00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

עולם הצרכנות

החשיבות של תוכנה לניהול מרפאה

תוכנה לניהול מרפאה
ניהול מרפאה הוא דבר מורכב, הוא דורש שיטת ניהול משולשת הנוגעת לניהול אדמיניסטרטיבי, ניהול תורים ומעקב אחר התיק האישי של המטופל. אלה הן שלושת הצלעות במשולש הניהולי ומספיק שאחת מהן לא תתפקד נכון והכול יקרוס. לדוגמה - אם המרפאה לא תדאג להזמין ציוד רפואי בזמן הרופא ימצא את עצמו ללא ציוד עבודה; אם מערכת קביעת התורים לא תתפקד יתכן שיהיו לרופא שעות מתות או תורים כפולים; אם לא תהיה מערכת מעקב אחר התיק הרפואי הרופא לא יוכל לעקוב אחר המצב הרפואי של החולה. פיתוח תוכנה לניהול מרפאה היא לא רק דבר חשוב, אלא פשוט חובה על מנת לנהל מרפאה מודרנית.

להלן כמה דוגמאות הממחישות את החשיבות של תוכנה לניהול מרפאה:

ניהול תורים בעזרת תוכנה לניהול מרפאה

תכנה לניהול מרפאה יכולה לעזור לארגן את התורים בצורה יעילה ולאל צורך בניירת מבלבלת. כאשר פציינט מבקש לקבוע תור המזכירה יכולה לרשום זאת במערכת ולהיות בטוחה שהיא לא הזמינה מטופל אחר לאותה השעה. במידה וחל שינוי המזכירה יכולה לבטל ולקבוע תור בתאריך אחר, מבלי לחשוש מבלבול; דבר שבהחלט יכול להתרחש כאשר עובדים עם ניירת כמו פעם.

התכנה מאפשרת לשתף את המידע ביו הצוות וכך כל אחד יכול לקבל מידע על התורים בקלות. כל תור שנקבע מתעדכן על מסך המחשב של הרופא המטפל וכך משתפרת כל התקשורת הפנימית בתוך המרפאה. שימוש בתוכנה ממש מחולל מהפכה ביעילות של קביעת התורים והארגון.

מעקב אחר התיק האישי בעזרת תכנה לניהול מרפאה

כאשר יש תכנת מחשב, הרופא המטפל יכול לנהל באמצעותה את התיק האישי של החולה. תיק אשר יחיל את הפרטים הבסיסים של הרופא; מידע על אלרגיות לתרופות; בעיות רפואיות שמהן הוא סובל; התרופות שבהן הוא מטופל. מידע שכזה הוא מידע יקר ערך על מנת להעניק למטופל את הטיפול הנכון. כאשר פציינט נכנס אל הרופא המטפל, הרופא חייב מול עיניו את כל ההיסטוריה הרפואית ותוכנה לניהול מרפאה מאפשרת לעשות זאת בצורה היעילה ביותר.

אינטגרציה בין כל שלבי התפעול

אחת התכונות החזקות של תוכנה לניהול מרפאה היא העובדה שהיא מאפשרת אינטגרציה מלאה בין כל השלבים השונים של ניהול המרפאה, הכל עובד כיחידה אחת והמידע הרלוונטי עובר בין אנשי הצוות של המרפאה בהתאם לצורך. הצוות יכול לשלוט על כל ניהול המרפאה, מקביעת תורים וניהול לקוחות  ועד ניהול התשלומים והתקבולים של המרפאה.

עבודה בענן

קונספט הענן מקובל מאוד היום בזכות היתרונות הרבים שלו. היום ישנו גם ביקוש לעבודה בענן כאשר מנהלים מרפאות ובהחלט ישנן תכנות לניהול מרפאה העובדות בשיטה זו. היתרון של עבודה בענן הוא היכולת לשלוף מידע ולעדכן את המערכת גם מבלי להיות באופן פיזי במרפאה. אם למשל הרופא מקבל שיחת חירום בנוגע למטופל, הוא יכול להתחבר אל המערכת ולראות את התיק הרפואי של המטופל על מנת לוודא אילו תרופות קיבל.

שאלות ותשובות בנושאי תוכנה ופיתוח ניתן לראות גם באתר asknet

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ronni1104 אלא אם צויין אחרת