבורך של שבת כדבורך של חול. דהינו שכל דבר שאסור לעשותו בשבת, אסור לומר אעשהו אחר השבת. כגון שאומר בשבת: שיבשל, יבנה, יתפור ביום ראשון [או"ח סימן שז' א'] ואין הבדל בין מלאכות דאוריתא לדרבנן [ילק"י ד/ב עמוד קעב].

ב. וגם בשיחת דברים בטלים אסור להרבות, ורמ"א כתב שהמתענג מותר לו, אך לא שידבר לענג את חברו [שז' א']. ואמרו חכמים "וישבות ביום השביעי", ממה שבת, שהרי כל הבריאה היתה באמירה, אלא ששבת מן הדיבור [ילק"י ד/ב קעה]. וראוי להימנע מכל שיחה בטלה [ה"ע ח"ג עמוד קסט].

ג. אסור לאדם לומר בשבת, אכתוב ספר תורה או מזוזה, אלא אם כן מפחד שיתבטל, כי הוי דבר מצוה, וכן יכול לומר לחבר שיסע למחר לאיזה דבר מצוה [שם קעט].

ד. אדם שאינו שומר תורה ומצוות שנוסע ברכב בשבת, ושואל איה הדרך למקום פלוני, אסור לו לומר, שהוי חילול שבת על ידי דבורו, שמדבר דברי חול  בשבת [שם קפ'].

ה. אסור לשכור פועלים בשבת, ואפילו לומר לגוי שישכור בשבת פועלים בשביל אחר השבת, הדבר אסור. אבל אם לדבר מצוה מותר, וזה אפילו הוא עצמו יכול [שז' ב'].

ו. לעשות חשבונות לעצמו מה שהוציא כגון חתונה וכו' אסור, וזה דוקא כאשר עדין לא שילם את חובותיו, אבל במידה ושילם, מותר [שז' ו']. אבל אם חברו רוצה לקנות חפץ מסוים, אסור לו לדבר כמה זה עולה או כמה שילם [ילק"י ד/ב קפא].

ז. לחשב כמה יצטרך להוציא על דברי חול, אסור. אך אם זה צרכי מצוה, כגון בית הכנסת, סעודת מצוה, נישואין וכיוצא בזה מותר, וכמובן כל זה בעל פה [שם קפב].

ח. אדם שמלוה לחברו סוכר, שמן וכו', ראוי לבקש בצורת "השאילני" ולא "הלווני", כי דרך "הלואה" לכתוב, ואין כותבים בדרך "שאלה" [שז' יא'].

ט. שטרי חוב ופרסומות, אסור לקרותם בשבת, ואפילו אם זה בעיון ולא בפיו [שז' יג']. אבל איגרות שלום וכדומה, מותר לו לקראם במידה עדיין לא קרא מה כתוב [שז' יד'-ילק"י ד/ב קצח].

י. ספרי לימוד חכמות וכדומה, ישנה מחלוקת אם מותר ללמוד בשבת, ונקטינן להחמיר. וכן הוא הדין באשה שנהנית לקרא ספרי בישול [שם ריד]. אך תולדות עם ישראל, מותר לקרא. ואם יש לו מבחן ברפואה וכדומה, ויש לו צורך דחוף ללמוד בשבת לקראת המבחן, רשאי להקל ולסמוך על הרמב"ן והרשב"א, אבל אין לקרא עתונים בשבת [ה"ע ח"ג עמוד קעג].

 

 

השבת היא מקור הברכה, יהי רצון שנשמור שבת כהלכתה, אמן!

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת