33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 7] – הלכות שבת - מלאכת קושר ומתיר

 

יותר משאנו שומרים את השבת – השבת שומרת עלינו

הלכות שבת -  מלאכת קושר ומתיר

 

 

 

 

א. הקושר בשבת קשר של קיימא והוא מעשה אומן, חייב מדאוריתא.

והגדרת קשר של קיימא, שהקשר ישאר לזמן רב.

והגדרת מעשה אומן הוא, שיהא קשר מיוחד לבעלי אומנות.

אבל הקושר קשר של קיימא והוא לא מעשה אומן, או קשר מעשה אומן אבל מתכונן לפתחו בו ביום, בדוגמאות אלו האיסור הוא מדרבנן. והרמ"א פסק כראשונים שגם קשר של קיימא לבד, גם הוי איסור מדאוריתא, ואם הקשר לא מעשה אומן ולא של קיימא, מותר לכתחילה לקשרו בשבת [או"ח סימן שיז א'].

 

ב. הגדרת של קיימא:  יש אומרים שזה בתנאי שיתירהו באותו יום [דהינו תוך כ"ד שעות], ויש אומרים תוך שלושה ימים [ולשיטתם משלושה ימים ועד חצי שנה ספק, ולמעלה מזה אסור מדאוריתא], ויש אומרים שיותר משבעה ימים הוי של קיימא וכן פסק מרן להלכה, וכדאי להחמיר עד שלושה ימים [ה"ע ח"ד עמוד רכז].

 

ג. לקשור שני קשרים זה על גב זה, הסתפק הרמ"א אולי זה קשר אומן, והתיר רק במקום צער. אך הרב החיד"א הביא שהמנהג להקל בזה לכתחילה [שם רכח].

ד. היה קשור קשר אחד מערב שבת, טוב להזהר שלא להוסיף עליו עוד קשר לחזקו. וקשרים שהתרופפו, כגון בציצית, ומחזקו בשבת, הוי כקושר בשבת, ואסור [קש"ע ילק"י].

ה. קשר ועליו עניבה אינו נחשב כקשר כלל, ומותר לקשרו שיהא כך לעולם. וכך עיקר להלכה, אך יש אוסרים בזה, ולכך כדאי להחמיר להתירו בתוך שבעה ימים לחוש לדעות האוסרות [שם רכז].

ו. קשר כפול, אף על פי שאם עומד להתירו בתוך שבעה ימים, מותר. מכל מקום בקשר שהדרך להניחו כך לימים רבים, אפילו קושרו על דעת להתירו מיד, אסור. ויש אומרים שגם הוי אסור מדאוריתא [ילק"י ד/ב תקנז].

ז. מותר לענוב עניבה בשבת וכן לסדרה, ויעשנה על מנת לפותחה במשך השבוע [ילק"י ד/ב תקסג].

ח. חוט שמכניסים אותו בנקבי הבגד, והדרך שקשרו על מנת שיהא שם לעולם, אסור להשחילו בשבת שמא יקשרנו. ויש מסבירים שהאיסור הוא בעצם ההשחלה דהוי כמתקן מנא, ולפי זה רק אם ההשחלה קשה וצריך כלי לעשותה, אסור, אבל אם החורים רחבים, מותר [ה"ע ח"ד קטז].

 

 

השבת היא מקור הברכה, יהי רצון שנשמור שבת כהלכתה, אמן!

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

   {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת